Bine ai venit guest
 
User:
Pass:

[Creare cont]
[Am uitat parola]
iBac = materialul ULTRACOMPLET de pregătire pentru bac la mate. Dacă vrei poţi.
Forum pro-didactica.ro  [Căutare în forum]

Forum » Cereri de rezolvări de probleme » Rezolvarea inecuatiei
[Subiect nou]   [Răspunde]
[1]
Autor Mesaj
ocociorva
Grup: membru
Mesaje: 96
08 May 2014, 13:38

[Trimite mesaj privat]

Rezolvarea inecuatiei    [Editează]  [Citează] 

Cum sa rezolv in R inecuatia

aurel211
Grup: membru
Mesaje: 381
06 May 2014, 19:42


[Citat]
Cum sa rezolv in R inecuatia




gauss
Grup: Administrator
Mesaje: 6933
06 May 2014, 22:26

[Trimite mesaj privat]


Inainte de a ne apuca de lucru, care sunt exponentii?
De exemplu pe dreapta sta acel 1/1-x = 1-x ?
Si pe stanga care este numitorul carei fractii?

Care este sursa problemei, in ce cadru a aparut si de ce trebuie sa rezolvam asa ceva? Va asigur ca nu aveti nevoie toata viata de o asemenea stupiditate pusa in forma urata de inecuatie.

Autorul este in orice caz foarte preocupat de artificii si considera ca a ascuns foarte bine o putere a lui 6. Si ca este un exercitiu foarte util sa scoatem de sub radical din 96 cativa factori in afara. Si ca dam de comoara daca recunoastem un fel de ( radical(6) - 2 ) la patrat.

Si daca nu ati facut nici unul din aceste lucruri in incercarea de rezolvare, pe care noi o presupunem ori de cate ori cineva cere ceva, aceasta tema sau acest exercitiu nu este indicat pentru nivelul la care va aflati.


---
df (gauss)
ocociorva
Grup: membru
Mesaje: 96
07 May 2014, 19:31

[Trimite mesaj privat]


[Citat]
Inainte de a ne apuca de lucru, care sunt exponentii?
De exemplu pe dreapta sta acel 1/1-x = 1-x ?
Si pe stanga care este numitorul carei fractii?

Care este sursa problemei, in ce cadru a aparut si de ce trebuie sa rezolvam asa ceva? Va asigur ca nu aveti nevoie toata viata de o asemenea stupiditate pusa in forma urata de inecuatie.

Autorul este in orice caz foarte preocupat de artificii si considera ca a ascuns foarte bine o putere a lui 6. Si ca este un exercitiu foarte util sa scoatem de sub radical din 96 cativa factori in afara. Si ca dam de comoara daca recunoastem un fel de ( radical(6) - 2 ) la patrat.

Si daca nu ati facut nici unul din aceste lucruri in incercarea de rezolvare, pe care noi o presupunem ori de cate ori cineva cere ceva, aceasta tema sau acest exercitiu nu este indicat pentru nivelul la care va aflati.

ei bine.....poate nu sunt perfecta in mate dar credeti-ma ca unele lucruri le inteleg si le pot explica cu usurinta ca de ex: sunteti foarte mult preocupat de mate, fizica dar in viata trebuie sa cunosti bunele maniere de comportare, si mult respect din partea mea ca ajutati cu ce puteti chiar daca aceasta va ea mult timp (in schimb primiti o imensa placere). Dar nu uitati un lucru important ca toti suntem egali dar in acelasi timp diferiti
Apropo e adevarat ca intilnesc unele greutati in rezolvarea exercitiilor si de aia caut ajutor. Sunteti demn de a oferi ceva atunci faceti-o,daca nu, nimeni nu va deranjeaza

aurel211
Grup: membru
Mesaje: 381
08 May 2014, 00:03


[Citat]



