|
|
iBac = materialul ULTRACOMPLET de pregătire pentru bac la mate. Dacă vrei poţi.
|
|
|
|
|
Autor |
Mesaj |
|
In cazul nostru aruncam de trei ori cu un zar "mincinos"care nu are decat trei fete dar egale.
Aruncam de patru ori.
Toate posibilitatile vor fi 4^3=64 posibilitati.
Este bine?
|
|
exemplul cu 5x6 in partea dreapta nu are legtura cu problema noastra l-am aratat doar in plus.
Adica faptul ca dupa fiecare aruncare sa eliminam numarul care apare este in plus doar ca explicatie suplimentara.
Probabil ca din acest motiv dl.profesor mi-a pus......
Esenta este ca la fiecare aruncare de zar apare cate o fata din 1,2,3,4
Daca am arunca de ex.de 5 ori cu acel zar am fi avut 4^5 etc.cu conditia sa nu avem conditii initiale.
Dca ni se impune o conditie f(...)=f(..) raman doar 4 aruncari deci posibilitatile devin 4^4 deoarece doua din aruncari sunt identice si fac cat una.
|
|
la punctul doi eu zic asa:
avem (0,1,2,3) - (0,1,2,3
Pentru f(2)avem patru posibilitati,pentru f(3)avem inca 4 posibilitati deci pentru aceste doua functii avem 4x4=16 posibilitati.
Se mai aduna o posibilitate f(0)=f(1)=2 deci in total avem 16+1=17 posibilitati.
|
|
Cred ca este nevoie de ceva mai multa disciplina. [Citat] In cazul nostru aruncam de trei ori cu un zar "mincinos"LOC GOLcare nu are decat trei fete dar egale.
Aruncam de patru ori.
Toate posibilitatile vor fi 4^3=64 posibilitati.
Este bine? |
Nu stiu de unde a aparut o noua problema cand nu s-a inteles nimic din cele de mai sus. In fine. Incerc sa comentez. Chiar trebuie sa comentez, pentru ca altfel cine stie cine intra pe pagina, vede bazaconii si nu mai intra nici o data. Nu este nici o problema daca se fac greseli, dar in momentul in care greselile se fac sistematic si din neglijenta nimic nu mai e bine.
Problema noua deci.
In primul rand nu este si nu poate fi un zar, nu inteleg ce inseamna trei fete egale. (In astfel de cazuri scriam explicit anul trecut *fetze*, dar nici asa nu e bine... Cred ca imi cumpar inca o tastatura.)
Insa cu acel "egale" chiar nu pot sa interpretez nimic.
Mai bine scriem pe trei bilete numerele 1,2,3 si le punem intr-o caciula si extragem de patru ori, *cu punere la loc* a biletelor tocmai extrase.
Toate posibilitatile sunt o multime sau o lista sau ceva asemanator, NUMARUL LOR este ceva ce este un numar.
Acum nu fac decat sa le scriu explicit pe toate.
Asa am facut si mai sus cu 1,2,3,4 in problema initiala...
Se pare ca daca pun rezultatele intr-un buton care le ascunde, lumea nu citeste ca e timpul sa dea un clic pe acel buton pentru a le vedea.
Scriu codul si le numar deci...
COD PARI:
count = 0;
forvec( v = [ [1,3], [1,3], [1,3], [1,3] ] , count = count+1; print( "Posibilitatea ", count, " este : ", v[1], v[2], v[3], v[4] ) )
REZULTATE:
Posibilitatea 1 este : 1111
Posibilitatea 2 este : 1112
Posibilitatea 3 este : 1113
Posibilitatea 4 este : 1121
Posibilitatea 5 este : 1122
Posibilitatea 6 este : 1123
Posibilitatea 7 este : 1131
Posibilitatea 8 este : 1132
Posibilitatea 9 este : 1133
Posibilitatea 10 este : 1211
Posibilitatea 11 este : 1212
Posibilitatea 12 este : 1213
Posibilitatea 13 este : 1221
Posibilitatea 14 este : 1222
Posibilitatea 15 este : 1223
Posibilitatea 16 este : 1231
Posibilitatea 17 este : 1232
Posibilitatea 18 este : 1233
Posibilitatea 19 este : 1311
Posibilitatea 20 este : 1312
Posibilitatea 21 este : 1313
Posibilitatea 22 este : 1321
Posibilitatea 23 este : 1322
Posibilitatea 24 este : 1323
Posibilitatea 25 este : 1331
Posibilitatea 26 este : 1332
