Bine ai venit guest
 
User:
Pass:

[Creare cont]
[Am uitat parola]
iBac = materialul ULTRACOMPLET de pregătire pentru bac la mate. Dacă vrei poţi.
Forum pro-didactica.ro  [Căutare în forum]

Forum » Etc » Evaluarea Națională
[Subiect nou]   [Răspunde]
Autor Mesaj
Bogdan Stanoiu
Grup: membru
Mesaje: 41
07 Oct 2015, 06:13

[Trimite mesaj privat]

Evaluarea Națională    [Editează]  [Citează] 

1)Părerea mea este că media avută de elevi în calsele V-VIII nu ar trebui să fie luată drept criteriu pentru înscrierea la liceu deoarece este un indicator subiectiv depinzând de școala unde învață fiecare.

2) De asemenea subiectele date la Evaluarea Națională la matematică trebuie să fie făcute de o așa manieră încât elevul serios dar care nu se descurcă decât la exerciții tipizate/”rețete” să poată lua cel mult 8 iar pentru obținerea unei note mai mari să fie necesară existența unei gândiri matematice care să treacă peste stadiul aplicării mecanice a unor algoritmi fără a înțelege de ce algoritmii respectivi sunt valizi. Altfel există riscul ca un elev care se descurcă la ”rețete” dar nu are o gândire matematică formată să ia notă mai mare decât un elev cu gândire matematică formată dar care gresește din neatenție la calcule. Ca urmare acelor menționate mai sus este posibil ca un elev care se descurcă la ”rețete” fără a avea o gândire matematică formată să prindă un loc la unele licee (din București) precum Mihai Viteazu sau Tudor Vianu iar un elev cu gândire matematică formată să nu prindă un astfel de loc.

3) Ar fi bine ca fiecare liceu să aibă dreptul să aleagă pentru fiecare profil ponderea pe care o acordă fiecărei dintre cele două note obținute la evaluare-cu condiția de a acorda fiecărei note o pondere minimă de 25%. Astfel un liceu prcum Tudor Vianu ar putea acorda 75% din pondere notei de la matematică și 25% notei de la limba română în timp ce un liceu ca Gheorghe Coșbuc ar putea acorda 75% notei de la limba română și 25% notei de la matematică etc. Un astfel de demers ar ajuta la o corelație mai bună a profilelor cu înclinațile elevilor.

4) Nu susțin reintroducerea admiterii deoarece un astfel de sistem are o gravă inechitate: un elev care dă inițial la un liceu bun de rang 1 și pică poate ajunge la un liceu mai prost de rang 3 decât un elev care reusește din prima la un liceu de rang 2 dar cu o medie mai mică.



Legendă:  Access general  Conţine mesaje necitite  47495 membri, 58496 mesaje.
© 2007, 2008, 2009, 2010 Pro-Didactica.ρ