|
|
iBac = materialul ULTRACOMPLET de pregătire pentru bac la mate. Dacă vrei poţi.
|
|
|
|
|
[1]
Autor |
Mesaj |
|
Tezele cu subiect unic, cea mai mare frauda din istoria invatamântului românesc
07.01.2008 00:07 Pe timpul vacantei de iarna, agentiile externe de evaluare au analizat modul cum au fost organizate primele teze cu subiect unic de la clasele a VII-a si a VIII-a, precum si rezultatele obtinute de candidati la principalele discipline.
Evaluarile externe apartinand agentiilor independente de profil au concluzionat ca tezele unice, criteriu de intrare in liceu, au reprezentat cea mai mare frauda posibila din istoria invatamantului romanesc. Acestea cer demiterea ministrului Educatiei si revenirea la examene.
â??Datele statistice comparative, calculate dupa comunicatele ministerului, demonstreaza falsitatea rezultatelor tezelor unice de la clasa a VIII-a. Astfel, la Geografie, 24% dintre elevi au luat nota 10 (in lipsa datelor pe transe de note putem presupune ca peste 70% dintre elevi au luat note intre 8 si 10). La Matematica, 35% dintre elevi au luat note intre 8 si 10 (13.312 elevi obtinand nota 10, in conditiile in care notele la matematica, in practica scolara, sunt destul de mici). La Limba Romana, 28% dintre elevi au obtinut note intre 8 si 10, iar la Limba materna, 50% dintre acestia au avut aceleasi performanteâ??, se arata intr-o scrisoare deschisa, transmisa primului-ministru Calin Popescu Tariceanu, semnata de catre Agentia de Evaluare si Asigurare a Calitatii Educatiei (AEACE). In sprijinirea acestor afirmatii stau insesi forumurile Ministerului Educatiei, ale principalelor institutii de presa care abunda in declaratii ale elevilor, profesorilor si parintilor referitoare â??la modul rusinos in care au fost aranjate tezele unice, astfel incat fiecare scoala sa aiba rezultate cat mai bune, chiar daca nemeritateâ??.
«Nu exista un catalog oficial al tezelor unice«
Proportiile fraudei pot lua o mai mare amploare, deoarece nu exista documente care sa ateste notarea si corectitudinea trecerii mediilor obtinute la lucrari. â??Nu exista nici un catalog oficial de conservare a notelor de la tezele unice, acelea care conteaza peste un an sau doi la admiterea in liceu, fapt de natura a incuraja posibile fraude in calcularea mediei de intrare la liceuâ??, se mai precizeaza in comunicatul AEACE. Aceasta situatie are drept cauza, in opinia agentiei, faptul ca toate comisiile si supraveghetorii au fost din propria scoala, creÃ¥ndu-se astfel toate premisele ca aceste teze â??sa fie trucate in mod grosolan, scopul lor fiind acela de a ascunde adevarul asupra nivelului de pregatire a elevilorâ??.
In concluzie, de efectul negativ al acestui mod de evaluare se vor lovi liceele, deoarece â??elevi buni si foarte buni, de la scoli in care demnitatea si respectul pentru ierarhie valorica i-au impiedicat pe profesori sa falsifice tezele unice, isi vor vedea blocat accesul la liceele de renume, in favoarea celor care, prin frauda, au obtinut note de 10 la aceste tezeâ??, asa cum a declarat Gheorghe Radulescu, secretarul general al AEACE.
Elevi corigenti au luat 10 la matematica
Situatii de acest fel s-au intalnit in mai multe scoli din judete, in care elevi cu medii de corigenta la oral au obtinut note de 9 si 10 la teze, la cea mai grea dintre discipline: matematica. Cele mai multe cazuri s-au intalnit in judetul Valcea. La scoala din comuna Barbatesti, din cei 16 elevi ai unitatii de invatamant care au sustinut tezele unice la matematica, 11 au obtinut nota 9,00 si cinci, nota 10. â??Catalogul acestei clase arata cu totul altceva. Media pe clasa ajunge cu chiu cu vai la 6,00, cativa dintre acesti elevi avand, pana la aceste teze, note de corigentaâ??, se specifica in comunicatul AEACE. De asemenea, in comuna Humureni, din 13 elevi prezenti la teze, sase au luat nota 9,00 si sapte, nota 8,00. La scoala din comuna Petrari, cu un total de 40 de elevi, patru dintre acestia au obtinut nota 10, 15 â?? nota 9,00, 19 â?? nota 8,00, un 5,00 si un 7,00.