Posibilitatea 27 este : 1333
Posibilitatea 28 este : 2111
Posibilitatea 29 este : 2112
Posibilitatea 30 este : 2113
Posibilitatea 31 este : 2121
Posibilitatea 32 este : 2122
Posibilitatea 33 este : 2123
Posibilitatea 34 este : 2131
Posibilitatea 35 este : 2132
Posibilitatea 36 este : 2133
Posibilitatea 37 este : 2211
Posibilitatea 38 este : 2212
Posibilitatea 39 este : 2213
Posibilitatea 40 este : 2221
Posibilitatea 41 este : 2222
Posibilitatea 42 este : 2223
Posibilitatea 43 este : 2231
Posibilitatea 44 este : 2232
Posibilitatea 45 este : 2233
Posibilitatea 46 este : 2311
Posibilitatea 47 este : 2312
Posibilitatea 48 este : 2313
Posibilitatea 49 este : 2321
Posibilitatea 50 este : 2322
Posibilitatea 51 este : 2323
Posibilitatea 52 este : 2331
Posibilitatea 53 este : 2332
Posibilitatea 54 este : 2333
Posibilitatea 55 este : 3111
Posibilitatea 56 este : 3112
Posibilitatea 57 este : 3113
Posibilitatea 58 este : 3121
Posibilitatea 59 este : 3122
Posibilitatea 60 este : 3123
Posibilitatea 61 este : 3131
Posibilitatea 62 este : 3132
Posibilitatea 63 este : 3133
Posibilitatea 64 este : 3211
Posibilitatea 65 este : 3212
Posibilitatea 66 este : 3213
Posibilitatea 67 este : 3221
Posibilitatea 68 este : 3222
Posibilitatea 69 este : 3223
Posibilitatea 70 este : 3231
Posibilitatea 71 este : 3232
Posibilitatea 72 este : 3233
Posibilitatea 73 este : 3311
Posibilitatea 74 este : 3312
Posibilitatea 75 este : 3313
Posibilitatea 76 este : 3321
Posibilitatea 77 este : 3322
Posibilitatea 78 este : 3323
Posibilitatea 79 este : 3331
Posibilitatea 80 este : 3332
Posibilitatea 81 este : 3333
Si acum sa comentam pe marginea celor de mai sus FARA A INCEPE O NOUA PROBLEMA.
Unde era greseala?
(O descriere in limba româna fara prescurtari si de asa natura incat sa nu se mai repete astfel de cazuri intolerabile ar fi dupa atatea pagini de balarii, bazaconii, besteleli cat de cat de dorit.)
--- df (gauss)
|
|
[Citat] la punctul doi eu zic asa:
avem (0,1,2,3) - (0,1,2,3
Pentru f(2)___ LOC GOL__avem patru posibilitati,___ LOC GOL__pentru f(3)___ LOC GOL__avem inca 4 posibilitati deci pentru aceste doua functii avem 4x4=16 posibilitati.
Se mai aduna o posibilitate f(0)=f(1)=2 deci in total avem 16+1=17 posibilitati.
|
Deja calificativul corect este nesimtire / autism.
Ce vrea sa reprezinte (0,1,2,3) - (0,1,2,3 ?
Dar sa ne legam (si) de partea (ne)matematica.
Care este enuntul problemei? Despre ce e vorba? Stiti sa rezolvati o problema in mod gresit si trebuie sa aflam si noi la rubrica [Cereri de probleme] cum se face asa ceva?
Cititorii care au nervii tari sa ajunga pana aici au un drept sa stie despre ce este vorba de fapt.
Si apoi cum aparea acea a 17-a posibilitate?
(Am vazut mai sus o a 13-a posibilitate si m-am gandit ca este o scapare...)
--- df (gauss)
|
|
[Citat] Am inteles domnule gauss,__LOC GOL__intotdeauna ati dat raspunsuri elegante insa nu cred ca este chiar asa de condamnat ce a spus maiya. Eu am inteles ce a vrut sa spuna. |
Este de condamnat, deoarece nu se foloseste limbajul matematic uzual si deoarece de mai multe ori s-a atras atentia. Cand cineva vine cu o solutie, atunci aceasta trebuie sa fie valida in fata oricarei instante matematice. Nu stiu ce ati inteles, dar daca raspunsul este gresit si prezentarea confuza este cu atat mai important sa vina o critica in cuvinte dure.
Ce ati inteles?
Si incercati acum sa faceti propozitii folosind limbajul matematic pe care se dau note de la 7 in sus la scoala pentru a intelege care este problema cu condamnarea sau necondamnarea.
