Bine ai venit guest
 
User:
Pass:

[Creare cont]
[Am uitat parola]
iBac = materialul ULTRACOMPLET de pregătire pentru bac la mate. Dacă vrei poţi.
Forum pro-didactica.ro  [Căutare în forum]

Forum » Problema săptămânii » Unde e greseala...?
[Subiect nou]   [Răspunde]
Autor Mesaj
petrebatranetu
Grup: moderator
Mesaje: 3161
04 Jul 2007, 19:17

[Trimite mesaj privat]

Unde e greseala...?    [Editează]  [Citează] 

Va prezint urmatoarea demonstratie:
Avem




dar

Unde o fi greseala ?


---
Doamne ajuta...
Petre
krystyna
Grup: membru
Mesaje: 29
16 Jun 2007, 11:30

[Trimite mesaj privat]


nu se poate radical din nr negative? :D


---
live u`re life
yda
Grup: membru
Mesaje: 122
16 Jun 2007, 11:31

[Trimite mesaj privat]


[Citat]
nu se poate radical din nr negative? :D

Asta la gimnaziu


---
Cel mai mare neadevar este adevarul inteles gresit.


yda
Grup: membru
Mesaje: 122
16 Jun 2007, 11:33

[Trimite mesaj privat]


[Citat]
Va prezint urmatoarea demonstratie:
Avem




dar

Unde o fi greseala ?


rad(-1)*rad(-1)=rad[(-1)^2]=rad(1)=1


---
Cel mai mare neadevar este adevarul inteles gresit.


petrebatranetu
Grup: moderator
Mesaje: 3161
16 Jun 2007, 15:22

[Trimite mesaj privat]


Si pana la urma unde-i greseala...? N-am inteles...


---
Doamne ajuta...
Petre
shacalul
Grup: membru
Mesaje: 19
20 Jun 2007, 19:40


(-1)^(1/2) = { -i, i }


---
Easy like Sunday morning.
minimarinica
Grup: moderator
Mesaje: 1536
20 Jun 2007, 20:48

[Trimite mesaj privat]


In randul patru al enuntului ati folosit o proprietate a radicalilor care este valabila pentru radicalii aritmetici, si nu pentru radicalii din multimea numerelor complexe.Aici (in multimea nr. complexe)proprietatea nu este adevarata. Un contra exemplu il constituie chiar si aceasta "problema".


---
C.Telteu
petrebatranetu
Grup: moderator
Mesaje: 3161
20 Jun 2007, 22:24

[Trimite mesaj privat]


Cat face in complexe
unde a,b sunt din Z?


---
Doamne ajuta...
Petre
minimarinica
Grup: moderator
Mesaje: 1536
20 Jun 2007, 23:40

[Trimite mesaj privat]


[Citat]
Cat face in complexe
unde a,b sunt din Z?

In multimea numerelor complexe, radicalul de ordinul n dintrun numar nu este unic, lui ii corespund n valori. De exemplu, in problema dv. ati inlocuit radical din 1 cu 1. Gresit! Radical din 1 este si -1(in C), deoarece (-1)^2=1. Deasemeni, radical din -1 nu este neaparat i, el poate fi si -i. Ati pornit de la o afirmatie gresita(iar "falsul implica orice"), aceea ca radical din -1 este i. Definitia lui i (una din cele corecte) este "i^2=-1" si nu radical din -1 este egal cu i. Pe aceasta din urma o folosesc elevii de liceu la rezolvarea ecuatiei de gradul doi, deoarece acolo, oricum se ia in calcul si varianta radical din -1 este egal cu -i. Din pacate nu prea exista profesori care sa le explice elevilor aceste "nimicuri" si asta in primul rand, ca fiind o chestiune de finete nu prea merita mentionata la rezolvarea ec. de gr. doi.(Adevarul este ca multi profesori nu o cunosc, din pacate!)
Si ca raspuns la intrebarea dv. va pot da cele dua valori ale radicalului, fie sub forma algebrica, fie sub forma trigonometrica, dar cred ca nu mai e necesar.


---
C.Telteu
petrebatranetu
Grup: moderator
Mesaje: 3161
21 Jun 2007, 09:46

[Trimite mesaj privat]


[Citat]
[Citat]
Cat face in complexe
unde a,b sunt din Z?

In multimea numerelor complexe, radicalul de ordinul n dintrun numar nu este unic, lui ii corespund n valori. De exemplu, in problema dv. ati inlocuit radical din 1 cu 1. Gresit! Radical din 1 este si -1(in C), deoarece (-1)^2=1. Deasemeni, radical din -1 nu este neaparat i, el poate fi si -i. Ati pornit de la o afirmatie gresita(iar "falsul implica orice"), aceea ca radical din -1 este i. Definitia lui i (una din cele corecte) este "i^2=-1" si nu radical din -1 este egal cu i. Pe aceasta din urma o folosesc elevii de liceu la rezolvarea ecuatiei de gradul doi, deoarece acolo, oricum se ia in calcul si varianta radical din -1 este egal cu -i. Din pacate nu prea exista profesori care sa le explice elevilor aceste "nimicuri" si asta in primul rand, ca fiind o chestiune de finete nu prea merita mentionata la rezolvarea ec. de gr. doi.(Adevarul este ca multi profesori nu o cunosc, din pacate!)
Si ca raspuns la intrebarea dv. va pot da cele dua valori ale radicalului, fie sub forma algebrica, fie sub forma trigonometrica, dar cred ca nu mai e necesar.

Corect si multumiri pentru raspuns!Ati facut niste afirmatii mai sus cu care sunt total de acord.


---
Doamne ajuta...
Petre
Euclid
Grup: Administrator
Mesaje: 2659
21 Jun 2007, 10:08

[Trimite mesaj privat]


[Citat]

Corect si multumiri pentru raspuns!Ati facut niste afirmatii mai sus cu care sunt total de acord.

Subscriem si noi la aceasta parere. Am fost curiosi sa vedem raspunsul (raspunsurile) unor elevi, dar probabil ca nu e sezonul. In orice caz, acest subiect merita un articol de sine statator. Mai demult, un elev a intrebat pe forum care e diferenta dintre masura unui unghi in grade si cea in radiani (legat de subiectele de bac, unde 50% din unghiuri sunt exprimate in grade si 50% in radiani). Mai mult: de ce e normal sa masuram un unghi in radiani. Aceasta este o alta intrebare legitima!


---
Euclid


Legendă:  Access general  Conţine mesaje necitite  47557 membri, 58580 mesaje.
© 2007, 2008, 2009, 2010 Pro-Didactica.ρ