Tezele unice trebuie anulate
In vederea indreptarii acestei situatii, autorii documentului propun urmatoarele solutii: â??Demiterea ministrului Cristian Adomnitei; anularea OM 1867/31.08.2007 prin care tezele unice devin criteriu de admitere la liceu; aplicarea â??planului Bâ??, incepand cu semestrul al II-lea din anul scolar curent, pentru intrarea elevilor la licee in anul scolar 2008-2009â??.
Sursa: Gardianul, 7.01.2008,Alexandru Calmåcu
|
|
Actuala procedura de admitere in liceu este contestata de directorii liceelor bine cotate din Capitala. Ei doresc sa organizeze examene proprii de evaluare a candidatilor. Directorii mai multor colegii de prestigiu din Bucuresti sunt nemultumiti de faptul ca sistemul de admitere bazat pe media tezelor cu subiect unic si a celor din gimnaziu nu arata care sunt in realitate cei mai buni elevi. Actualul sistem a inceput sa functioneze din 2007/2008. "Ma indoiesc ca actuala metoda de admitere reflecta in mod real pregatirea elevilor. Ca dovada, copiii care au venit cu medii extrem de mari de absolvire a gimnaziului nu au facut fata concurentei la clasa, comparativ cu alti copii care nu aratau aceleasi performante pe carnetul de note din gimnaziu", a explicat directorul Colegiului National "Mihai Viteazul", prof. Sever Popa ( media ultimului admis a fost anul trecut de 9,48). Notele de 10 se acorda diferit Si directorul Colegiului National de Informatica "Tudor Vianu" (unde media ultimului admis in 2007 a fost de 9,51), prof. Silvia Moraru, considera ca actualul sistem de invatamant trebuie reconceput. "O nota de 10 se acorda diferit de la o scoala la alta, prin prisma severitatii profesorilor si a pregatirii elevilor, astfel ca nu este just ca aceasta nota sa conteze la fel pentru admitere", a afirmat prof. Moraru. Stabilirea unei admiteri corecte, in care copiii care au invatat in scoli cu exigente mai mari sa nu fie dezavantajati fata de cei care vin cu note mai bune, de la o scoala mai putin exigenta, este si dorinta conducerii Colegiului National "Gheorghe Lazar" (media ultimului admis a fost anul trecut de 9,40). "Nu are importanta cine face subiectele, important este sa fim siguri ca, odata intrati la liceu, acei copii fac fata exigentelor scolare", a explicat prof. Nicolae Victor, directorul acestui colegiu. Directorii acestor institutii scolare au cerut Ministerului Educatiei modificarea sistemului de admitere, in sensul inlocuirii tezelor unice cu sustinerea unui concurs de admitere. Pana acum, ministerul nu a dat niciun raspuns oficial. Cum se da admiterea la liceu Potrivit actualei Metodologii de admitere la liceu, stabilita de Ministerul Educatiei, media de admitere se compune din: - 50 la suta media generala a claselor V-VIII - 50 la suta media tezelor cu subiect unic sustinute de elevii claselor a VIII-a la disciplinele: limba si literatura romana, limba si literatura materna, matematica, istorie/geografie. Admiterea se face in sistem computerizat, in functie de mediile elevilor si de optiunile exprimate de acestia in fisele de inscriere. - Intre 12 si 21 iunie se transmit fisele scolilor pentru a fi completate de elevi - Intre 13 si 22 iunie, fisele completate vor fi verificate - Pe 27 iunie se face admiterea computerizata - Pe 28 iunie, se afiseaza listele cu elevii admisi Concursul, unicul sistem eficient de evaluare Expertul in educatie Alexandru Crisan considera ca actualul sistem de admitere a elevilor in liceu nu este bun. "Ar trebuie sa existe un singur sistem de evaluare, si anume examenul de admitere la liceu, deoarece nota obtinuta la o teza nu arata nivelul real al copilului. Acesta poate avea o zi mai buna sau ii poate pica exact subiectul pe care il cunoaste, si astfel ajunge sa ia o nota mai buna decat un copil care se pregateste zilnic la materia respectiva", a explicat specialistul.
Sursa: Adevarul
| [1]
Legendă:
|
Access general
|
Conţine mesaje necitite
|
47559 membri,
58582 mesaje.
|
|
|
|
|
|
|
© 2007, 2008, 2009, 2010 Pro-Didactica.ρ
|