--- df (gauss)
|
|
Ma citez... de data asta fara text ascuns. [Citat]
* A se da un clic pe *
Functia # 1 este: 1 -> 1 si 2 -> 1 si 3 -> 1 si 4 -> 1
Functia # 2 este: 1 -> 1 si 2 -> 1 si 3 -> 2 si 4 -> 1
Functia # 3 este: 1 -> 1 si 2 -> 1 si 3 -> 3 si 4 -> 1
Functia # 4 este: 1 -> 1 si 2 -> 1 si 3 -> 4 si 4 -> 1
Functia # 5 este: 1 -> 1 si 2 -> 2 si 3 -> 1 si 4 -> 1
Functia # 6 este: 1 -> 1 si 2 -> 2 si 3 -> 2 si 4 -> 1
Functia # 7 este: 1 -> 1 si 2 -> 2 si 3 -> 3 si 4 -> 1
Functia # 8 este: 1 -> 1 si 2 -> 2 si 3 -> 4 si 4 -> 1
Functia # 9 este: 1 -> 1 si 2 -> 3 si 3 -> 1 si 4 -> 1
Functia # 10 este: 1 -> 1 si 2 -> 3 si 3 -> 2 si 4 -> 1
Functia # 11 este: 1 -> 1 si 2 -> 3 si 3 -> 3 si 4 -> 1
Functia # 12 este: 1 -> 1 si 2 -> 3 si 3 -> 4 si 4 -> 1
Functia # 13 este: 1 -> 1 si 2 -> 4 si 3 -> 1 si 4 -> 1
Functia # 14 este: 1 -> 1 si 2 -> 4 si 3 -> 2 si 4 -> 1
Functia # 15 este: 1 -> 1 si 2 -> 4 si 3 -> 3 si 4 -> 1
Functia # 16 este: 1 -> 1 si 2 -> 4 si 3 -> 4 si 4 -> 1
Functia # 17 este: 1 -> 2 si 2 -> 1 si 3 -> 1 si 4 -> 2
Functia # 18 este: 1 -> 2 si 2 -> 1 si 3 -> 2 si 4 -> 2
Functia # 19 este: 1 -> 2 si 2 -> 1 si 3 -> 3 si 4 -> 2
Functia # 20 este: 1 -> 2 si 2 -> 1 si 3 -> 4 si 4 -> 2
Functia # 21 este: 1 -> 2 si 2 -> 2 si 3 -> 1 si 4 -> 2
Functia # 22 este: 1 -> 2 si 2 -> 2 si 3 -> 2 si 4 -> 2
Functia # 23 este: 1 -> 2 si 2 -> 2 si 3 -> 3 si 4 -> 2
Functia # 24 este: 1 -> 2 si 2 -> 2 si 3 -> 4 si 4 -> 2
Functia # 25 este: 1 -> 2 si 2 -> 3 si 3 -> 1 si 4 -> 2
Functia # 26 este: 1 -> 2 si 2 -> 3 si 3 -> 2 si 4 -> 2
Functia # 27 este: 1 -> 2 si 2 -> 3 si 3 -> 3 si 4 -> 2
Functia # 28 este: 1 -> 2 si 2 -> 3 si 3 -> 4 si 4 -> 2
Functia # 29 este: 1 -> 2 si 2 -> 4 si 3 -> 1 si 4 -> 2
Functia # 30 este: 1 -> 2 si 2 -> 4 si 3 -> 2 si 4 -> 2
Functia # 31 este: 1 -> 2 si 2 -> 4 si 3 -> 3 si 4 -> 2
Functia # 32 este: 1 -> 2 si 2 -> 4 si 3 -> 4 si 4 -> 2
Functia # 33 este: 1 -> 3 si 2 -> 1 si 3 -> 1 si 4 -> 3
Functia # 34 este: 1 -> 3 si 2 -> 1 si 3 -> 2 si 4 -> 3
Functia # 35 este: 1 -> 3 si 2 -> 1 si 3 -> 3 si 4 -> 3
Functia # 36 este: 1 -> 3 si 2 -> 1 si 3 -> 4 si 4 -> 3
Functia # 37 este: 1 -> 3 si 2 -> 2 si 3 -> 1 si 4 -> 3
Functia # 38 este: 1 -> 3 si 2 -> 2 si 3 -> 2 si 4 -> 3
Functia # 39 este: 1 -> 3 si 2 -> 2 si 3 -> 3 si 4 -> 3
Functia # 40 este: 1 -> 3 si 2 -> 2 si 3 -> 4 si 4 -> 3
Functia # 41 este: 1 -> 3 si 2 -> 3 si 3 -> 1 si 4 -> 3
Functia # 42 este: 1 -> 3 si 2 -> 3 si 3 -> 2 si 4 -> 3
Functia # 43 este: 1 -> 3 si 2 -> 3 si 3 -> 3 si 4 -> 3
Functia # 44 este: 1 -> 3 si 2 -> 3 si 3 -> 4 si 4 -> 3
Functia # 45 este: 1 -> 3 si 2 -> 4 si 3 -> 1 si 4 -> 3
Functia # 46 este: 1 -> 3 si 2 -> 4 si 3 -> 2 si 4 -> 3
