Bine ai venit guest
 
User:
Pass:

[Creare cont]
[Am uitat parola]
iBac = materialul ULTRACOMPLET de pregătire pentru bac la mate. Dacă vrei poţi.
Forum pro-didactica.ro  [Căutare în forum]

[Subiect nou]   [Răspunde]
[Prima pagină]   « [1] [2]
Autor Mesaj
enescu
Grup: moderator
Mesaje: 3403
14 Jan 2014, 23:43

[Trimite mesaj privat]


Nu fi?i a?a dezam?git?. Sigur se va g?si cineva care s? v? ajute. R?bdare.

gauss
Grup: Administrator
Mesaje: 6933
15 Jan 2014, 13:54

[Trimite mesaj privat]


Incerc eu sa scriu lucrurile ca sa terminam cumva...
Din cele de mai sus se vede dorinta indarjita de a vedea solutia, lucru din ce in ce mai rar in scoli.

(Pe acest site cei ce posteaza vor des doar rezolvarea, cei ce raspund vor des sa vada ca se intelege ceva. Aceasta contradictie ireparabila este in moment cu succes rezolvata in multe scoli din tara, pur si simplu elevii nu mai vor rezolvarile pentru ca viata va fi grea destul si profesorii nu mai vor intelegere pentru ca viata e deja grea destul. Insa aici mai exista inca o inertie...)

In primul rand este important sa stim sa scriem lucrurile.
Dau eu tiparitul.
Matematica foloseste cu succes de 20 de ani LaTeX, este un limbaj de marcare al textului cum este de exemplu html, dar html este o prezentare pentru internet, rezolva problemele necesare navigarii si prezentarii atractive pentru cei ce dau multe clickuri si sar de la o pagina la alta, LaTeX este un limbja de marcare a textului pentru necesitati tipografice, prezentarea este perfecta pentru ochiul uman care citeste incet pagina cu pagina. In speranta ca intelege si ceva ramane.

Rog a se da un click pe acel [Citeaza] pentru a se vedea cum am tiparit cele ce se vad. (Nu trebuie postat mai departe, se poate veni inapoi ca de obicei in navigatorul preferat.)
[Citat]




Prezentarea este deja jumatate din comunicare si intelegere.
Acest lucru este subestimat. Cel larziu cand se scrie o cerere de incadrarea se vede diferenta dintre o tipografie si alta. Acum la matematica.

(a) Ne gandim asa.

*Panta* graficului functiei date, cea ce depinde de parametrul a, este (a-3).
Acest numar este:

- negativ daca a < 3, caz in care functia descreste si pentru valori mari ale lui x tinde la minus infinit,

- zero daca a = 3, caz in care functia este constanta, egala cu 2, nu e bine pentru (a)

- pozitiv daca a > 3, caz in care functia creste si pentru valori mari ale lui x tinde la plus infinit.

Pentru inceput rog a se raspunde la urmatoarele intrebari:
(a1) care cazuri intra in discutie pentru solutia de la (a)?
(a2) care este valoarea functiei in 1, la marginea intervalului ( 1, +oo ) care intervine in problema?
lui x tinde la minus infinit,


---
df (gauss)
filip90
Grup: membru
Mesaje: 403
15 Jan 2014, 15:20

[Trimite mesaj privat]


Buna
explicatia dlui profesor Gauss este de o mare importanta si foarte utila in acest exercitiu.
Eu vreau sa o continui si sa o explic asa ca sa fie intelesa de Dvs.
Anume:
presupunem ca avem o functie de gradul unu(x este la puterea unu)de forma :
y=cx+d
solutia acestei ecuatii este cx+d=0 cu x=-d/c.De aici exista o regula si anume:
-pentru c mai mic decat zero ,orice valoare ar lua x mai mare decat -d/c ,valoarea lui y adica a functiei va fi plus adica mai mare decat zero.
In cazul nostru :
f(x)=-4x-10=y
se vede ca coeficientul care il inumlteste pe x este egal cu minus patru deci mai mic decat zero.Acesta este acel c din formula mea de mai sus.
Intervalul (1,infinit)este cuprins in intervalul (-d/c,infinit) unde -d/c in cazul nostru este egal cu -10/4.Cu alte cuvinte (1,infinit) apartine intervalului
(-10/4 ,infinit).Situatia se incadreaza in cea exlicata de mine cu c si d.
Da dar trebuie ca c sa fie mai mic decat zero,adica in cazul nostru cine este pe post de c?
a-3 deci a-3<0 cu a<3.Aceasta este solutia adica pentru a se respecta regula aratata de mine cu c si d trebuie ca c sa fie mai mic decat zero adica a-3<0.
2)pentru a=-1 functia devine -4x-10 care se poate reprezenta grafic asa:
-pentru x=0 rezulta y=-10 iar pentru y=0 rezulta x=-10/4.
Am obtinut astfel doua puncte:A(0,-10) si B(-10/4,0).Le unim si rezulta graficul.
Daca mai aveti probleme puteti sa intrebati sau daca nu ati inteles.
In consecinta eu vreau sa va spun incaodata ca dl.prof.Gauss este un excelent pedagog si trebuie sa aveti incredere in sfaturile dumnealui -la fel de altfel si in dl,prof.Enescu,dansiii sunt matematicieni cu o mare experienta.

filip90
Grup: membru
Mesaje: 403
15 Jan 2014, 15:27

[Trimite mesaj privat]


mai fac aici o precizare si anume:
mai intai tratati problema la general adica y=(a-3)+... si deduceti faptul ca a-3<0 deci a<3.
dupa nce va asigurati ca ati rezolvat punctul unu treceti la reprezentarea grafica afunctiei pentru a=-1 care nu are legatura cu punctul unu.

[Prima pagină]   « [1] [2]


Legendă:  Access general  Conţine mesaje necitite  47559 membri, 58582 mesaje.
© 2007, 2008, 2009, 2010 Pro-Didactica.ρ