Bine ai venit guest
 
User:
Pass:

[Creare cont]
[Am uitat parola]
iBac = materialul ULTRACOMPLET de pregătire pentru bac la mate. Dacă vrei poţi.
Forum pro-didactica.ro  [Căutare în forum]

[Subiect nou]   [Răspunde]
[1]
Autor Mesaj
npatrat
Grup: membru
Mesaje: 1592
30 Oct 2013, 20:07

[Trimite mesaj privat]

E corect?    [Editează]  [Citează] 




gauss
Grup: Administrator
Mesaje: 6933
21 Oct 2013, 11:54

[Trimite mesaj privat]


Da, e bine.


---
df (gauss)
npatrat
Grup: membru
Mesaje: 1592
21 Oct 2013, 15:44

[Trimite mesaj privat]


Multumesc!

npatrat
Grup: membru
Mesaje: 1592
29 Oct 2013, 17:05

[Trimite mesaj privat]


M-am mai uitat peste definitia continuitatii (cu diferite ocazii) si am vazut ca f e continua in x daca si numai daca pentru ORICE sir (y_n)->x avem lim(y_n)=x. La noi in problema am zis ca pentru orice sir (y_n)->x cu numere irationale (bine, putem accepta si un numar finit de numere rationale), dar acel ORICE (de mai sus) ar trebui sa includa si sirurile (sa zicem) cu toate numerele rationale (y_n)! De ce e corecta rezolvarea mea? (Ce intrebari mai pun si eu! ) )

gauss
Grup: Administrator
Mesaje: 6933
29 Oct 2013, 21:55

[Trimite mesaj privat]


Bine, atunci nu e corecta.
Problema in sine m-a enervat si mi-e greu sa spun in ce punct lipseste ce.

Poate ca cea mai simpla solutie este de la definitie.
Ne luam un punct a si vrem sa aratam ca functia este continua in a.

.. Fie epsilon > 0 .
.... Luam delta(epsilon) = epsilon/3 si aratam ca "e bun" in sensul definitiei.
...... Fie x la distantza mai mica de delta(epsilon) fatza de a.
...... Daca x si a nu sunt in acelasi timp i/rationale avem | f(x)-f(a) | sub |x-a| . Gata.
...... Daca x si a sunt in acelasi timp i/rationale, luam un y *intre* ele de "cealalta culoare". Avem | f(x)-f(a) | sub | f(x)-f(y) | + | f(y)-f(a)| sub |x-y| + |y-a| = |x-a| . (La ultimul pas am folosit faptul ca y se afla intre a si x, deci cele doua module vin din numere de acelasi semn.) Gata.

Mi-a fost mai usor sa dau aceasta solutie, decat sa caut modul de a obloji cu siruri.

Nota:
Exercitiul este unul "pur intelectual", nu face altceva decat sa ne irite pe cazuri tot asa cum aveam neplaceri pe clasa a IX-a cu functii definite pe cazuri. Nu aduce nimic nou in intelegerea continuitatii.


---
df (gauss)
npatrat
Grup: membru
Mesaje: 1592
30 Oct 2013, 20:07

[Trimite mesaj privat]


Multumesc!

[1]


Legendă:  Access general  Conţine mesaje necitite  47559 membri, 58582 mesaje.
© 2007, 2008, 2009, 2010 Pro-Didactica.ρ