Bine ai venit guest
 
User:
Pass:

[Creare cont]
[Am uitat parola]
iBac = materialul ULTRACOMPLET de pregătire pentru bac la mate. Dacă vrei poţi.
Forum pro-didactica.ro  [Căutare în forum]

[Subiect nou]   [Răspunde]
[1]
Autor Mesaj
andr
Grup: membru
Mesaje: 57
05 Apr 2008, 17:15

[Trimite mesaj privat]

pb geom    [Editează]  [Citează] 

Cum se pot afla unghiurile triunghiului ortic cand se cunosc toate unghiurile triunghiului intial? (la nivel de clasa a VI-a)

mihay2
Grup: membru
Mesaje: 2
03 Apr 2008, 20:32

[Trimite mesaj privat]


sincer sa iti zic habar nu am ce e ala triunghi "ortic"
ar fi de preferabil sa bagi toata problema si tio fac eu TZAC PAC

Alionna1
Grup: membru
Mesaje: 11
05 Apr 2008, 17:15


Consideram triunghiul initial ca fiind triunghiul ABC.Construim M,N si P picioarele inaltimilor triunghiului ABC corespunzatoare laturilor BC,AB si respectiv AC.Unim punctele M,N si P si obtinem astfel triunghiul ortic determinat de picioarele inaltimilor triunghiului ABC.Din ipoteza cunoastem unghiurile triunghiului ABC,deci trebuie sa exprimam unghiurile triunghiului ortic MNP in functie de unghiurile triunghiului ABC.
Din constructie stim ca m(<BPC)=m(<BNC)=90grade ,de aici rezulta ca patrulaterul convex BNPC este inscriptibil iar de aici rezulta ca m(<BNP)=180gr-m(<C) si m(<NPC)=180gr-m(<B). (1)
Tot din constructie stim ca m(<AMB)=m(<BPA)=90gr,de aici rezulta ca patrulaterul convex ABMP este inscriptibil iar de aici rezulta ca m(<BMP)=180gr-m(<A) si m(<APM)=180gr-m(<B). (2)
Tot din constructie stim ca m(<AMC)=m(<CNA)=90gr ,de aici rezulta ca patrulaterul convex ANMC este inscriptibil iar de aici deducem faptul ca m(<NMC)=180gr-m(<A) si m(<ANM)=180grade minus masura unghiului C. (3)
Din (1),(2) si (3) rezulta ca unghiurile triungiului ortic MNP sunt:
m(<NMP)=180gr-m(<BMN)-m(<PMC)=180gr-2m(<A)
m(<NPM)=180gr-m(<MPC)-m(<NPA)=180gr-2m(<B)
m(<MNP)=180gr-m(BNM)-m(<ANP)=180gr-2m(<C).


---
Alionna
[1]


Legendă:  Access general  Conţine mesaje necitite  47505 membri, 58512 mesaje.
© 2007, 2008, 2009, 2010 Pro-Didactica.ρ