Bine ai venit guest
 
User:
Pass:

[Creare cont]
[Am uitat parola]
iBac = materialul ULTRACOMPLET de pregătire pentru bac la mate. Dacă vrei poţi.
Forum pro-didactica.ro  [Căutare în forum]

[Subiect nou]   [Răspunde]
Autor Mesaj
aurel211
Grup: membru
Mesaje: 381
04 Mar 2014, 02:33


[Citat]
[Citat]



2. Aria triunghiului A(-1,0), B(2,1) si C(1,4) este egala cu ?







De aria asta era vorba, nu?



Nu!


071andrei
Grup: membru
Mesaje: 372
04 Mar 2014, 02:45

[Trimite mesaj privat]


Am efectuat aici corectura calculelor si am gasit ca:

De aici a rezultat ecuatia dreptei BC si anume 4x-y-10=0 sau y=4x-10.
Panta sa este egala cu 4.

Valoarea taieturii n de pe axa oy se determina din apartenenta punctului A(1,2)la dreapta AD si anume
si facand deci pe x=1 si y = 2 rezulta valoarea lui n egala cu

Ecuatia dreptei AD este in acest caz x+4y-9=0 iar a deptei BC este
4x-y-10=0.
Valoarea distantei AD care ste inaltime in triunghiul ABC este data de relatia :


In mod cert deci aria triunghiului ABC dupa coordonatele de la primul punct este egala cu
care fara dubiu este egala cu opt.

071andrei
Grup: membru
Mesaje: 372
04 Mar 2014, 06:24

[Trimite mesaj privat]


Citez din cele afirmate de domnul profesor Enescu:"Aria nu este egal? cu 8."
Ce sa cred???
II)O alta metoda mai rapida este sa calculam aria dupa urmatoarea relatie:


adica valoarea opt.

aurel211
Grup: membru
Mesaje: 381
04 Mar 2014, 09:38


[Citat]
Citez din cele afirmate de domnul profesor Enescu:"Aria nu este egal? cu 8."
Ce sa cred???


Aria triunghiului din problema 2) " nu este egal? cu 8."

071andrei
Grup: membru
Mesaje: 372
04 Mar 2014, 10:21

[Trimite mesaj privat]


Pai bineinteles ca este asa pentru ca eu am tratat aria triunghiului de la punctul b din problema.
Nu era normal sa tratez problemele in ordine?
Mai intai punctul b apoi urma sa tratez punctul doi.
Domnul profesor nu a putut sesiza acest lucru?
Bineinteles ca la punctul doi aria este alta pentru ca s-au schimbat coordonatele punctelor A,B si C.
Dumneavoastra ati calculati foarte corect asa cum era normal aria triunghiului ABC cu coordonatele de la punctul b.
Si aici am recunoscut si eu problema pantei care nu era 1/4 ci minus 1/4 cum foarte corect ati sesizat dumneavoastra.
Acolo eu am calculat de altfel si inaltimea im triunghiul ABC cum s-a cerut.
Eu am tratat rezolvarea cu coordonatele punctelor de la litera b si nu de la cifra doi.
Daca domnul profesor nu raspunde corect la ce tebuie nu este treaba mea-dar asa este dumnealui-observa cu minutiozitate greselile altora dar ale dumnealui nu.
Cu aceasta ocazie vrau sa remarc urmatorul aspect:
relatiile folosite de mine se invata la nivelul clasei a 10-a si-hai sa zicem ca determinantul nu a fost invatat-desi eu cred ca nivelul problemelor este de BAC.
Dar calculul ariei unei suprafete asa cum a rezolvat-o dumnealui este o metoda care se invata in clasa a saptea si nici decum la un nivel de liceu.
Asa ca domnule Aurel -retineti va rog ca am toata stima pentru metoda si calculele dumneavoastra-in opozitie cu metodele apedagogice ale domnului profesor Enescu.


071andrei
Grup: membru
Mesaje: 372
04 Mar 2014, 11:10

[Trimite mesaj privat]



In aceste conditii aria triunghiului ABC este egala cu semiprodusul catetelor deci egala cu 5.
Daca domnul profesor ar fi analizat mai profund problema in cauza si-ar fi dat seama motivul pentru care dumneavoastra ati cerut calculele laturilor la patrat,
Dar dumnealui a gasit ca rezolvarea corecta a ariei de la punctul doi(ca la asta se refera in figura facuta)se poate deduce prin scaderi si adunari de suprafete-lucru ce orice elev mediocru ar fi observat ca mai corect este sa identificam triunghiul ABC de la punctul doi ca un triunghi dreptunghic si apoi sa calculeze ara in consecinta.



Legendă:  Access general  Conţine mesaje necitite  47559 membri, 58582 mesaje.
© 2007, 2008, 2009, 2010 Pro-Didactica.ρ