Informatia de fata este exact cea ce ne trebuie, cadrul, nivelul si faptul ca cineva face un secret din sursa veritabila a problemei. (De multe ori, daca gasim acea culegere ruseasca de integrale, vedem ca cel / cea ce propune probleme foarte inteligente si grele are cunostintele compatibile cu acea culegere. Daca vin eu cu "culegerea mea"...)
Punctul meu de vedere este urmatorul, avand in vedere ca si eu am trecut prin
facultate, unde, si in cazul meu, eram pe mâna celor ce ne dadeau teme fara solutii. Pâna la sfârsitul facultatii, unele probleme au ramas nerezolvate si noi, studentii de atunci, aveam dubii ca exista o solutie.
Dupa parerea mea, ceva trebuie sa se schimbe in invatamant.
In primul rand, profesorii trebuie sa prezinte "astfel de exercitii" referite undeva cu enunt explicit, nu la dictare, cel mai bine intr-un document care insoteste exercitiile si cu substrat teoretic si cu multe exemple. Cam asa cum erau manualele de matematica pe vremuri. Pozitia de dictator a celui de la catedra trebuie schimbata cat de cat in cea a unui "serviciu pentru populatie".
De asemenea, si studentii trebuie sa dea dovada de o disciplina de munca corespunzatoarea acestui secol, intr-o facultate europeana. Faptul ca elevii si studentii sunt bombardati cu informatii "dure" si variate, schimbatoare si fara legatura de la un an la altul, de la un profesor la altul, nu este o scuza a faptului ca la urma unui studiu nu ramane nimic din cele invatate.
Pagina de fata incearca sa clarifice astfel de lucruri, cu solutii ireprosabile. Pe cat se poate. Ca si in facultati, exista cazuri in care cei ce intreaba nu au acelasi scop, al cunoasterii, al intelegerii. Cu atat mai mult ies in evidenta cei ce vor.
Asadar la lucru.
Va recomand sa incercati neaparat sa folositi un soft matematic care sa va inlesneasca unele calcule. (Nu trebuie sa stiti metoda, pentru inceput, de multe ori raspunsul pentru o integrala deconspira foarte mult din solutie...)