Autor |
Mesaj |
|
Buna seara dle parinte
Vom incerca sa rezolvam problema urmand si indicatia dlui prof.Enescu:
Presupunem ca exista numerele a si b astfel incat sa avem :
2+radical din 3=(a+b radical din 3)^2
2+radical din 3=a^2+2radical din3 ori ab +3b^2
prin identificare rezulta:
a^2+3b^2=2
2ab=1 b=(1/2)/a si in prima relatie:
a^2 +3ori(1/4a^2)-2=0 de unde
4a^4-8a^2+3=0 ecuatie bipatrata cu solutiile
a^2=y 4y^2-8y+3=0 y=8 plus sau minus radical din( 64-48) supra opt egal cu
y1=6 si y2=2.
Aceasta inseamna ca a= radical dn 6 si b =radical din 2
Ori radical din sase sau radical din doi nu apartin lui Q deci ipoteza facuta iniial este falsa.
La fel si pentru b care este egal cu (1/2)/a
|
|
Am o întrebare pentru autorul post?rii ini?iale.
Problemele prezentate sunt, cum se spune, "probleme de clas?", adic? teme, etc. sau sunt probleme preg?titoare pentru olimpiade?
|
|
Buna seara!
Sunt probleme suplimentare pentru acasa, iar acestea sunt doar cateva..
--- Viata-i o gluma foarte serioasa (V.Hugo)
|
|
dada si eu mi-am pus aceeasi intrebare.
La clasa nivelul este altfel cred ca dumnealui se pregateste pentru vreun concurs ceva.
|
|
Dle parinte scuzati-ma va rog dar pentru ce clasa?
|
|
La clasa se lucreaza la alt nivel, iar pentru acest tip de exercitii la orele de curs nu prea mai ramane timp..
Copilei ii merge mintea, dar nici Einstein nu e.. daca nu apuca sa lamureasca detalii in clasa, ne chinuim si noi cum putem..
--- Viata-i o gluma foarte serioasa (V.Hugo)
|
|
clasa a VII-a si a VIII-a
--- Viata-i o gluma foarte serioasa (V.Hugo)
|
|
[Citat] B?nuiesc c? enun?ul corect la problema 2 este:
S? se arate c? num?rul
nu poate fi p?tratul unui num?r real de forma
unde
Dac? da, folosi?i metoda reducerii la absurd.
|
Mai sus este o solutie pentru problema asemanatoare cu
in loc de
.
Daca este prezent si acel 2, atunci lucrurile sunt mai simple.
--- df (gauss)
|
|
Nota:
Efortul de elaborare a unei solutii, urmat de tiparirea ei este *deosebit* .
Totusi, rog a se folosi latex in reprezentare, altfel cei ce citesc si incearca sa verifice / sa inteleaga solutia
sunt supusi unei mici torturi.
De exemplu, cum pot sa vad ca enuntul este schimbat?
Cum pot sa citez si/sau sa folosesc cele tiparite?
--- df (gauss)
|
|
Buna seara!
Asa cum spuneam aseara in postarea initiala ?incercarea moarte n-are?, nici nu-mi vine sa cred! am intalnit oameni minunati, de toata isprava, multumesc din suflet!
Sunt parinte, asa cum am zis de la bun inceput, vreau sa-mi ajut copila, nu am posibilitati s-o pregatesc in particular si atunci incerc sa folosesc mijloacele pe care le am la indemana..
In primul mesaj (pe care l-am postat ieri), am specificat ca nu stiu cum se insereaza simbolurile matematice, insa daca-mi explica cineva, grea de cap nu sunt, prind repede
Imi cer scuze daca am ingreunat in vreun fel lucrurile, promit sa nu se repete!
Cu stima,
--- Viata-i o gluma foarte serioasa (V.Hugo)
|