Bine ai venit guest
 
User:
Pass:

[Creare cont]
[Am uitat parola]
iBac = materialul ULTRACOMPLET de pregătire pentru bac la mate. Dacă vrei poţi.
Forum pro-didactica.ro  [Căutare în forum]

Forum » Cereri de rezolvări de probleme » Intersectie de spatii vectoriale
[Subiect nou]   [Răspunde]
[1]
Autor Mesaj
alex10
Grup: membru
Mesaje: 6
03 Dec 2016, 17:26

[Trimite mesaj privat]

Intersectie de spatii vectoriale    [Editează]  [Citează] 

Recent am studiat teorema lui grassman despre dimensiunea a 2 corpuri, dar nu imi dau seama cum se face intersectia a 2 subspatii..
Se da S1 = Sp {(0,4,1,0), (1,-4,0,-1)} si S2 = Sp {(1,0,0,1), (4,-4,1,0)}, sa se afle S1 intersecat su S2, o seara buna

npatrat
Grup: membru
Mesaje: 1592
03 Dec 2016, 00:27

[Trimite mesaj privat]


Ce spune teorema lui Grassmann?

alex10
Grup: membru
Mesaje: 6
03 Dec 2016, 11:56

[Trimite mesaj privat]


[Citat]
Ce spune teorema lui Grassmann?

Asta e ce am reusit pana acum, am aflat baza in S1 + S2 si cu grassman am determinat dimensiunea intersectiei care este 1.

ADMIN EDIT:
Imaginea postata...
[im g]http://i.imgur.com/RanwSvE.jpg[/im g]
devine link, pentru a nu largi fiecare postare la tema de fata:
http://i.imgur.com/RanwSvE.jpg


In continuare, nu stiu cum arata matricea intersectiei ca sa extrag vectorul fara 0 pe diagonala principala... Dupa care mai trebuie sa aflu baza in Sp sisteam si dupa se da V1, V2 € R^ 100. V1 nu e subspatiu lui V2, dimR(V1) = 70, dimR(V2)=99, determinati dimR(V1 intersectat cu V2).


gauss
Grup: Administrator
Mesaje: 6933
03 Dec 2016, 17:26

[Trimite mesaj privat]


[Citat]
Recent am studiat teorema lui grassman despre dimensiunea a 2 corpuri, dar nu imi dau seama cum se face intersectia a 2 subspatii..
Se da S1 = Sp {(0,4,1,0), (1,-4,0,-1)} si S2 = Sp {(1,0,0,1), (4,-4,1,0)}, sa se afle S1 intersecat su S2, o seara buna


Va rog sa nu mai postati poze cu calcule, pur si simplu nu ne ajuta la nimic.
In cazul de fata este bine sa ne spuneti ce faceti mai bine decat sa faceti folosind o poza. Folositi va rog LaTeX. Nivelul si tipul problemelor impun acest lucru. Ca sa vedeti diferenta, tiparesc si fara LaTeX, si cu LaTeX.

Nu stiu care teorema a lui Grassmann trebuie folosita aici (pentru care doua corpuri) pentru un lucru atat de simplu. In orice caz, se poate proceda fara probleme si fara teoreme asa (ca si in postarea lui npatrat din zilele trecute):

S1 = Sp( v1, v2 ) este multimea vectorilor de forma
a1 v1 + a2 v2 .

S2 = Sp( v3, v4 ) este multimea vectorilor de forma
a3 v3 + a4 v4 .

Aici a1, a2, a3, a4 parcurg liber corpul peste care lucram. Probabil ca este corpul Q al numerelor rationale.

Intersectia este prin definitie multimea acelor v pentru care exista a1, a2, a3, a4 cu

v = a1 v1 + a2 v2 = a3 v3 + a4 v4 .

Mai sus avem in particular un sistem omogen asociat acestui vector v din intersectie. Sa rezolvam atunci sistemul cu mânile goale sau cu computerul.
Notez cu a3' = -a3 si a4' = -a4 .
Rezuolvam sistemul cu patru ecuatii si patru necunoscute

a1 v1 + a2 v2 + a3' v3 + a4' v4 = 0 .





---
df (gauss)
[1]


Legendă:  Access general  Conţine mesaje necitite  47559 membri, 58582 mesaje.
© 2007, 2008, 2009, 2010 Pro-Didactica.ρ