Bine ai venit guest
 
User:
Pass:

[Creare cont]
[Am uitat parola]
iBac = materialul ULTRACOMPLET de pregătire pentru bac la mate. Dacă vrei poţi.
Forum pro-didactica.ro  [Căutare în forum]

[Subiect nou]   [Răspunde]
[1]
Autor Mesaj
stuavram
Grup: membru
Mesaje: 176
21 Sep 2013, 18:43

[Trimite mesaj privat]

numar    [Editează]  [Citează] 

Buna ziua
Va rog sa imi spuneti daca putem spune ca numarul zero este un numar par si in acelasi timp este si oarecare.
Adica gresesc eu daca spun ca numarul zero este oarecare?
Cu alte cuvinte daca putem considera ca numerele pare sant incluse in multimea numerelor oarecari,il putem cataloga atat ca par cat si ca oarecare?
multumesc!

aurel211
Grup: membru
Mesaje: 381
20 Sep 2013, 09:36


Sunt chiar deosebite de interesante ideile acestea.





gauss
Grup: Administrator
Mesaje: 6933
20 Sep 2013, 14:46

[Trimite mesaj privat]


[Citat]
Buna ziua
Va rog sa imi spuneti daca putem spune ca numarul zero este un numar par si in acelasi timp este si oarecare.
Adica gresesc eu daca spun ca numarul zero este oarecare?
Cu alte cuvinte daca putem considera ca numerele pare sunt incluse in multimea numerelor oarecari, il putem cataloga atat ca par cat si ca oarecare?
multumesc!


Cred ca intrebarea de fata, asa cum este pusa, depinde mult de o discutie la clasa. Lucrurile stau cam asa.
Numerele 0,2,4,6,... sunt numere naturale pare.
Toate numerele naturale este bine sa le numim naturale. (Acel "oarecare" nu este bine venit. Daca vorbim despre numere naturale, sa le numim naturale. Altfel cineva ca mine intra la banuieli, cele mai "generale" numere din liceu sunt probabil cele complexe, asadar ma gandesc ca 0 este un numar complex si cadrul este largit si neclar.)

Numerele 0,2,4,6,... sunt printre numerele
0,1,2,3,4,5,6,...
deci sunt naturale.

Putem sa spunem fara probleme ca 0 este un numar (natural) par.
(Si ca 0 este un numar natural.)
Care este originea acestei discutii "birocratice"? (Adica de terminologie matematica, o problema care se leaga de cum numim lucrurile, nu cum le rezolvam. Pentru a intelege diferenta, sa ne uitam la orice discutie politica de la televizor. Daca cineva ar stabili un cadru clar, am putea apoi sa incercam sa sa punem probleme, sa cautam strategii si sa luam decizii sau sa urmarim despre ce este vorba. Dar cum nici un post nu face asa ceva, fiecare vorbeste despre altceva folosind aceleasi cuvinte. Cam asa se intampla si in cazul de fata. Cuvantul "oarecare" are un sens pentru filozofi, ei ii zic sensului ales "common sense" in romana cand apeleaza un astfel de "cuvant nou", dar el mai mult incurca pentru ca simtul meu comun nu stie care latura a sensurilor sa o ia. In matematica exista din fericire un limbaj strict. Sa il folosim asadar.)


---
df (gauss)
stuavram
Grup: membru
Mesaje: 176
21 Sep 2013, 05:43

[Trimite mesaj privat]


Eu am inteles din explicatia Dvs ca numerele pot fi:
numere naturale N* (1,2,3......) un caz particular al multimii de numere naturale N(0,1,2...)incluse in multimea de numere intregi Z(....-3,-2,-1,0,1,2....)incluse in multimea de numere rationale Q = P/q cu p,q din Z si fara q=0 ,dar care este un raport finit,incluse in multimea de numere reale R (ex.7,(2)),sau numarul pi),incluse in multimea de numere complexe C (de forma a + bi unde a,b sant din R)inclusein multimea infinit.
Deci notiunea de "oarecare" nu apare in clasificarea de mai sus si putem considera ca "oarecare" oricare din numerele de mai sus.
Va rog sa imi spuneti daca am inteles eu bine de la Dvs acest lucru? multumesc

gauss
Grup: Administrator
Mesaje: 6933
21 Sep 2013, 18:43

[Trimite mesaj privat]


[Citat]

Deci notiunea de "oarecare" nu apare in clasificarea de mai sus si putem considera ca "oarecare" oricare din numerele de mai sus.


Da, este bine asa, noi stim o sumedenie de cuvinte matematice "despre numere", dar nicaieri nu apare acel "oarecare" (la triunghiuri mai avem voie, dar aici avem numere).
Pana aici este bine.

Mai departe este bine sa nu consideram nimic... (Doar o nuantza vreau sa o mai introduc in joc.)
Cel ce ne-a dat problema este rugat sa se articuleze corect. Asa ar fi bine intr-o lume buna. Daca insa nu se poate "comunica" cu cel ce a pus problema (fie din cauza de autism, fie din faptul ca nu cunoastem autorul unei carti), da, trebuie sa ne dam cu parerea pentru a proceda mai departe. Putem face acest lucru cel mult de doua-trei ori... Daca lucrurile se repeta e rau, nu se poate invata astfel matematica. Dar daca inca nu avem de ales, asa este, consideram un numar "oarecare" a fi un numar complex.


---
df (gauss)
[1]


Legendă:  Access general  Conţine mesaje necitite  47559 membri, 58582 mesaje.
© 2007, 2008, 2009, 2010 Pro-Didactica.ρ