Bine ai venit guest
 
User:
Pass:

[Creare cont]
[Am uitat parola]
iBac = materialul ULTRACOMPLET de pregătire pentru bac la mate. Dacă vrei poţi.
Forum pro-didactica.ro  [Căutare în forum]

[Subiect nou]   [Răspunde]
[1]
Autor Mesaj
Indus
Grup: membru
Mesaje: 144
12 Dec 2013, 19:14

[Trimite mesaj privat]

modul    [Editează]  [Citează] 

De ce atunci cand avem o ecuatie cu modul ,iar in interiorul modului este o expresie de gradul 1 nu mai explicitam si semnul functiei,iar daca in interiorul modului daca avem o expresie de grad 2 facem si semnul ei?/


---
d
gauss
Grup: Administrator
Mesaje: 6933
11 Dec 2013, 23:31

[Trimite mesaj privat]


Intrebarea este nematematica, fara un exemplu nu avem despre ce discuta.
Ce facem de exemplu cu ecuatia:

|x| + | 2x-1 | = 29

fara sa explicitam?


---
df (gauss)
Indus
Grup: membru
Mesaje: 144
12 Dec 2013, 13:16

[Trimite mesaj privat]


Uite un exemplu
|x+2|=5 facem x+2=+-5 ,fara a mai zice ca x+2=5,daca x+2>=0 si x+2=-5 daca x+2<0
Si intrebarea este de ce nu mai punem acele conditii de semn


---
d
cristi2011
Grup: membru
Mesaje: 345
12 Dec 2013, 15:22

[Trimite mesaj privat]


[Citat]
Uite un exemplu
|x+2|=5 facem x+2=+-5 ,fara a mai zice ca x+2=5,daca x+2>=0 si x+2=-5 daca x+2<0
Si intrebarea este de ce nu mai punem acele conditii de semn



Pai daca x+2 este CHIAR egal cu 5, cum 5 e pozitiv, x+2 e automat si el pozitiv!!
La fel, cand x+2=-5, x+2 e automat negativ.
De aceea, in acest exemplu de ecuatie simpla nu sunt necesare conditii de semn.
De fapt, cand e un singur modul egal cu un numar ai proprietate:
|x|=a are solutiile x=+a si x=-a.(bineinteles a>0, altfel nu are solutie).
Doar daca ai cel putin 2 module trebuie sa le explicitezi.
A, si mai trebuie atentie daca ai avea ceva de genul
|x+2|=x-1, adica in partea drepta nu e un numar ci tot o expresie.
Aici evident,x+2=+-(x-1), dar trebuie sa pui conditia ca x-1>=0, adica x>=1 pentru ca, in membrul stang fiind un modul, deci pozitiv, si membrul drept trebuie sa fie pozitiv, pentru a avea solutii.
Deci, daca vei obtine o solutie <1, nu e buna, se elimina.

Indus
Grup: membru
Mesaje: 144
12 Dec 2013, 18:43

[Trimite mesaj privat]


Bine daca avem |x^2 +3x-4|=5,asa dupa tine am rezolva x^2+3x-4=5 pt ca 5 este pozitiv si x^2+3x-4 e automat si el pozitiv ,insa din cate stiu eu se rezolva aceasta ecuatie insa se verifica si daca solutiile ec.apartin intervalului determinat de inecuatia x^2+3x-4>=0(adica daca avem expresie de gradul 2 in membru stang si in membrul drept o constanta pozitiva ,in acest caz facem explicitarea de semn).Si asta nu am inteles aici de ce facem si cand avem expresie de gr 1 nu


---
d
cristi2011
Grup: membru
Mesaje: 345
12 Dec 2013, 19:02

[Trimite mesaj privat]


[Citat]
Bine daca avem |x^2 +3x-4|=5,asa dupa tine am rezolva x^2+3x-4=5 pt ca 5 este pozitiv si x^2+3x-4 e automat si el pozitiv ,insa din cate stiu eu se rezolva aceasta ecuatie insa se verifica si daca solutiile ec.apartin intervalului determinat de inecuatia x^2+3x-4>=0(adica daca avem expresie de gradul 2 in membru stang si in membrul drept o constanta pozitiva ,in acest caz facem explicitarea de semn).Si asta nu am inteles aici de ce facem si cand avem expresie de gr 1 nu


NU ESTE NECESARA EXPLICITAREA nici in acest caz!!!!
Unde v-a invatat asa, la scoala??
Se se face la fel,
x^2+3x-4=5 sau
x^2+3x-4=-5, deci 2 cazuri.
Toate solutiile care se obtin sunt bune, nu e nevoie de verificarea vreunei apartenente la vreun interval!!!
Nu e nevoie de analiza semnului!
Poate sa fie modul din orice



Inca odata iti repet, e nevoie de explicitarea modulelor DOAR cand apar doua sau mai multe module in ecuatie, altfel nu e necesar!!
Nu are nicio logica, pentru acelasi tip de ecuatie, sa facem lucruri diferite daca sub modul sta functie de gradul I sau II. Cine v-a explicat asa sa mearga sa se impuste...nu cred ca e profesor, cel mult e vreun meditator de scara blocului.

Indus
Grup: membru
Mesaje: 144
12 Dec 2013, 19:14

[Trimite mesaj privat]


Asa am facut in clasa si daia am avut nelamurirea asta...


---
d
[1]


Legendă:  Access general  Conţine mesaje necitite  47528 membri, 58547 mesaje.
© 2007, 2008, 2009, 2010 Pro-Didactica.ρ