Bine ai venit guest
 
User:
Pass:

[Creare cont]
[Am uitat parola]
iBac = materialul ULTRACOMPLET de pregătire pentru bac la mate. Dacă vrei poţi.
Forum pro-didactica.ro  [Căutare în forum]

[Subiect nou]   [Răspunde]
Autor Mesaj
ConstObreja
Grup: membru
Mesaje: 132
20 Jun 2007, 15:10

[Trimite mesaj privat]

Ziua Z...    [Editează]  [Citează] 

A fost si asta! Marea LOTERIE NATIONALA a VARIANTELOR a trecut de proba la Matematica! Subiectul 'extras' s-a dovedit 'generos'! Elevul care nu are inclinatii spre matematica (vrea jurnalistica, medicina, avocatura etc.) va putea lua un 5 (cinci) de promovare! Dar isi va putea urma drumul pe care si l-a fixat? Depinde de conjuctura! Cred ca, pentru multi elevi, varianta extrasa este grea! Chiar daca s-a facut in clasa (poate!) este posibil ca sa greseasca 'elementar'. Punctul 14 (nu 8, ca la Timisoara!) cred ca a dat mai multe batai de cap ca 15 a, b, c (punctul d scapa de analiza, fiind, probabil, condiderat 'indezirabil' inca din start!).
Din nou imi pun problema 'egalitatii sanselor': daca un elev bunisor si interesat a facut aceasta varianta in clasa, se concentreaza (si chiar poate!), are ceva memorie matematica, are aceeasi sansa cu un elev care n-a 'trecut prin ea'? Sa ne imaginam un sofer intr-un oras: daca a mai fost pe acolo, orice initersectie i se pare familiara, abordeaza traficul cu dezinvoltura, se simte in largul lui si trece odihnit; altul, aflat la prima trecere, v-a trebui sa fie atent la fiecare detaliu, intersectie, semafor si, este posibil ca din cauza concentrarii prea mari sa nu observe un indicator, sau, Doamne fereste, un semafor rosu! Va iesi obosit, poate si cu o amenda si ...vai de capul lui! Au cei doi sanse egale? Teoretic, da: ambii trebuie sa respecte aceleasi reguli! Dar cu ce EFORT! Veti spune ca primul, candva va fi facut acelasi efort, deci ... Dar una e atunci cand faci asta in conditii normale (in clasa ta, acasa) si alta e cand asta se intampla la un examen (concurs); una e sa ai langa tine profesorul (dirijorul de trafic) la prima trecere, alta e sa treci de unul singur intr-un climat de competitie.
Se mai poate replica: oare are nevoie cineva toata viata de un 'dirijor', nu e timpul sa se descurce singur? Da, dar treptat. Am inca nelamuriri cu psihologia acestui joc, TESTE NATIONALE, si cred ar trebui ca un psiho-pedagog sa faca lumina in acest caz. Parerile mele sunt egal distribuie, asa cum am mai spus in alte interventii; printre argumentele PRO intra, ca aspect fundamental, tocmai cunoasterea 'target'-ului: "astea sunt subiectele, daca vrei nota mare, invata-le pe toate (chiar pe de rost) sau invata foarte bine toata materia!"
Desi am 5 000 000 ani de cand predau, niciodata nu am dat o lista de probleme din care sa spun ca le dau un extemporal sau o teza! Nu mi s-a parut fair-play! Nu mai comentez! Poate din discutii, voi invata ceva nou! Va multumesc. Va spune ceva acel 56 din "my ID"? (Glumesc!)
Cu stima, prof. Constantin Obreja, Roman http://edu.adralex.ro/sc5roman/mate/baza/mathHome.html


---
Dorim sa fim, cand nu vor mai fi, prin cei ce vor fi


Legendă:  Access general  Conţine mesaje necitite  47502 membri, 58497 mesaje.
© 2007, 2008, 2009, 2010 Pro-Didactica.ρ