Bine ai venit guest
 
User:
Pass:

[Creare cont]
[Am uitat parola]
iBac = materialul ULTRACOMPLET de pregătire pentru bac la mate. Dacă vrei poţi.
Forum pro-didactica.ro  [Căutare în forum]

Forum » Cereri de rezolvări de probleme » Problema ( ajutati-ma va rog)
[Subiect nou]   [Răspunde]
[Prima pagină]   « [1] [2]
Autor Mesaj
Paula01
Grup: membru
Mesaje: 121
18 Feb 2014, 18:52

[Trimite mesaj privat]


putem scrie de exemplu ca : 50^2=30^2 + 40^2 . Dar trebuie de procedat asa cu fiecare numar incepind de la 50 pina la 150?

Paula01
Grup: membru
Mesaje: 121
18 Feb 2014, 18:56

[Trimite mesaj privat]


La aceasta problema trebuie sa mai aflu si cite numere sint posibile ca sa fie extrase

gauss
Grup: Administrator
Mesaje: 6933
18 Feb 2014, 20:58

[Trimite mesaj privat]


[Citat]
putem scrie de exemplu ca : 50^2=30^2 + 40^2 . Dar trebuie de procedat asa cu fiecare numar incepind de la 50 pina la 150?


Problema are un enunt incalcit, in orice caz, daca o descalcim inseamna asa.
Ne luam un numar k de la 50 la 150.

(Raspund aici si la intrebarea "cate numere sunt"... Daca aplicam operatia "minus 49", atunci din numerele de la 50 la 150 obtinem numerele de la
1 la 101. Deci sunt in total 101 astfel de numere. La fel de multe inainte de operatie ca si dupa...)

L-am luat pe k, ne legam de k² .

Intrebarea este daca putem sa il scriem pe k² ca suma de doua patrate de numere naturale. Nu conteaza in cate moduri, care sunt modurile, daca gasim un mod am castigat, k-ul corespunzator corespunde unui caz favorabil.

Apoi vedem scrierea triviala:
k² = k² + 0²
ca suma de patrate a doua numere naturale, anume k si zero.

Deci orice k este "favorabil".

Deci probabilitatea respectiva este unu.


---
df (gauss)
gauss
Grup: Administrator
Mesaje: 6933
18 Feb 2014, 20:59

[Trimite mesaj privat]


[Citat]
problema este luata din manualul de clasa a opta


Manualul acesta nu e bun.


---
df (gauss)
[Prima pagină]   « [1] [2]


Legendă:  Access general  Conţine mesaje necitite  47543 membri, 58559 mesaje.
© 2007, 2008, 2009, 2010 Pro-Didactica.ρ