Bine ai venit guest
 
User:
Pass:

[Creare cont]
[Am uitat parola]
iBac = materialul ULTRACOMPLET de pregătire pentru bac la mate. Dacă vrei poţi.
Forum pro-didactica.ro  [Căutare în forum]

Forum » Cereri de rezolvări de probleme » ecuatie trigonometrica
[Subiect nou]   [Răspunde]
Autor Mesaj
gauss
Grup: Administrator
Mesaje: 6933
17 Jan 2014, 19:15

[Trimite mesaj privat]


[Citat]
off va cam plictisesc dar asa este la inceput.
Deci:dupa ce scriu textul in LATEX pe ce apas?
Asta nu imi este in clar.
cred ca pe "trimite"apoi pe "citeaza"? o fi bine?
Daca reusesc voi arata si eu la altii....
(presupun ca textul este scris fara erori)


Nu e nici o problema, primele lucruri trebuie facute intai.
Pasii sunt urmatorii.

(1) Se da drumul la un nou subiect sau se citeaza ...
De pe pagina cu forumul se intra pe o pagina cu un loc mare de tiparit mesajul.

(2) Sub acest loc mare (formular de introdus text) se afla cateva butoane utile.
Un click pe ele insereaza in formular un "bloc pro-di", in care cel ce tipareste trebuie sa stie ce e bine sa tipareasca.

(3) Mesajele ce au (nevoie de) latex pot fi mai usor tiparie folosind butonul [LATEX] care insereaza in locul in care se afla cursorul in formular ceva de forma
[equat ion][/equat ion]
Desigur fara acel spatiu din equation, dar altfel s-ar compila ca latex, nu ar iesi nimic si cel citeste se intreaba ce vrea informatia...

(4) Acum textul poate fi combinat cu latex-ul.
Este bine de inteles ca:
- textul se preia in html in pagina finala
- latex-ul devine o poza. Poza este obtinuta prin compilarea codului latex. Pentru fiecare inceput-sfarsit de latex, (deci de bloc equation,) se genereaza cate o poza. Fiecare trebuie sa se decida de la inceput daca vrea un mesaj lung de text cu trei-patru poze mici sau daca vrea totul intr-o poza mare.

Aceasta este o decizie care depinde de timpul celui ce trimite si de importanta mesajului. Daca totul trebuie sa fie clar si/sau daca in problema apar lucruri "greu de explicat la telefon", atunci se impune latex-ul. Uneori, cand sunt in graba, scriu text cursiv, fara a imi pune probleme de compilare, de exemplu daca o idee vine mai usor asa sau daca nu vreau sa intru in detalii.

(5) In cazul in care se alege o singura poza, atunci postarea este de forma
[equ ation]
Si aici
mult text care se formateaza dupa legile LaTeX-ului.
Liniile rupte nu conteaza,
se dar formulele matematice trebuie sa fie tiparite corect, codul trebuie sa fie compilabil / interpretabil.
[/equ ation]

(6) In cazul in care se alege o combinare de text si latex, atunci avem o situatie de forma:

Fie functia [equati on]$f : \R \to \R$[/equati on] data de formula
[equa tion]
$$
f(x) = x^2 - 3x + 2\ .
$$%
[/equa tion]
Sa se calculeze...

Textul se imbina cumva cu cele cateva poze (obtinute din cod) latex.

(7) Mesajul se trimite. Daca se compileaza totul e bine, daca nu, codul trebuie corectat / modificat. La inceput este bine ca procesul de tiparit sa se desfasoare in cutia cu nisip, este cel mai usor.

Daca sunt intrebari, cu incredere!

Nota: Codul LaTeX de aici si de aiurea poate fi folosit pe propriul calculator cu propriile (re)formatari. De exemplu, cei ce vad bine pot face un font mai mic, puristii pot trece la un font fara serife, elevii pot pune cate o formula in cadru ca sa nu o uite mai des, profesorii pot sa isi faca un set de cateva probleme pe care sa le puna la un loc usor intr-un fel de carte...

(In matematica nu exista alternativa. MS-Word cu cules de simboluri din coltul computerului intr-un meniu ascuns este ceva impracticabil, in plus, fonturile astfel alese nu se adapteaza daca ma decid sa trec de la 10 puncte la 12 puncte, doar un exemplu.)


---
df (gauss)
filip90
Grup: membru
Mesaje: 403
17 Jan 2014, 21:10

[Trimite mesaj privat]


Multumesc foarte mult pentru indicatii.
Vreau ca sa le inteleg mai bine sa stiu ce fac eu acum in cazul problemei mele cuarctg aceea.
La inceput sa fac doar pentru un singur termen apoi pentru toata expresia.
Deschid fereastra apoi scriu in ea expresia in limbaj LATEX asa cum mi-ati corectat-o dumneavoastra(cu adaugarea acelui $)
Prolema mare este acume ce apas?
Va intreb asa pentru a intelege mai bine(pe etape).
Multumesc foarte mult pentru bunavointa


gauss
Grup: Administrator
Mesaje: 6933
17 Jan 2014, 21:17

[Trimite mesaj privat]


[Citat]

La inceput sa fac doar pentru un singur termen apoi pentru toata expresia.


In cazul nostru se face cel mai bine asa.
Se apasa pe acel [Raspunde], mai bine decat citeaza ca sa avem un formular gol.
Apoi se apasa pe butonul LATEX.
Vin marcarile de inceput si de sfarsit de latex.
Facem intre ele acum multe linii.

Apoi inseram intre ele text care va fi compilat in latex.
Nu iesim din latex, pentru ca nu are sens in cazul nostru.

Textul pe care l-as introduce atunci este:

Sa se demonstreze identitatea:
$$
2\arctg\frac 15
+
\arctg\frac 17
+
2\arctg\frac 18
=
\frac \pi 4\ .
$$%



---
df (gauss)
gauss
Grup: Administrator
Mesaje: 6933
17 Jan 2014, 21:18

[Trimite mesaj privat]




---
df (gauss)
filip90
Grup: membru
Mesaje: 403
17 Jan 2014, 22:31

[Trimite mesaj privat]


voi incerca:
[equ ation]$2arctg$[/equ ation][equ ation]$\frac{1}{5}$[/equ ation]

Posta?i încerc?rile de scriere în Latex la rubrica Cutia cu nisip, nu la Cereri de probleme!

enescu
Grup: moderator
Mesaje: 3403
17 Jan 2014, 22:39

[Trimite mesaj privat]


Posta?i încerc?rile de scriere în Latex la rubrica Cutia cu nisip, nu la Cereri de probleme!

filip90
Grup: membru
Mesaje: 403
17 Jan 2014, 22:40

[Trimite mesaj privat]


Posta?i încerc?rile de scriere în Latex la rubrica Cutia cu nisip, nu la Cereri de probleme!

filip90
Grup: membru
Mesaje: 403
17 Jan 2014, 22:46

[Trimite mesaj privat]


Bine ma voi muta la Cutia cu Nisip dar imi este teama ca il pierd pe domnul profesor Gauss.

enescu
Grup: moderator
Mesaje: 3403
17 Jan 2014, 22:47

[Trimite mesaj privat]


[Citat]
Bine ma voi muta la Cutia cu Nisip dar imi este teama ca il pierd pe domnul profesor Gauss.


Nu v? teme?i. Dl. profesor v? va ajuta în continuare, sunt sigur.



Legendă:  Access general  Conţine mesaje necitite  47549 membri, 58574 mesaje.
© 2007, 2008, 2009, 2010 Pro-Didactica.ρ