Functia # 47 este: 1 -> 3 si 2 -> 4 si 3 -> 3 si 4 -> 3
Functia # 48 este: 1 -> 3 si 2 -> 4 si 3 -> 4 si 4 -> 3
Functia # 49 este: 1 -> 4 si 2 -> 1 si 3 -> 1 si 4 -> 4
Functia # 50 este: 1 -> 4 si 2 -> 1 si 3 -> 2 si 4 -> 4
Functia # 51 este: 1 -> 4 si 2 -> 1 si 3 -> 3 si 4 -> 4
Functia # 52 este: 1 -> 4 si 2 -> 1 si 3 -> 4 si 4 -> 4
Functia # 53 este: 1 -> 4 si 2 -> 2 si 3 -> 1 si 4 -> 4
Functia # 54 este: 1 -> 4 si 2 -> 2 si 3 -> 2 si 4 -> 4
Functia # 55 este: 1 -> 4 si 2 -> 2 si 3 -> 3 si 4 -> 4
Functia # 56 este: 1 -> 4 si 2 -> 2 si 3 -> 4 si 4 -> 4
Functia # 57 este: 1 -> 4 si 2 -> 3 si 3 -> 1 si 4 -> 4
Functia # 58 este: 1 -> 4 si 2 -> 3 si 3 -> 2 si 4 -> 4
Functia # 59 este: 1 -> 4 si 2 -> 3 si 3 -> 3 si 4 -> 4
Functia # 60 este: 1 -> 4 si 2 -> 3 si 3 -> 4 si 4 -> 4
Functia # 61 este: 1 -> 4 si 2 -> 4 si 3 -> 1 si 4 -> 4
Functia # 62 este: 1 -> 4 si 2 -> 4 si 3 -> 2 si 4 -> 4
Functia # 63 este: 1 -> 4 si 2 -> 4 si 3 -> 3 si 4 -> 4
Functia # 64 este: 1 -> 4 si 2 -> 4 si 3 -> 4 si 4 -> 4
Ce sens au culorie?
|
--- df (gauss)
|
|
"(NESIMTIRE/AUTISM)?"
|
|
(0,1,2,3) - (0,1,2,3)
Explicatie:
1)Prima paranteza reprezinta domeniul de definitie iar a doua paranteza reprezinta domeniul de valori
2)Problema cu "zarul mincinos"daca nu o stiti poate o aflati de la mine si este citata intr-un studiu universitar de profesori cu mare renume in domeniu.
Imi permit sa va dau un sfat:
Daca vedeti ceva si vi se pare curios,mai intai documentati-va si apoi sa acuzati si sa jigniti in acest fel.
Puteati pur si simplu sa explicati sau sa imtrebati ce reprezinta acele simboluri.
Eu asta am inteles-este ceva interzis sa simbolizez asa??
Dar ce sa-i faci -asta este mentalitatea "PRODIDACTICII" in general -in loc sa intrebati daca nu se intelege ceva-sa se jigneasca.
Nu e frumos!
Este normal ca noi sa gresim-dar Dvs care va pretindeti ca stiti atat de multe nu sunteti menit sa ne explicati unde am gresit?Pacat!
Eu personal ma voi retrage de la site-ul Dvs.voi cauta un alt SITE unde se poate discuta civilizat si cu bunavointa.
Daca eventual vreti sa va cereti scuze nu va mai obositi-se subinteleg!
|
|
[Citat] (0,1,2,3) - (0,1,2,3)
Explicatie:
1)Prima paranteza reprezinta domeniul de definitie iar a doua paranteza reprezinta domeniul de valori
|
V-am scris deja faptul ca in matematica asa ceva se scrie in forma:
{0,1,2,3} -> {0,1,2,3}
Intelegeti acest lucru?
(Aceasta este o intrebare, aceeasi intrebare repetata in alta forma, mult mai explicita. De obicei intr-o discutie intrebarile nu sunt ignorate total. Ceva de forma: "Cat costa kilogramul de rosii?" cu raspunsul "Castravetii ii dau foarte ieftin azi!")
