Bine ai venit guest
 
User:
Pass:

[Creare cont]
[Am uitat parola]
iBac = materialul ULTRACOMPLET de pregătire pentru bac la mate. Dacă vrei poţi.
Forum pro-didactica.ro  [Căutare în forum]

Forum » Problema săptămânii » Unde e greseala...?
[Subiect nou]   [Răspunde]
Autor Mesaj
20rin
Grup: membru
Mesaje: 28
02 Jul 2007, 02:46

[Trimite mesaj privat]


am vazut ca nu stiti, ca profesori, ce sa raspundeti la intrebarile dificile puse de elevi! Va pot spune un banc pe tema asta: Ce face un profesor care este intrebat de un elev ceva ce acesta (profesorul) nu stie? ca sa nu se faca de ras in fata elevilor, acesta raspunde: "buna intrebare, o ai ca tema pentru acasa" si in acest timp poate si profesorul sa se mai documenteze...


---
Daca ieri au fost 0 grade Celsius, azi este de 2x mai frig, cate grade sunt azi???
20rin
Grup: membru
Mesaje: 28
02 Jul 2007, 02:50

[Trimite mesaj privat]


Ca tot am vazut genul asta de problema i^2=1 , am auzit odata la profesorul meu de romana ca imi poate demonstra ca 2+2=5, stiti dvs vre-o "smecherie"? Ca eu nici acum nu-mi dau seama, probabil ca sunt naiv ca inca ma mai gandesc...


---
Daca ieri au fost 0 grade Celsius, azi este de 2x mai frig, cate grade sunt azi???
minimarinica
Grup: moderator
Mesaje: 1536
02 Jul 2007, 23:28

[Trimite mesaj privat]


[Citat]
[Citat]

Corect si multumiri pentru raspuns!Ati facut niste afirmatii mai sus cu care sunt total de acord.

Subscriem si noi la aceasta parere. Am fost curiosi sa vedem raspunsul (raspunsurile) unor elevi, dar probabil ca nu e sezonul. In orice caz, acest subiect merita un articol de sine statator. Mai demult, un elev a intrebat pe forum care e diferenta dintre masura unui unghi in grade si cea in radiani (legat de subiectele de bac, unde 50% din unghiuri sunt exprimate in grade si 50% in radiani). Mai mult: de ce e normal sa masuram un unghi in radiani. Aceasta este o alta intrebare legitima!

In legatura cu intrebarea elevului, e clar: nu stapaneste notiunile elementare.
La intrebarea dv.: cred ca cel mai bun argument ar fi faptul ca daca unghiurile sunt masurate in radiani, operatiile cu masurile lor nu sunt o problema, ele fiind operatii obisnuite de numere reale. Daca unghiurile sunt masurate in grade sexagesimale, centesimale sau miimi, operatiile respective constituie o problema foarte serioasa.


---
C.Telteu
Pitagora
Grup: Administrator
Mesaje: 4750
02 Jul 2007, 23:37

[Trimite mesaj privat]


[Citat]
am vazut ca nu stiti, ca profesori, ce sa raspundeti la intrebarile dificile puse de elevi!

Foarte ciudata (am fost foarte tentat sa folosesc alt cuvant aici in loc de "ciudata" ) aceasta afirmatie!! O puteti poate face referindu-va la unii profesori pe care-i cunoasteti personal, dar sunt curios sa vad un exemplu de intrebare serioasa de matematica la care noi (adica ProDidactica si profesorii care posteaza pe acest Forum) nu am stiut raspunde.

Mai exact : care era intrebarea DIFICILA pusa de un elev ?



---
Pitagora,
Pro-Didactician
minimarinica
Grup: moderator
Mesaje: 1536
03 Jul 2007, 00:17

[Trimite mesaj privat]


[Citat]
Ca tot am vazut genul asta de problema i^2=1 , am auzit odata la profesorul meu de romana ca imi poate demonstra ca 2+2=5, stiti dvs vre-o "smecherie"? Ca eu nici acum nu-mi dau seama, probabil ca sunt naiv ca inca ma mai gandesc...

Erati amandoi,(tu si profu' de romana) la 0 grade, sau era de doua ori mai frig?!


---
C.Telteu
Euclid
Grup: Administrator
Mesaje: 2659
03 Jul 2007, 05:49

[Trimite mesaj privat]


[Citat]
In legatura cu intrebarea elevului, e clar: nu stapaneste notiunile elementare.
La intrebarea dv.: cred ca cel mai bun argument ar fi faptul ca daca unghiurile sunt masurate in radiani, operatiile cu masurile lor nu sunt o problema, ele fiind operatii obisnuite de numere reale. Daca unghiurile sunt masurate in grade sexagesimale, centesimale sau miimi, operatiile respective constituie o problema foarte serioasa.

Acesta este unul din motive. Un alt motiv provine din felul in care se parametrizeaza curbele. Sa zicem ca avem o curba ce pleaca dintr-un punct A. Cea mai naturala cale de a o parametriza este urmatoarea: fiind dat un punct X pe curba, ii asociem numarul real pozitiv t, cu proprietatea ca lungimea curbei masurata intre A si X este exact t.

In acelasi mod, masura unui unghi este exact lungimea arcului subantins de un cerc de raza 1. Adica: masura in radiani reprezinta lungimea unei curbe. Evident, acea curba poate 'inconjura' punctul de mai multe ori, sau/si partial. Mai departe, aceasta idee se extinde si la valorile negative.

Multe din notiunile de baza genereaza intrebari 'grele' din partea unui elev curios.


---
Euclid
20rin
Grup: membru
Mesaje: 28
04 Jul 2007, 19:17

[Trimite mesaj privat]


[Citat]
[Citat]
Ca tot am vazut genul asta de problema i^2=1 , am auzit odata la profesorul meu de romana ca imi poate demonstra ca 2+2=5, stiti dvs vre-o "smecherie"? Ca eu nici acum nu-mi dau seama, probabil ca sunt naiv ca inca ma mai gandesc...

Erati amandoi,(tu si profu' de romana) la 0 grade, sau era de doua ori mai frig?!

)


---
Daca ieri au fost 0 grade Celsius, azi este de 2x mai frig, cate grade sunt azi???


Legendă:  Access general  Conţine mesaje necitite  47559 membri, 58582 mesaje.
© 2007, 2008, 2009, 2010 Pro-Didactica.ρ