[Citat]
Cel mai bun lucru este sa-ti folosesti bunul simt. La urma urmei, la examen trebuie sa raspunzi la intrebari si raspunsurile trebuie sa fie corecte. La figuri, de obicei problema 15 punctul (a) iti cere sa desenezi ceva, de obicei un corp fundamental. Desenaza figura. Colegii si profesorii de care vorbesti probabil se gandesc ca acea figura desenata reprezinta raspunsul la punctul (a), deci n-o 'strica' aduagandu-i tot felul de constructii, etc. Pur si simplu ei folosesc alta figura pentru rezolvarea punctelor urmatoare.
In ceea ce priveste raspunsurile care contin
, rezultatul corect este cel de pe hartie. Daca
este deja scris acolo, evident ca nu mai trebuie sa-l pui (desi daca il mai scrii inca o data, ne-am mira sa fii depunctata pentru asta). |
1) Foarte buna precizarea cu 15a)! Normal ar fi ca la acest punct sa existe o figura DISTINCTA. Pentru celelalte puncte, in care e nevoie de trasarea altor linii, ar fi bine sa se deseneze o alta reprezentare (sesisati ca am evitat formularea: 'sa se faca alta figura'!). Cred ca in joc sunt 5 puncte "la dispozitia corectorului", ceea ce nu suna prea bine! Unii depuncteaza si pentru faptul ca liniile 'care nu se vad' (desi le vedem, pentru ca NE TREBUIE
si nu putem rezolva problema fara ele, mai mult TREBUIE SA VEDEM SI CEEA CE ... NU VEDEM!) nu sunt ... punctate, altii dau punctele chiar daca figura 'parca aduce cu' corpul cerut. Cred ca baremele (dar mai ales, INTELEGEREA corectorilor) vor 'bagateliza' acest aspect. Fiecare corector ar trebui sa lucreze pe o reprezentare proprie si sa urmareasca doar rationamentul elevului. ATENTIE copii! Nu scrieti in rezolvarea unei probleme PUNCTE PE CARE NU LE AVETI PE FIGURA! Riscati mult! Apoi redactati asa cum v-a invatat "domnuuuuuuul" sau "doamnaaaaaaaaa"! Inchipuiti-va (chiar de va face placere sau nu!) ca e alaturi si va urmareste redactarea: daca 'vedeti' ca zambeste amar, inseamna ca ati omis sau ati gresit ceva. Daca nu aveti alta idee, ignorati 'zambetul'. Cine stie, poate va fi bine!
2) Prezenta celebrului
in finalul raspunsului de la I) este o alta 'gaselnita' a propunatorilor! Ce efect are?
a)Unii copii l-au luat ca facand parte din ... unitatea de masura! "Volumul sferei se masoara in
cm3" (!!!) si nu-l mai pun nici la problema 15!
b) Vor fi multi copii care-l vor trece acolo unde nu trebuie, multi care-l vor omite acolo unde trebuia pus. Ce va face corectorul (mai bine zis, evaluatorul)? Daca va fi cazul, se va fi facut ca ... n-a vazut asta si, in cosecinta, va da punctele (repet, daca e cazul, adica pentru un 5!). Daca e o teza buna, e putin probabil ca elevul sa beneficieze de clementa, mai ales daca evaluatorul este profesor de liceu si e la primele teze din serie. Ca o concluzie, "Cine seamna vant, culege furtuna"! Cred ca s-a gresit la conceperea modului de redactare: trebuia cerut raspunsul NUMERIC COMPLET, si trecuta numai unitatea de masura. "Ce va fi, va fi!" Suparator este faptul ca NU VOM STI NICIODATA pentru ce au fost depunctati elevii nostri! Nici ei nu vor sti, vor face contestatii, nu vor mai intelege ce li se intampla si ... toate consecintele!
Numai bine si SUCCES tuturor!
prof. C. Obreja, Roman
P.S. Iar tu, norocosule de 14 ani, dormi linistit! SI MAINE E O ZI! Nu se vor rasturna muntii din cauza unei note! Orice este reparabil, iar unele greseli chiar pot fi ... binevenite, adica iti pot arata o alta cale spre implinirea ta! Mult noroc!