Ce este acel minus?
Nu este o diferenta, nu este o linie de legatura, {0,1,2,3} -> {0,1,2,3} este o functie cu domeniul de definitie o multime si cu domeniul de valori o multime.
Si daca uitati paranteza de inchidere, acest lucru da dovada de neglijenta, trimitere la repezeala... [Citat]
2)__LOC LIBER IN ZIARE__Problema cu "zarul mincinos"__LOC LIBER IN ZIARE__daca nu o stiti poate o aflati de la mine si este citata intr-un studiu universitar de profesori cu mare renume in domeniu.
Imi permit sa va dau un sfat:
Daca vedeti ceva si vi se pare curios,__LOC LIBER IN ZIARE__mai intai documentati-va si apoi sa acuzati si sa jigniti in acest fel.
Puteati pur si simplu sa explicati sau sa imtrebati ce reprezinta acele simboluri.
Eu asta am inteles-este ceva interzis sa simbolizez asa??
|
Da, este ceva interzis la catedra.
Dar nu si pe forumuri.
Decat daca suntem la rubrica de rezolvari la cerere si vrem sa ii ajutam pe cei ce nu au inteles.
Problema cu zarul mincinos inca nu am aflat-o. [Citat]
Dar ce sa-i faci -asta este mentalitatea "PRODIDACTICII" in general -in loc sa intrebati daca nu se intelege ceva-sa se jigneasca.
Nu e frumos!
Este normal ca noi sa gresim-dar Dvs care va pretindeti ca stiti atat de multe nu sunteti menit sa ne explicati unde am gresit?Pacat!
Eu personal ma voi retrage de la site-ul Dvs.voi cauta un alt SITE unde se poate discuta civilizat si cu bunavointa. Daca eventual vreti sa va cereti scuze nu va mai obositi-se subinteleg!
|
V-am explicat simplu si complicat unde gresiti.
Nu inteleg cu ce v-am jignit.
Mai cititi inca o data ce scrieti, ganditi-va ca sunteti la rubrica la care raspundeti la intrebari pentru a *invata* pe cineva ceva. Pana acum m-ati invatat un singur lucru. Faptul ca cel mai bine nu mai raspund pe acest site. Nu ati reusit in totalitate, dar sunteti foarte aproape.
Indiferent pe ce site va retrageti, va sfatuiesc sa folositi limba romana tiparita fara prescurtari, sa cititi ce scriu ceilalti si sa intelegeti inainte de a deschide un nou front de lupta. In plus, daca doriti sa *ajutati*, ganditi-va ca ajutorul trebuie formulat in limbaj general valabil si trebuie sa fie inteligibil. Este un cu totul alt rol decat cel de a intra in vorba (in piata sau pe un forum sau intr-o discutie din pauza mare), este un rol care cere raspundere, precizie si valente comunicative.
Mai sus v-am pus mai multe intrebari.
La nici una nu a venit raspuns.
Care este calificativul potrivit pentru aceasta comportare?
Si *citati* cu incredere mai intai locul cu jignirea. Voi avea si eu sansa sa vad unde am gresit. Invat cu placere.
De exemplu de la domnul Enescu, de nenumarate ori am avut sansa rara si de fiecare data a avut dreptate. Pentru cota de cateva mii de postari cu valoare si fara nici o greseala puteti sa va adaptati conduita. Pe mine puteti sa ma faceti cu tot oul si otetul din lume, sunt obisnuit de la lucru, sunt un simplu programator care in timpul liber isi ofera cunostinetele despre matematica. Dar nu cumva sa indrazniti sa va legati de domnul Enescu, nici macar in "mica masura" in care ii produceti cu nonsalanta indispozitia din cazul de fata. Nu intindeti coarda, obligand astfel oameni la locul lor sa va spuna cateva cuvinte despre realitate care sunt fie dure si extreme, fie jignire si abuz la adresa conduitei, depinde desigur de punctul de vedere. Purtati-va cu respect, tot asa cum va purtati cu profesorii din propria scoala de exemplu. Daca un profesor va spune ca ceva nu este bine, este de dorit sa chibzuiti o vreme asupra punctului cu pricina. Nu incepeti o noua discutie, nu schimbati vorba, nu folositi un limbaj nematematic fara cadru clar si fara coerenta necesara. Pur si simplu chibzuiti o zi, doua.
--- df (gauss)
|
Legendă:
|
Access general
|
Conţine mesaje necitite
|
47559 membri,
58582 mesaje.
|
|
|
|
|
|
|
© 2007, 2008, 2009, 2010 Pro-Didactica.ρ
|