ei bine.....poate nu sunt perfecta in mate dar credeti-ma ca unele lucruri le inteleg si le pot explica cu usurinta ca de ex: sunteti foarte mult preocupat de mate, fizica dar in viata trebuie sa cunosti bunele maniere de comportare, si mult respect din partea mea ca ajutati cu ce puteti chiar daca aceasta va ea mult timp (in schimb primiti o imensa placere). Dar nu uitati un lucru important ca toti suntem egali dar in acelasi timp diferiti
Apropo e adevarat ca intilnesc unele greutati in rezolvarea exercitiilor si de aia caut ajutor. Sunteti demn de a oferi ceva atunci faceti-o,daca nu, nimeni nu va deranjeaza





Exist?, evident, o barier? de limbaj,

deci ?i de în?elegere.



Dac? nu locui?i

în Limba Român?,

este greu de imaginat

o comunicare bi-lateral?.



Vom detalia (chiar pu?in).



La urm?toarele expresii :

1) "va ea mult timp"

2) "primiti o imensa placere"

3) "toti suntem egali dar in acelasi timp diferiti"

4) "sunteti demn de a oferi"


c?utarea pe Google returneaz? :



Nu am g?sit nici un rezultat pentru ...



La expresia:

"bunele maniere de comportare"

Google a returnat 2 rezultate.



La expresia:

"de aia caut ajutor"

Google a returnat 3 rezultate.



Este necesar, a?adar, f?r? a v? insinua

spre o devastatoare marginalizare,

s? accesa?i Limba Român?.



Altfel, folosi?i(corect !) o alt? limb?

european?, bine conturat? în propria zestre genetic?.



V? mul?umesc pentru aten?ie

?i v? asigur de

o deosebit de clar? considera?ie .

gauss
Grup: Administrator
Mesaje: 6933
08 May 2014, 00:18

[Trimite mesaj privat]


[Citat]
Cum sa rezolv in R inecuatia


Problema de fata este o cu totul alta problema, cea initiala era:

[Citat]
Cum sa rezolv in R inecuatia



Rectionez cum am reactionat nu din rea-vointa ci din dorinta de a fi bine inteles si a face un serviciu.

Este o *greseala* incompatibila cu nivelul problemei de a scrie exponentul 1/(1-x) sub forma 1/1-x . Va rog sa intelegeti acest lucru. Asa ceva nu se poate ierta, chiar daca as putea intelege despre ce este vorba.

Dar cand am vazut celalalt exponent am banuit ca acel 3 se afla cumva intr-un numitor "peste toata expresia" si ca scrierea este gresita si ca nu pot ghici despre ce este vorba. Asa ceva nu se poate ierta. Oamenii iau hartie si creion si incep sa faca calcule. Expresia

4-x/3(x-5)

este strict vorbind



si cu bunavointa se poate ghici



dar in nici un caz ceea ce vedem intre timp.


Daca plasati nenumarate probleme e bine,
dar de la o vreme *trebuie* sa faceti ceva pentru a compensa ajutorul acordat iesind in intampinare cu ce ati incercat pana la punctul respectiv.

Mai sus am dat cateva indicatii care ajuta destul la rezolvare.
Explicit:



Problema se rezolva asadar prin despachetari consecutive.

Ca sa aveti un termen de comparatie, cu ce-l ajuta pe un elev de clasa a IV-a sau a V-a intelegerea unui calcul de forma
[ (13-7) : 2 -1 ] : [ (3+4) - 5:1 ]
?

Aveti maturitatea matematica sa raspundeti, asadar raspundeti!
Si acum, ca sa o facem si mai lata, ca sa ii enervam si mai mult pe cei de clasa a patra facem asa problema:

"Maria are in total [ (13-7) : 2 -1 ] mere pe care doreste sa le imparta la cei
[ (3+4) - 5:1 ] prieteni ai ei in mod egal. Cate mere primeste fiecare prieten?"

