Bine ai venit guest
 
User:
Pass:

[Creare cont]
[Am uitat parola]
iBac = materialul ULTRACOMPLET de pregătire pentru bac la mate. Dacă vrei poţi.
Forum pro-didactica.ro  [Căutare în forum]

[Subiect nou]   [Răspunde]
[1]
Autor Mesaj
goethe
Grup: membru
Mesaje: 20
30 Sep 2010, 00:34

[Trimite mesaj privat]

inecuatii gr 2    [Editează]  [Citează] 

Sa se rezolve sistemul de inecuatii:

|x^2-4x+3|+x-2>0
x^2<=25

Pitagora
Grup: Administrator
Mesaje: 4750
02 Mar 2008, 22:05

[Trimite mesaj privat]


[Citat]
Sa se rezolve sistemul de inecuatii:

|x^2-4x+3|+x-2>0
x^2<=25


Sunt cumva intre subiectele de bacalaureat?


---
Pitagora,
Pro-Didactician
goethe
Grup: membru
Mesaje: 20
02 Mar 2008, 22:11

[Trimite mesaj privat]


nu am ajuns inca acolo. nu stiu

petrebatranetu
Grup: moderator
Mesaje: 3161
03 Mar 2008, 18:37

[Trimite mesaj privat]


[Citat]
Sa se rezolve sistemul de inecuatii:




---
Doamne ajuta...
Petre
petrebatranetu
Grup: moderator
Mesaje: 3161
04 Mar 2008, 09:47

[Trimite mesaj privat]




---
Doamne ajuta...
Petre
andreia00
Grup: membru
Mesaje: 1
29 Sep 2010, 22:14

[Trimite mesaj privat]

inecuatii    [Editează]  [Citează] 

[Citat]


---
pastiu andreia
gauss
Grup: Administrator
Mesaje: 6933
30 Sep 2010, 00:34

[Trimite mesaj privat]


[Citat]
Sa se rezolve sistemul de inecuatii:



Desigur ca a doua ecuatie ne face sa ne restrangem la x din intervalul [-5,5].
Cum se abordeaza / debordeaza mai departe?
Cel mai usor se imparte pe cazuri,
vazand unde modulul ia valoarea +(x^2-4x+3)
respectiv unde ia valoarea -(x^2-4x+3) .

Radacinile functiei de gradul doi de sub modul sunt 1 si trei, deoarece (Vieta) 1+3=4 si 1x3=3. Deci intre radacini lucram cu MINUS ... iar in rest cu plus.

Doar ca titlu informativ, solutia se poate CERE si cu computerul, dar ea nu este tocmai ceea ce dorim uman... In orice caz ne cam arata care sunt impartelile si unde am fi putut gresi pe drum la aduceri la forme mai simple. (Punctele -5,1,3,5 apar explicit.)

sage: solve( [ abs( x^2-4*x+3) + x-2 >0 , x^2 <= 25 ] , x )
[
[-5 < x, x < 1, x^2 - 3*x + 1 > 0],
[1 < x, x < 3, -x^2 + 5*x - 5 > 0],
[3 < x, x < 5, x^2 - 3*x + 1 > 0],
[x == -5, 41 > 0],
[x == 1, -1 > 0],
[x == 3, 1 > 0],
[x == 5, 11 > 0]
]

Poate ca didactic, omul de rand trebuie sa vada o data pentru totdeauna un grafic (cod gp/pari) de functie ca cea din prima ecuatie:

Pe primul desen se vede clar unde (oare unde) si cum are curba punctele de "intorsatura de condei".
Invatati sa faceti grafice,
desi in definitiv daca omul nu merge voit la moftalmolog la timp e vina lui, a capitalismului inrait din jur in care orice moft costa.
Sunt multe programe libere sau nu de tras grafice. Pe pagina asta sunt trimiteri la pagina pe net (Mathematica) unde se pot introduce linii de cod ca pe
http://reference.wolfram.com/mathematica/ref/Plot.html
pentru a vedea calcule (integrale, diferentiale) sau grafice de functii.
Maple e alternativa (pe bani).
Soft liber de matematica pe computer este destul. Sage reuneste tot ce a fost scris liber vreodata.


---
df (gauss)
[1]


Legendă:  Access general  Conţine mesaje necitite  47558 membri, 58582 mesaje.
© 2007, 2008, 2009, 2010 Pro-Didactica.ρ