Bine ai venit guest
 
User:
Pass:

[Creare cont]
[Am uitat parola]
iBac = materialul ULTRACOMPLET de pregătire pentru bac la mate. Dacă vrei poţi.
Forum pro-didactica.ro  [Căutare în forum]

Forum » Cereri de rezolvări de probleme » Ecuatie de gradul 2 cu parametru
[Subiect nou]   [Răspunde]
[Prima pagină]   « [1] [2]
Autor Mesaj
alexiovan
Grup: membru
Mesaje: 319
21 Oct 2014, 09:54

[Trimite mesaj privat]


Pentru punctul (b)

alexiovan
Grup: membru
Mesaje: 319
21 Oct 2014, 10:35

[Trimite mesaj privat]


iar pentru punctul(a)avand in vedere alura curbei (convexitate) pentru ca acea conditie ca f(0)si f(3)sa fie mai mari decat zero ar putea implica si alta conditie de exemplu

Cum se interpreteaza?
multumesc

gauss
Grup: Administrator
Mesaje: 6933
21 Oct 2014, 18:21

[Trimite mesaj privat]


[Citat]
... punctul(a)avand ...


Nu mai scrieti va rog asa ceva, lasati cate un loc gol intre bucatile de informatie, deci dupa fiecare cuvant, dupa fiecare punct, dupa fiecare virgula...

Nu se citeste mai usor
... punctul (a) avand ...
?


---
df (gauss)
gauss
Grup: Administrator
Mesaje: 6933
21 Oct 2014, 18:24

[Trimite mesaj privat]


[Citat]
iar pentru punctul_LOC_GOL_(a)_LOC_GOL_avand in vedere alura curbei (convexitate) pentru ca acea conditie ca f(0)_LOC_GOL_si f(3)_LOC_GOL_sa fie mai mari decat zero ar putea implica si alta conditie...



Cum se interpreteaza?


Ce se da si ce se cere?
Ce sa se interpreteze?
(Noi, pe bune, nu stim care este cadrul in care un x anume trebuie sau poate sau vrea sa fie in (1,2), chiar daca x trebuie sa accepte incluziunea lui (1,2) in (0,3).)


---
df (gauss)
alexiovan
Grup: membru
Mesaje: 319
21 Oct 2014, 20:08

[Trimite mesaj privat]


Buna seara
Da voi avea in vedere cele aratate referitor la spatii.
Desigur asa trebuie dar uneori intervine graba si de aceea.
In legatura cu cealalta notiune eu am vrut sa zic asa:
Se arata o restrictie pentru a impune ca radacinile sa fie cuprinse in intervalul (0,3) dar aceeasi restrictie este valabila si pentru alte situatii de exemplu si pentru intervalul (1,2).
Atunci cum deosebim noi toate aceste situatii una de alta?
Adica conditia aratata ca radacinile sa fie cuprinse in intervalul(0,3) este valabila si pentru conditia ca radacinile sa fie cuprinse in alt interval de exemplu (1,2) etc.
Atunci prin ce se deosebesc aceste situatii una de cealalta?
Daca cineva imi spune ca radacinile sa fie cuprinse in intervalul (1,2) pun aceleasi conditii?
Nu stiu daca m-am facut inteles-este doar o ipoteza.
Oricum va multumesc foarte mult pentru observatiile aduse .

Pitagora
Grup: Administrator
Mesaje: 4750
21 Oct 2014, 20:13

[Trimite mesaj privat]


Hai sa luam problema in contextul cel mai general:

i) Ce conditii trebuie sa satisfaca a,b,c astfel incat ecuatia ax^2+bx+c=0 sa aiba 1 radacina in intervalul (u,v)?

ii) Ce conditii trebuie sa satisfaca a,b,c astfel incat ecuatia ax^2+bx+c=0 sa aiba 2 radacini in intervalul (u,v)?

Am introdus punctul i) caci va fi folosit pentru ii).


---
Pitagora,
Pro-Didactician
minimarinica
Grup: moderator
Mesaje: 1536
21 Oct 2014, 22:50

[Trimite mesaj privat]




In urma acesteia, se obtine o ecuatie in
.



---
C.Telteu
alexiovan
Grup: membru
Mesaje: 319
21 Oct 2014, 23:05

[Trimite mesaj privat]


Buna seara
Cred ca domnul profesor Minimarinica a explicat de data aceasta clar ce reprezinta in mod exclusiv si unic conditia ca radacinile(radacina)sa apartina unui anumit interval.
Precizarile facute fac ca observatia facuta de mine sa nu mai aiba obiect.
Multumesc pentru observatiile facute.

cristi2011
Grup: membru
Mesaje: 345
23 Oct 2014, 18:17

[Trimite mesaj privat]


[Citat]
Buna seara
Da voi avea in vedere cele aratate referitor la spatii.
Desigur asa trebuie dar uneori intervine graba si de aceea.
In legatura cu cealalta notiune eu am vrut sa zic asa:
Se arata o restrictie pentru a impune ca radacinile sa fie cuprinse in intervalul (0,3) dar aceeasi restrictie este valabila si pentru alte situatii de exemplu si pentru intervalul (1,2).
Atunci cum deosebim noi toate aceste situatii una de alta?
Adica conditia aratata ca radacinile sa fie cuprinse in intervalul(0,3) este valabila si pentru conditia ca radacinile sa fie cuprinse in alt interval de exemplu (1,2) etc.
Atunci prin ce se deosebesc aceste situatii una de cealalta?
Daca cineva imi spune ca radacinile sa fie cuprinse in intervalul (1,2) pun aceleasi conditii?
Nu stiu daca m-am facut inteles-este doar o ipoteza.
Oricum va multumesc foarte mult pentru observatiile aduse .


In mod clar conditiile nu pot fi aceleasi.
Este adevarat ca daca ambele radacini sunt in (1,2) atunci ele sunt si in (0,3), dar nu si reciproc.

[Prima pagină]   « [1] [2]


Legendă:  Access general  Conţine mesaje necitite  47543 membri, 58560 mesaje.
© 2007, 2008, 2009, 2010 Pro-Didactica.ρ