Bine ai venit guest
 
User:
Pass:

[Creare cont]
[Am uitat parola]
iBac = materialul ULTRACOMPLET de pregătire pentru bac la mate. Dacă vrei poţi.
Forum pro-didactica.ro  [Căutare în forum]

Forum » Examene de admitere » UTCN 325
[Subiect nou]   [Răspunde]
[1]
Autor Mesaj
florin999
Grup: membru
Mesaje: 17
13 Oct 2014, 21:42

[Trimite mesaj privat]

UTCN 325    [Editează]  [Citează] 

Se da un sir definit recusiv.
Avem a0 = 2, a1 = 16, a(n+1) = sqrt( an * a(n-1)). Cum pot calcula limita acestui sir? Cum se calculeaza limita sirurilor definite recursiv?

Va multumesc.

Edit: Am uitat sa precizez ca am incercat o metoda. Demonstrarea convergentei sirului si apoi rezolvarea ecuatiei L = sqrt (L*L). Ecuatia are o infinitate de solutii...

La unele siruri definite recursiv metoda aceasta functiona.

Strott
Grup: membru
Mesaje: 817
12 Oct 2014, 17:24

[Trimite mesaj privat]


Deci datele de pornire sunt:



În rela?ia de recuren?? îi vom da valori lui
:






Strott
Grup: membru
Mesaje: 817
12 Oct 2014, 19:12

[Trimite mesaj privat]


În postarea precedent? cred c? am gre?it ceva cu LATEX-ul pentru c? nu îmi apare tot ce am scris...Cer ajutorul unuia dintre moderatori...

gauss
Grup: Administrator
Mesaje: 6933
13 Oct 2014, 05:18

[Trimite mesaj privat]


Va rog sa NU MAI TIPARITI ASA CEVA NICIODATA:

[Citat]
Deci datele de pornire sunt:

[ equation]$a_0=2;a_1=16; a_{n+1}^2=a_n\cdot a_{n-1},\forall n\geq 1.$[/ equation]

În rela?ia de recuren?? îi vom da valori lui [ equation]$n$[/ equation]:

[ equation]$Pentru\ n=1\Rightarrow a_2^2=a_1\cdot a_0\\

Pentru\ n=2\Rightarrow a_3^2=a_2\cdot a_1\\

Pentru\ n=3\Rightarrow a_4^2=a_3\cdot a_2\\

\cdots \cdots \cdots \cdots \cdots \cdots \cdots \cdots \cdots \\

Pentru\ n=n-2\Rightarrow a_{n-1}^2=a_{n-2}\cdot a_{n-3}\\

Pentru\ n=n-1\Rightarrow a_n^2=a_{n-1}\cdot a_{n-2}\\

Pentru\ n=n\Rightarrow a_{n+1}^2=a_n\cdot a_{n-1}\\

Dupa\ inmultirea\ relatiilor\ intre\ ele\ se\ obtine:\\

a_n^2\cdot a_{n+1}^2=a_n\cdot a_1^2\cdot a_0|:a_n\\

a_n\cdot a_{n+1}^2=a_1^2\cdot a_0\\

Fie\lim_{n\to\infty }a_n=l\\

l\cdot l^2=16^2\cdot 2\\

l^3=8\\

l=8

$[/ equation]





Pur si simplu ma dor ochii din punct de vedere estetic.

(Matematic ma dor cand vad acel n=n-1...)

Ce este text, lasati in text. Ce este formula este intre dolari.
LaTeX-ul AJUTA, nu innebuneste omul sa isi dubleze numarul de simboluri, introducand in text slash-uri pana la poluare completa.

De exemplu:
In loc de

[ equation]$Pentru\ n=1\Rightarrow a_2^2=a_1\cdot a_0\\

Pentru\ n=2\Rightarrow a_3^2=a_2\cdot a_1\\

Pentru\ n=3\Rightarrow a_4^2=a_3\cdot a_2\\
[/ equation]


se poate folosi SIMPLU:


[ equation]
Pentru $n=1$ avem $a_2^2=a_1\cdot a_0$ .

Pentru $n=2$ avem $a_3^2=a_2\cdot a_1$ .

Pentru $n=3$ avem $a_4^2=a_3\cdot a_2$
[/ equation]


Trebuie sa intervin pe acest ton, pentru ca am intervenit se pare prea moale pe un ton tolerat data trecuta cand un utilizator a "impus" acest stil gresit in mai mult de 200 de postari.

Cele de mai sus in albastru se pot citi (si scrie) usor, se compileaza astfel:



---
df (gauss)
Strott
Grup: membru
Mesaje: 817
13 Oct 2014, 06:29

[Trimite mesaj privat]


V? mul?umesc pentru amabilitate.

Strott
Grup: membru
Mesaje: 817
13 Oct 2014, 14:38

[Trimite mesaj privat]




florin999
Grup: membru
Mesaje: 17
13 Oct 2014, 17:20

[Trimite mesaj privat]


[Citat]



Multumesc de ajutor.

gauss
Grup: Administrator
Mesaje: 6933
13 Oct 2014, 21:23

[Trimite mesaj privat]


Excelent!

Va multumesc mult pentru efort, partea cu prezentarea face trei sferturi din afacere, partea cu solutia mai adauga trei sferturi!
Eu vorbesc pe bune, acest pas, scrierea matematicii, este general subestimat.
O prezentare estetica, buna si simpla a ideilor intr-o forma usor de cuprins cu privirea este un avantaj enorm, ajuta in invatamant, ajuta la scrierea propriilor rezultate pentru sine si pentru publicare. De multe ori cercetarea cere scrierea la ce s-a obtinut intr-o forma cat se poate de simpla, dupa care pasul urmator vine mai usor. De asemenea, intelegera este mult usurata si ceea ce "se face" se memoreaza imediat.)


Totusi... mai trebuie sa aratam ca limita exista...


---
df (gauss)
gauss
Grup: Administrator
Mesaje: 6933
13 Oct 2014, 21:42

[Trimite mesaj privat]




---
df (gauss)
[1]


Legendă:  Access general  Conţine mesaje necitite  47510 membri, 58522 mesaje.
© 2007, 2008, 2009, 2010 Pro-Didactica.ρ