Autor |
Mesaj |
|
[Citat] deranjez cu o mica intrebare...
putem considera ca dat doar unghiul, sau si un cerc oarecare in care este inscris unghiul?
scuze de deranjul unei intrebari banale...
________________
"Perfectiunea este norma cerului, dorinta de perfectiune este norma omului" |
nu e nevoie...pe acela il poti desena dupa...(sau te referi la un anume cerc ? daca da ,atunci nu !)
--- Doamne ajuta...
Petre
|
|
intrebam daca pot construi intai cercul, apoi sa rezolv problema renuntand la compas...
|
|
daca e vorba de un cerc oarecare,da!si un unghi oarecare (probabil inscris...)da!
--- Doamne ajuta...
Petre
|
|
asteptam solutia...!
--- Doamne ajuta...
Petre
|
|
Va rugam,asteptam solutia...
--- Doamne ajuta...
Petre
|
|
iata constructia pe care am gasit-o, bineinteles folosind un cerc oarecare ajutator :
1) construim un cerc de centru O
2) trasam dreapta (d)=(MP), tangenta la cerc in M
3) Construim unghiul <NMP = <A, care taie cercul in N
4) Trasam dreapta (OM) care taie cercul in A si contine diametrul [MA]
5) Trasam dreapta (AN) care taie dreapta (MP) in B
6) in triunghiul AMB : <AMB = 90 = <A + <OMN;
in triunghiul MNA : <MNA = 90, <AMN(=<OMN) + <MAN = 90.
Din cele doua relatii rezulta ca <MAN = <A
7) Trasam diametrul [NC]
8) Ducem tangenta la cerc in C, care taie dreapta (MP) in D si dreapta (MA) in E
9) Din E ducem tangenta la cerc in F, care taie dreapta (MP) in G
10) Trasam dreapta (FO) care taie cercul in H si dreapta (MP) in I
11) Deoarece <MAN = <A => <MON = <2A
12) Dar <MON = <COA = <FOA = <2A
13) Notam intersectia dintre (AB) si (FI) cu T
14) <ITB = <AOT + <OAT = <2A + <A = <3A
O alta directie, suplimentara de identificare, din aceasta constructie, a unghiului 3A, este, continuand de la 12):
13-1) In triunghiul EOF : <OFE = 90 => <FEO + <2A = 90
In triunghiul MGE : <EMG = 90 => <MEG(=<FEO) + <MGE = 90
Din cele doua relatii rezulta <MGE = <2A
13-2) Notam intersectia dintre (MN) si (EG) cu K
13-3) unghiul exterioe triunghiului MGK : <GKT = <KMG(=<NMP = <A) + <MGK(=<MGE = <2A) = <3A
-----------------------------------
|
|
|