Bine ai venit guest
 
User:
Pass:

[Creare cont]
[Am uitat parola]
iBac = materialul ULTRACOMPLET de pregătire pentru bac la mate. Dacă vrei poţi.
Forum pro-didactica.ro  [Căutare în forum]

Forum » Bacalaureat 2007 » Varianta 4 M1
[Subiect nou]   [Răspunde]
[1]
Autor Mesaj
freelive
Grup: membru
Mesaje: 86
18 Feb 2007, 10:45

[Trimite mesaj privat]

Varianta 4 M1    [Editează]  [Citează] 

Salut !

Nu stiu daca s-a mai discutat aceasta varianta . Daca s-a mai facut acest lucru , o sa caut.

La subiectul IV , am o mare nedumerire . La sub-punctul e , uitandu-ma dupa rezolvarea de la pro-didactica , m-am impotmolit la urmatoarea chestie .


Am descompus frumos 1/1+x^3 ( aceasta fractie ) si am ajuns la urmatoarea chestie ( exact ca pe pro-dicatica , la rezolvarea variantei ) :

Integrala de la 0 la 1 din 1/1+x^3 = 1 / 3 * ( integrala de la 0 la 1 din ( 1/1+x) - 1/3 * ( integrala de la 0 la 1 din ( x-2 / 1-x+x^2 )).

Bun , prima parte am rezolvat-o usor ( prima integrala ) , dar pe a doua nu reusesc sa o rezolv.

Am luat-o separat , am descompus si x^2-x+2 in (x-1/2)^2 + 3/4 dupa care m-am poticnit la urmatoarea chestie :

- acolo voi spuneti asa : x-2 = radical(3) / 2 => dx = radical(3)/2 dy . Ceva "smecherie" cu schimbarea de variabile , de care nu ma prind . Deci nu pot trece mai deaparte.
Cred ca e si alta metoda , ca pe asta nu am putut sa o deduc "logic" si nu ma prind . Se ofera cineva sa ma ajute si pe mine cu un sfat ? Idee ? De ce , mai "babeste" asa.


Bun , daca nu v-am stresat deja , as avea o problema si la g . ( tot de la acelasi subiect IV ).
Chestia e ca voi ziceti acolo . Luati integrala de la sfarsit ( singura in functie de x , a carui limita la infinit o calculam ) ca In ( egala cu In ).
0<=In <= integrala de la 0 la 1 din x^(3n+1) .

Limita din 0 la infinit , normal ca e 0 , si din cealtala integrala tot 0 . Si prin criteriul clestelui si asta e 0 , si da toata smecheria.

De unde ati dedus ca In e mai mare sau egal si cu 0 si mai mic sau egal cu cealtala integrala ? Sunt niste teoreme pe care nu cred ca le stiu asa de bine despre integralele definte .


Mersi !





---
Optimism is an occupational hazard of programming: feedback is the treament. (Kent Beck)
Bac 2007 - 9,40
Euclid
Grup: Administrator
Mesaje: 2659
15 Feb 2007, 22:02

[Trimite mesaj privat]


[Citat]
....
- acolo voi spuneti asa : x-2 = radical(3) / 2 => dx = radical(3)/2 dy . Ceva "smecherie" cu schimbarea de variabile , de care nu ma prind . Deci nu pot trece mai deaparte.
Cred ca e si alta metoda , ca pe asta nu am putut sa o deduc "logic" si nu ma prind . Se ofera cineva sa ma ajute si pe mine cu un sfat ? Idee ? De ce , mai "babeste" asa.

Nu e nici o smecherie, e doar un mod de a aplica practic schimbarea de variabila. Daca faci substitutia
atunci
. La punctul acela din sub. IV NU ne-am mai obosit sa scriem
, integrala e oricum infecta ca subiect de bac (timp limitat, ect.)

[Citat]

Bun , daca nu v-am stresat deja , as avea o problema si la g . ( tot de la acelasi subiect IV ).
Chestia e ca voi ziceti acolo . Luati integrala de la sfarsit ( singura in functie de x , a carui limita la infinit o calculam ) ca In ( egala cu In ).
0<=In <= integrala de la 0 la 1 din x^(3n+1) .

Limita din 0 la infinit , normal ca e 0 , si din cealtala integrala tot 0 . Si prin criteriul clestelui si asta e 0 , si da toata smecheria.

De unde ati dedus ca In e mai mare sau egal si cu 0 si mai mic sau egal cu cealtala integrala ? Sunt niste teoreme pe care nu cred ca le stiu asa de bine despre integralele definte .

Mersi !

Freelive, cred ca teorema care n-o stii se refera la proprietatea de monotonie a integralei. Adica, daca ai doua functii din care prima ia intotdeauna valori mai mici decat a doua, atunci integrala primei functii e mai mica decat integrala celei de-a doua.


---
Euclid
freelive
Grup: membru
Mesaje: 86
16 Feb 2007, 16:45

[Trimite mesaj privat]


M-am exprimat "gresit" prin termenul smecherie . Mi-am dat seama ca este un mod practic de schimbare de variabila , sa nu ne invartim prea mult dupa coada.
Insa , e cam infecta integrala .

Sincer sa fiu , nu m-as fi gandit la acest mod de a schimba variabila . Mi se pare complicat si cand am rezolvarea in fata . Iau mota-mo schimbarea de variabila si atat . Nu m-am prins de unde vine , cum v-ati dat seama sa schimbati aceea variabila cu valoarea respectiva .Asta e problema .

Cred ca mai sunt si alte moduri de a schimba variabila , sa nu fie chiar asa de "greu" la prima vedere.


---
Optimism is an occupational hazard of programming: feedback is the treament. (Kent Beck)
Bac 2007 - 9,40
Euclid
Grup: Administrator
Mesaje: 2659
16 Feb 2007, 21:41

[Trimite mesaj privat]


[Citat]
M-am exprimat "gresit" prin termenul smecherie . Mi-am dat seama ca este un mod practic de schimbare de variabila , sa nu ne invartim prea mult dupa coada.
Insa , e cam infecta integrala .

Sincer sa fiu , nu m-as fi gandit la acest mod de a schimba variabila . Mi se pare complicat si cand am rezolvarea in fata . Iau mota-mo schimbarea de variabila si atat . Nu m-am prins de unde vine , cum v-ati dat seama sa schimbati aceea variabila cu valoarea respectiva .Asta e problema .

Cred ca mai sunt si alte moduri de a schimba variabila , sa nu fie chiar asa de "greu" la prima vedere.


Daca
atunci
de unde il scoti pe
, s.a.m.d. Sunt simple manipulari de expresii liniare, recunoastem ca ne-a fost lehamite sa scriem chiar TOATE amanuntele, din cauza hidoseniei problemei.


---
Euclid
freelive
Grup: membru
Mesaje: 86
18 Feb 2007, 10:45

[Trimite mesaj privat]


Ideea de manipulare a expresiilor liniare si afisarea unui mod pentru a putea rezolva problema am inteles-o.

Mi-am dat seama care era y si de unde dy si dx.Desi s-ar putea sa ma repet , nu am inteles cum a fost "dedus" y . Repet , eu nu m-as fi gandit ca y este valoarea aia depinzand de x , deoarece nu am facut ceva de genu la scoala .


---
Optimism is an occupational hazard of programming: feedback is the treament. (Kent Beck)
Bac 2007 - 9,40
[1]


Legendă:  Access general  Conţine mesaje necitite  47512 membri, 58528 mesaje.
© 2007, 2008, 2009, 2010 Pro-Didactica.ρ