|
|
iBac = materialul ULTRACOMPLET de pregătire pentru bac la mate. Dacă vrei poţi.
|
|
|
|
|
[1]
Autor |
Mesaj |
|
Buna ziua! La punctul 11, exprimarea enuntului este diferita fata de ceea ce ati rezolvat.As vrea sa pot fi lamurita in legatura cu "arcul mare AC".Personal, pe mine ma duce cu gandul la celalalt arc de cerc AC care are 190 de grade.Va rog frumos, daca se poate, sa ma lamuriti.
|
|
[Citat] Buna ziua! La punctul 11, exprimarea enuntului este diferita fata de ceea ce ati rezolvat.As vrea sa pot fi lamurita in legatura cu "arcul mare AC".Personal, pe mine ma duce cu gandul la celalalt arc de cerc AC care are 190 de grade.Va rog frumos, daca se poate, sa ma lamuriti. |
Rezolvarea este corecta si corespunde exact enuntului! V-ar ajuta sa faceti figura. Punctele A si C impart cercul in doua arce, unul mai mare (avand masura de 190 grade) si altul mai mic (avand masura de 170 grade). Punctul B se afla pe partea mai mare, deci unghiul ABC "priveste" catre arcul mic. Masura unghiului ABC este jumatate din arcul subintins, adica 170/2=85.
--- Pitagora,
Pro-Didactician
|
|
[Citat] [Citat] Buna ziua! La punctul 11, exprimarea enuntului este diferita fata de ceea ce ati rezolvat.As vrea sa pot fi lamurita in legatura cu "arcul mare AC".Personal, pe mine ma duce cu gandul la celalalt arc de cerc AC care are 190 de grade.Va rog frumos, daca se poate, sa ma lamuriti. |
Rezolvarea este corecta si corespunde exact enuntului! V-ar ajuta sa faceti figura. Punctele A si C impart cercul in doua arce, unul mai mare de 190 grade si altul mai mic de 170 grade. Punctul B se afla pe partea mai mare, deci unghiul ABC "priveste" catre arcul mic. Masura unghiului ABC este jumatate din arcul subintins, adica 170/2=85. |
Niste pareri:
1) Intrebarea copilului demonstreaza ce se poate intampla atunci cand experienta unor propunatori este considerata ca fiind 'naturala', adica toti (sub)inteleg asta! Este pacat de munca celor care au facut aceste subiecte! S-au ambitionat sa introduca probleme 'simple' cu notiunea de cerc si au introdus probleme cu .. probleme! De ex., in var 58 apare la II.11: "Punctele A, B si C se afla pe un cerc, in aceasta ordine, ...". De cand avem relatia de ordine pe cerc? Sau, daca cineva a definit-o, sa o precizeze! Daca luam trei puncte pe un cerc, fiecare este situat intre celelalte doua! Prin asta inteleg ca fiecare punct se afla in interiorul arcului unui arc determinat de celelalte doua. Daca am face precizarea (dogmatica!) ca e vorba de arcul mic, s-ar elimina ambiguitatea dar ....... la intrebarea din varianta 58 ne-am bloca: Asa ceva este imposibil! Gresesc? Daca da, ce?
2)Raspunsului dat ii lipsesc niste virgule care modifica sensul propozitiei: in loc de "unul mai mare de 190 grade si altul mai mic de 170 grade.", corect este 'unul mai mare, de 190 grade, si altul mai mic, de 170 grade.' Cred ca e clara diferenta! Nu fac aceasta precizare decat din dorinta de a 'demonstra' cat de mult putem gresi atunci cand subintelegem anumite lucruri!
Cu respect, prof. Constantin Obreja, Roman
P.S. SUCCES TUTUROR CELOR IMPLICATI IN TESTAREA NATIONATA! Sper sa nu se extraga o varianta care sa nasca un SCANDAL national!
--- Dorim sa fim, cand nu vor mai fi, prin cei ce vor fi
|
|
[Citat] [Citat] [Citat] Buna ziua! La punctul 11, exprimarea enuntului este diferita fata de ceea ce ati rezolvat.As vrea sa pot fi lamurita in legatura cu "arcul mare AC".Personal, pe mine ma duce cu gandul la celalalt arc de cerc AC care are 190 de grade.Va rog frumos, daca se poate, sa ma lamuriti. |
Rezolvarea este corecta si corespunde exact enuntului! V-ar ajuta sa faceti figura. Punctele A si C impart cercul in doua arce, unul mai mare de 190 grade si altul mai mic de 170 grade. Punctul B se afla pe partea mai mare, deci unghiul ABC "priveste" catre arcul mic. Masura unghiului ABC este jumatate din arcul subintins, adica 170/2=85. |
Niste pareri:
1) Intrebarea copilului demonstreaza ce se poate intampla atunci cand experienta unor propunatori este considerata ca fiind 'naturala', adica toti (sub)inteleg asta! Este pacat de munca celor care au facut aceste subiecte! S-au ambitionat sa introduca probleme 'simple' cu notiunea de cerc si au introdus probleme cu .. probleme! De ex., in var 58 apare la II.11: "Punctele A, B si C se afla pe un cerc, in aceasta ordine, ...". De cand avem relatia de ordine pe cerc? Sau, daca cineva a definit-o, sa o precizeze! Daca luam trei puncte pe un cerc, fiecare este situat intre celelalte doua! Prin asta inteleg ca fiecare punct se afla in interiorul arcului unui arc determinat de celelalte doua. Daca am face precizarea (dogmatica!) ca e vorba de arcul mic, s-ar elimina ambiguitatea dar ....... la intrebarea din varianta 58 ne-am bloca: Asa ceva este imposibil! Gresesc? Daca da, ce?
2)Raspunsului dat ii lipsesc niste virgule care modifica sensul propozitiei: in loc de "unul mai mare de 190 grade si altul mai mic de 170 grade.", corect este 'unul mai mare, de 190 grade, si altul mai mic, de 170 grade.' Cred ca e clara diferenta! Nu fac aceasta precizare decat din dorinta de a 'demonstra' cat de mult putem gresi atunci cand subintelegem anumite lucruri!
Cu respect, prof. Constantin Obreja, Roman
P.S. SUCCES TUTUROR CELOR IMPLICATI IN TESTAREA NATIONATA! Sper sa nu se extraga o varianta care sa nasca un SCANDAL national! |
Subscriu parerilor de mai sus. Multumesc de sesizarea cu virgulele! Am facut corectura in mesajul meu.
--- Pitagora,
Pro-Didactician
| [1]
Legendă:
|
Access general
|
Conţine mesaje necitite
|
47559 membri,
58582 mesaje.
|
|
|
|
|
|
|
© 2007, 2008, 2009, 2010 Pro-Didactica.ρ
|