| Autor |
Mesaj |
|
|
Fie f,g:R->R f injectiva, g surjectiva, f are proprietatea lui Darboux.
|f(x)-f(y)|
|g(x)-g(y)|
Cum demonstrez ca g este strict monotona?
Problema este o "subproblema" a unei probleme.
|
|
|
Te referi la problema 27023 din GM 1/2015?
|
|
|
Da
|
|
|
Pân? la ce dat? se primesc solu?iile?
Face parte problema din cele care pot fi date sâmb?t? la olimpiada jude?ean??
|
|
|
Nu am postat toata problema. Acest lucru este ceea ce imi trebuie pentru a termina demonstratia. Puteam sa scriu ca e din nu stiu care carte pentru ca am mai vazut probleme asemanatoare cu aceasta.
|
|
|
[Citat] Puteam sa scriu ca e din nu stiu care carte pentru ca am mai vazut probleme asemanatoare cu aceasta. |
Puteai s? scrii c? e din Divina Comedie. Asta nu r?spunde la cele dou? întreb?ri de mai sus.
|
|
|
Daca nu doriti sa ma ajutati, asta nu inseamna ca trebuie sa ma interogati. Eu am pus o problema, daca vrea cineva sa ma ajute, bine.
|
|
|
[Citat] Daca nu doriti sa ma ajutati, asta nu inseamna ca trebuie sa ma interogati. Eu am pus o problema, daca vrea cineva sa ma ajute, bine. |
Ok. Iat? r?spunsurile: la problema dat?, solu?iile pentru concursul GM ?i ViitoriOlimpici se primesc pân? la data de 31 mai 2015.
De asemenea, problema face parte si setul de probleme din care va fi aleas? câte una de fiecare clas? la etapa jude?ean? a olimpiadei de matematic?, etap? care va avea loc sâmb?t?, 14 martie 2015.
|
|
|
Vi se pare ca as fi postat problema din gazeta?
|
|
|
Macar o idee va rog...
|
|
|
Cum demonstrati daca stiti / presupuneti mai mult, anume continuitatea lui f?
Nota: Aceasta pagina se ocupa cu intelegerea matematicii.
Va asigur ca nu intelegeti mai mult daca rezolvati probleme "de actualitate", din contra, pe mine Olimpiadele m-au dus pe un drum gresit, in parte mi-am format o rutina si o putere de calcul si de aplicare de artificii mai buna decat fara, pe de alta parte nu am avut la sfarsitul clasei a XII-a nici un fel de reper structural, nici un fel de intelegere. Este ca deosebirea pe care am avea-o la limba româna, daca olimpiadele s-ar ocupa cu rezolvarea si comentarea de ghicitori si cu jocuri de cuvinte de tip rebus, pentru ca in facultate sa se treaca la poezie si la romane cu substrat adanc si caractere bine conturate. Mereu veti intelege imediat un joc de cuvinte din prima, dar niciodata nu veti putea scrie o poezie / un roman.
--- df (gauss)
|