Bine ai venit guest
 
User:
Pass:

[Creare cont]
[Am uitat parola]
iBac = materialul ULTRACOMPLET de pregătire pentru bac la mate. Dacă vrei poţi.
Forum pro-didactica.ro  [Căutare în forum]

[Subiect nou]   [Răspunde]
[1] [2]  »   [Ultima pagină]
Autor Mesaj
071andrei
Grup: membru
Mesaje: 372
20 Nov 2014, 03:15

[Trimite mesaj privat]

grupuri    [Editează]  [Citează] 

Buna ziua
Am si eu niste probleme in legatura cu grupurile si anume:


Multumesc mult

Pitagora
Grup: Administrator
Mesaje: 4750
14 Nov 2014, 21:12

[Trimite mesaj privat]


[Citat]


Cititi enuntul pe care l-ati scris. Intelegeti ceva? Nici eu. Pot incerca sa-l corectez dar as prefera sa nu mai am de corectat enunturi.


[Citat]
3) Fie un grup (G,*) in raport cu inmultirea si A un subgrup cu
. Sa aratam ca in transcriere aditiva

Alt enunt ce trebuie corectat. V-am subliniat in rosu doua cuvinte care se contrazic reciproc.


---
Pitagora,
Pro-Didactician
Pitagora
Grup: Administrator
Mesaje: 4750
14 Nov 2014, 21:19

[Trimite mesaj privat]


[Citat]


Indicatie: Odata demonstrat cazul n=2 va fi clar cum terminam prin inductie dupa n.


---
Pitagora,
Pro-Didactician
071andrei
Grup: membru
Mesaje: 372
14 Nov 2014, 23:13

[Trimite mesaj privat]


Buna seara
Da aveti dreptate scuze voi verifica cu atentie textul exercitiilor si il voi retransmite.
El a fost dictat dupa o carte de matematica clasa XII profil M1 dar probabil ca s-au strecurat erori in dictare.
Pentru exercitiul doi daca sper ca este bine nu prea inteleg rezolvarea adica:


071andrei
Grup: membru
Mesaje: 372
14 Nov 2014, 23:34

[Trimite mesaj privat]


(continuare)

Ceva nu deste in regula s-ar putea sa gresesc eu dar unde?
multumesc pentru atentie.

Pitagora
Grup: Administrator
Mesaje: 4750
14 Nov 2014, 23:57

[Trimite mesaj privat]


[Citat]
(continuare)

Ceva nu deste in regula s-ar putea sa gresesc eu dar unde?
multumesc pentru atentie.


---
Pitagora,
Pro-Didactician
gauss
Grup: Administrator
Mesaje: 6933
15 Nov 2014, 00:30

[Trimite mesaj privat]


[Citat]




Multimea {e} are definitiv un element.
Daca nu stiti sa dati sens enuntului, nu aveti nici cea mai mica sansa sa intelegeti ce vrea el. Rezolvarea unui exercitiu presupune intelegerea lui, in principal a ceea ce se da si a metodelor, pârghiilor de lucru cu obiectele care apar.

Desigur ca "daca vine rezolvarea" totul "este clar", dar data viitoare din nou nu va fi. Ca sa realizam ceva din punct de vedere didactic, mai intai, cu ce multimi din dictare avem de lucru? Daca cel ce dicteaza nu stie sa scrie pe tabla si/sau daca dicteaza prea repede este un profesor autist. Probabil ca este platit sa fie si mai autist. In orice caz, a invata inseamna a comunica mai intai, asa ca cel ce primeste asa ceva are datoria sa intrebe, caz in care ne aflam in afara statului de plata, profesorul autist, probabil ca seamana suficient de mult cu mine, isi va lua muuult timp pentru a explica ce se da si nu mai mult. De aceea sfatul meu de a intreba cu sens si ordine, matematic, cat se poate de mult si de a invata incat intrearea sa vina spontan.

Nu sunt raufacator sau rauvoitor prin ceea ce spun, dar lucrurile trebuie spuse. In alte tari "asa ceva" se face la facultate si studentii nu inteleg din prima structura de grup necomutativ / mai bine zis nu neaparat comutativ. Ne este un pacat, dar este de datoria celui ce vrea sa stie sa munceasca.
In orice caz nu pot veni trei exercitii la un loc, daca primul nu are nici macar enuntul bun.

Personal sunt foarte impotriva lucrului cu grupuri abstracte si cu proprietati care ar fi satisfacute de catre elementele lui (daca am putea realiza mai intai un astfel de grup...) *fara a fi vazut cateva exemple clare de grupuri* (necomutative).

Ce exemple de grupuri necomutative cunoasteti?
(Asa se rezolva problemele propuse de fapt...)


---
df (gauss)
071andrei
Grup: membru
Mesaje: 372
15 Nov 2014, 00:37

[Trimite mesaj privat]


Buna seara
Pentru exercitiul doi:
Pai am zis ca inmultirea este comutativa si am scris relatia aceea pentru a obtine

Iar pentru domnul profesor Gauss :aveti perfecta dreptate trebuie sa vad mai intai cum arata enuntul corect pentru ca a fost scris dupa dictare dar trebuie sa vad eu cartea.
Dupa care voi reveni cu scuzele de rigoare-multumesc

gigelmarga
Grup: membru
Mesaje: 1072
15 Nov 2014, 00:44

[Trimite mesaj privat]


[Citat]
Daca cel ce dicteaza nu stie sa scrie pe tabla si/sau daca dicteaza prea repede este un profesor autist.


Pariez c? "dictarea" nu e a unui profesor...
E a unui coleg, ceva...

071andrei
Grup: membru
Mesaje: 372
15 Nov 2014, 00:59

[Trimite mesaj privat]


Asa este dar ma gandeam la rezolvare.
Unde gresesc eu?Nu imi iese inductia dupa cum mi-a aratat domnul profesor Pitagora si nu stiu unde gresesc.Sau poate ca textul exercitiului nu este corect?Ramane sa verific dupa carte.
Ca exemplu de grup necomutativ daca spun bine este grupul format din matricea A si inversa sa si anume matricea

Pitagora
Grup: Administrator
Mesaje: 4750
15 Nov 2014, 01:10

[Trimite mesaj privat]


[Citat]
Pai am zis ca inmultirea este comutativa


Nu am vazut aceasta ipoteza si nu avem nevoie de ea.


---
Pitagora,
Pro-Didactician
[1] [2]  »   [Ultima pagină]


Legendă:  Access general  Conţine mesaje necitite  47559 membri, 58582 mesaje.
© 2007, 2008, 2009, 2010 Pro-Didactica.ρ