Bine ai venit guest
 
User:
Pass:

[Creare cont]
[Am uitat parola]
iBac = materialul ULTRACOMPLET de pregătire pentru bac la mate. Dacă vrei poţi.
Forum pro-didactica.ro  [Căutare în forum]

Forum » Examene de admitere » Rezolvarea subiectului de bacalaureat.
[Subiect nou]   [Răspunde]
[1]
Autor Mesaj
RsAndrey
Grup: membru
Mesaje: 3
15 Jun 2014, 17:30

[Trimite mesaj privat]

Rezolvarea subiectului de bacalaureat.    [Editează]  [Citează] 

In ce masura trebuie trecute pe foaia de examen etapele unei rezolvari?Aici nu ma refer la lucrurile estentiale, ci la calcule minore, cum ar fi etapele rezolvarii unei ecuatii de gradul II, sau in cazul calcularii unui determinaint, notarea coloanelor sau a liniilor adunate/inmultite. Trebuie sa notam proprietatile aplicate? sau sa scriem direct rezolvarea rezultata in urma aplicarii acelor proprietati?

(Imi cer scuze daca am gresit categoria, dar nu am gasit alta mai potrivita.)

gauss
Grup: Administrator
Mesaje: 6933
15 Jun 2014, 17:30

[Trimite mesaj privat]


[Citat]
In ce masura trebuie trecute pe foaia de examen etapele unei rezolvari?
Aici nu ma refer la lucrurile estentiale, ci la calcule minore, cum ar fi etapele rezolvarii unei ecuatii de gradul II, sau in cazul calcularii unui determinant, notarea coloanelor sau a liniilor adunate/inmultite. Trebuie sa notam proprietatile aplicate? sau sa scriem direct rezolvarea rezultata in urma aplicarii acelor proprietati?

(Imi cer scuze daca am gresit categoria, dar nu am gasit alta mai potrivita.)


In masura in care timpul permite, este bine sa se explice tot ce se face.

Daca avem o ecuatie de gradul II care trebuie rezolvata,
trebuie / e bine sa o izolvam explicit, scriind cel mai bine pe o linie separata
"Rezolvam ecuatia de gradul II ..."
ea are discriminantul ... deci radacinile ei sunt ...
sau eventual putem sa "trisam" calculul, daca radacinile sunt "frumoase", scriind ceva de forma "cele doua radacini sunt ... si ... deoarece suma lor este ... si produsul ... , Vieta / Viete."

In calculul unui determinant, formarea propozitiilor este mai complicata,
dar in dreptul fiecarui egal putem scrie ceva de forma
"linia a 3-a noua este suma liniilor" sau
"linia a 3-a noua este linia a 2-a plus linia a 3-a" sau ne luam o data pentru totdeauna timpul sa fixam notatia explicand ce inseamna ceea ce am putea scrie mai cifrat in locul propozitiilor de mai sus:

L'3 = L1 + L2 + L3 + ...
L'3 = L2 + L3

Partea de "limba româna" din examen nu trebuie subestimata.
Se exerseaza modul de scriere de propozitii scurte, la obiect, puse cap la cap in drumul unei mai lungi argumentari.

Chiar daca timpul preseaza, e bine sa se evite propozitii aluzive.
(Pe pagina de fata se pot vedea des propozitii "clare" din punctul de vedere al celui care le scrie, de exemplu din punctul meu de vedere, care duc totusi la discutii si interpretari. Asa ceva nu se poate evita, in examen chiar mai greu, dar atunci este de preferat un mod de exprimare care atinge cat mai mult din "fapte clar exprimate", astfel ca in cazul unei contestatii sa poata fi folosite, este partea "juridica" de dupa examen.)

Eu am pierdut "multe puncte" in viata asta, dar niciodata acolo unde puteam "scrie mai precis". (E bine asa, cei mai buni s-au dus mai departe.)
De obicei maturitatea matematica acopera partea cu "cat este de scris?!" si "ce este de scris?!".


---
df (gauss)
[1]


Legendă:  Access general  Conţine mesaje necitite  47510 membri, 58522 mesaje.
© 2007, 2008, 2009, 2010 Pro-Didactica.ρ