Autor |
Mesaj |
|
--- Anamaria
|
|
Nu v?d unde e dificultatea.
|
|
Pai,adun si scad unu;si apoi ma pomenesc la numarator cu o suma de " la a patra" la care nu stiu ce sa-i mai fac...
Adica, mai bine zis,stiu sa scriu
,si ma descurc mai departe;dar nu stiu cum sa le spun copiilor ca m-a gasit pe mine inspiratia.
--- Anamaria
|
|
Se evit? calculele aplicând Stolz Cesaro (de 2 ori).
|
|
Nu este frumos ce fac (din punct de vedere matematic), dar pentru a castiga cat mai multi oameni de partea matematicii, putem face si asa.
Ii trimitem pe: http://www.wolframalpha.com/input/?i=sum
si le spunem sa introduca: Function to sum: 5*k^4 + 10*k^2 + 1
Lower limit: 1
Upper limit: n
(Merge si cu x sau alta litera in loc de k.)
Dam de expresia cu pricina.
Dupa aceea problema se autodizolva.
Desigur ca aceasta problema nu se poate rezolva asa in conditii de bac, dar sute de elevi devin poate independenti si experimenteaza cat de cat. Asta nu insemna ca ei stiu sa demonstreze ceva, dar pot deprinde destul de repede care este jocul cu primii doi coeficienti din sumarea lui k^4 cu k de la 1 la n de exemplu.
Apoi vor incerca poate si cu k^5 si k^6 si ...
--- df (gauss)
|
|
[Citat] Se evit? calculele aplicând Stolz Cesaro (de 2 ori).
|
Logaritmez mai intai,nu?
--- Anamaria
|
|
Nu.
Ne asigur?m mai întâi c? limita e în cazul
?sta e primul Stolz Cesaro.
Apoi aplic?m algoritmul specific ?i ajungem la limita unei frac?ii (unde la num?r?tor apare acea sum? minus n^5, cred), ?i aplic?m din nou SC.
|
|
Gata,m-am prins!Multumesc frumos!
--- Anamaria
|