Intelegeti unde este "uratenia" si "tragerea la tema"?
Este clar pentru mine ca niciodata numarul de prieteni nu este ceva de forma [ (3+4) - 5:1 ].
Tot asa cum niciodata nu o sa vina baza de mai sus in viata unui economist.



Si acum analizati la rece ce am scris si v-a ofensat.
In primul rand mânia mea se adreseaza celor ce propun astfel de probleme.
Am avut astfel de certuri intotdeauna, de cele mai multe ori cu buni prieteni si/sau cu oameni fata de care am o deosebita stima. Asta nu ma scuteste sa vad ca problema se indeparteaza de la orice principiu estetic.

Indicatiile scrise aici in latex se afla si ceva mai sus.
Ati incercat sa rezolvati pe baza lor ceva sau macar sa ajungeti la pasul urmator?

Faceti acest lucru.
Si ori de cate ori vi se raspunde (aici sau la alte subiecte aici sau pe alte pagini) scrieti la sfarsit *daca* ati inteles rezolvarea, *ce ati inteles* in propriile cuvinte, doar pasul esential, podul care a lipsit si daca se poate inca ceva *matematic* ca sa ne faceti sa credem ca ati inteles.

In acest mod avem o situatie in care "ne cunoastem deja", data viitoare cand apare aceeasi problema sau una asemanatoare eu cel putin va raspund folosind exact lucrurile pe care stiu ca le stiti.

N.B. ...o chestie de gust:
Aceasta problema este si ramane pentru mine una stupida.
A cere sa se simplifice acel radical este un exercitiu util, ceva algebric excelent.
A cere sa se factorizeze 216 este ceva bun, exercitiu care trebuie facut in viata.
A cere sa se rezolve o inecuatie exponentiala in care baza se vede "clar" este de asemenea ceva bun.

Dar a imbina (asa urat) intr-o singura problema toate aceste aspecte... este ceva ce nu se face si ceva din ce nu se invata nimic. Si ceva ce nu ajuta la nimic.

Dati problema la o colega de clasa, asa doar de la o zi la alta, apoi a doua zi dati indicatia mai departe aratand cu degetul pe rana, indicatia ca mai intai acel radical se poate scrie "frumos". Si cereti o orice parere spontana.


---
df (gauss)
gauss
Grup: Administrator
Mesaje: 6933
08 May 2014, 00:48

[Trimite mesaj privat]


[Citat]
Sunteti demn de a oferi ceva atunci faceti-o,daca nu, nimeni nu va deranjeaza


Nu inteleg sensul / indemnul.
"Ceva acolo" am oferit. Din ce am oferit se poate extrage solutia. "Din pacate" nu pot sa ma abtin sa nu comentez, cu atat mai mult cu cat cred ca din comentarii se poate invata mai mult.

Demnitatea am pierdut-o de mult. In orice caz daca imi este interzis sa folosesc cuvinte ofensive si/sau sinceritate.

Cine scrie se expune. Sunt oameni (pe care ii cunosc) care considera in termeni asemanatori ca Arghezi "ne deranjeaza", la ce bun ce a scris? Oameni care nu au scris inca nici un vers au usor astfel de pareri.

In plus ma deranjeaza in primul rand uratenia in care tavalesc unii oameni matematica. Ma deranjeaza rau.
Si in particular ma deranjeaza infinitezimal propozitia citata de mai sus.


---
df (gauss)
071andrei
Grup: membru
Mesaje: 372
08 May 2014, 13:38

[Trimite mesaj privat]


Buna ziua d-ra Ocociorva
Voi cauta eu sa va rezolv problema .
Deci:




care cred ca este usor de rezolvat.
Te rog daca nu intelegi ceva sau ai probleme sa ma intrebi iti voi da toate lamuririle cu multa placere.
(Sper ca nu am gresit la ceva din repezeala)
Deci vom avea:


[1]


Legendă:  Access general  Conţine mesaje necitite  47528 membri, 58547 mesaje.
© 2007, 2008, 2009, 2010 Pro-Didactica.ρ