|
|
iBac = materialul ULTRACOMPLET de pregătire pentru bac la mate. Dacă vrei poţi.
|
|
|
|
|
Autor |
Mesaj |
|
Sa se rezolve in R ecuatia:
4:[5(1,2:36+(6/5):0,25-1,8(3))*12,8]= 0,125 x :[(7-6,35):6,5+9,8(9)].
|
|
[Citat] Sa se rezolve in R ecuatia:
4:[5(1,2:36+(6/5):0,25-1,8(3))*12,8]= 0,125 x :[(7-6,35):6,5+9,8(9)]. |
Bun, sa incercam impreuna.
Sa calculam pentru inceput:
(1,2:36+(6/5):0,25-1,8(3))
Avem:
1,2 = 12/10 = 6/5
0,25 = 25/100 = 1/4
1,8(3) = 10 * ( 183 - 18 ) / 900
Care este valoarea parantezei drepte?
Ce nu stiti exact mai departe?
In afara de munca (stupida), nu ramane nimic.
--- df (gauss)
|
|
4:[5(1,2:36+(6/5):0,25-1,8(3))*12,8]= 75/3604
|
|
Problema e ca nu inteleg cum sa fac
|
|
4:[5(1,2:36+(6/5):0,25-1,8(3))*12,8]=1/48
|
|
Inca o data: [Citat]
Sa calculam pentru inceput:
(1,2:36+(6/5):0,25-1,8(3))
Avem:
1,2 = 12/10 = 6/5
0,25 = 25/100 = 1/4
1,8(3) = 10 * ( 183 - 18 ) / 900 |
Mai departe ce nu este clar?
Avem cateva operatii de facut.
Conteaza doar ordinea lor.
Mai intai se fac inmultirile / impartirile.
Apoi adunarile / scaderile.
Din paranteza ceruta am dat eu valorile la cateva expresii "mai complicate".
Mai departe este un calcul cu fractii.
Daca inca ceva nu este clar, atunci nu este aici locul in care de unde poate veni ajutorul. (Adica daca ordinea operatiilor si cele cateva calcule inca nu ajuta, atunci trebuie un alt fel de ajutor.)
La intrebari legate de matematica va veni un raspuns in orice caz, chiar daca raspunsul este "Da" sau "Nu" monosilabic. Dar la constatarea "Nu stiu" nu am ce sa adaug, pur si simplu nu pot ghici unde e problema.
--- df (gauss)
|
|
Sa ne legam poate de partea dreapta, care este cat de cat simpla si la care am vazut un rezultat, sa vedem ce e bun din el. [Citat] Sa se rezolve in R ecuatia:
4:[5(1,2:36+(6/5):0,25-1,8(3))*12,8]= 0,125 x :[(7-6,35):6,5+9,8(9)]. |
Ne uitam deci la: 0,125 x :[(7-6,35):6,5+9,8(9)]
De acel x nu ne atingem pana cand nu stim toate celelalte lucruri mai indeaproape. Ne gandim ca este un numar cautat.
Facem intai operatiile in paranteza patrata. [(7-6,35):6,5+9,8(9)]
Intai avem de lucru cu paranteza rotunda din paranteza patrata, ea este
7-6,35
si putem efectua calculul si cu calculatorul (de buzunar), dam de
7,00 - 6,35
deci de 0,65 .
Acest rezultat se imparte la 6,5 .
Care este rezultatul (nou)?
--- df (gauss)
|
|
(1,2:36+(6/5):0,25-1,8(3))=3
|
|
[(7-6,35):6,5+9,8(9)]=397/40
|
|
[Citat] [(7-6,35):6,5+9,8(9)]=397/40 |
Celalalt raspuns e bun.
La cele de mai sus nu stiu ce se intampla.
In orice caz, lucrurile trebuie calculate asa.
Mai intai:
(7-6,35):6,5
Apoi trebuie sa scriem numarul 9,8(9)
- care se citeste "noua VIRGULA opt si apoi perioada (de o singura cifra) noua",
- care este cam
9 , 8 99999999999999999999999999...
ei bine, trebuie sa il scriem ca fractie.
Scrierea lui 0,98(9) este asa:
Se ia numarul cu perioada cu tot, ca si cand uitam de zero virgula si de paranteze, dam de 989.
Se ia numarul pana la perioada. Doar 98.
Scriem 9 de cate ori avem cifre in perioada, o data, apoi zero de cate ori avem cifre inainte de perioada, de doua ori. Dam de (numitorul) 900.
Scriem fractia ( 989 - 98 ) / 900 .
Cu calculatorul: (21:36) gp > ( 989 - 98 ) / 900
%22 = 99/100
(21:36) gp > ( 989 - 98 ) / 900.
%23 = 0.9900000000000000000000000000
El rotunjeste desigur.
Mai trebuie sa inmultim cu 10.
(Sa nu uitam ca am facut ca acel 9,89999... sa treaca dincolo de virgula.)
Se poate si altfel, dar aici mi-e mai usor sa explic asa.
Am reusit chiar sa conving calculatorul sa imi dea: (21:38) gp > 10 * ( 989 - 98 ) / 900 .
%28 = 9.899999999999999999999999999
Care este deci a doua paranteza, cea de pe dreapta?
--- df (gauss)
|
|
Eu am rezolvat in felul urmator: pe 6,35 l-am scris ca fractie .
7- 6,35 = 0,65 ;
0,65/6,5= 0,1 ;
0,1*99/100=0,099 sau 99/1000
|
Legendă:
|
Access general
|
Conţine mesaje necitite
|
47559 membri,
58582 mesaje.
|
|
|
|
|
|
|
© 2007, 2008, 2009, 2010 Pro-Didactica.ρ
|