Bine ai venit guest
 
User:
Pass:

[Creare cont]
[Am uitat parola]
iBac = materialul ULTRACOMPLET de pregătire pentru bac la mate. Dacă vrei poţi.
Forum pro-didactica.ro  [Căutare în forum]

[Subiect nou]   [Răspunde]
[1]
Autor Mesaj
oxana1996
Grup: membru
Mesaje: 45
16 Sep 2013, 17:19

[Trimite mesaj privat]

multimi    [Editează]  [Citează] 

1.sa se dtermine booleanul multimii A={1,2,3}U{2,4,6} si cardinalul lui



2.sa se verifice daca sint egale multimile {radical din 2} si {x apartine R+|x2-2=0}




3.fie multimile A={x apartine R|x2-2x-3>0} si B={x apartine R | x2-36<0}
sa se determine multimea a) B\A b)A\B


---
petrachi
gauss
Grup: Administrator
Mesaje: 6933
16 Sep 2013, 17:07

[Trimite mesaj privat]


[Citat]
1.LOC GOL si cu S (MARE) de la cap...Sa se determine booleanul multimii A={1,2,3}U{2,4,6} si cardinalul lui.


Ce este booleanul unei multimi?
In ce cadru a aparut problema? Care este enuntul original?
Ce este cardinalul unui boolean?


---
df (gauss)
gauss
Grup: Administrator
Mesaje: 6933
16 Sep 2013, 17:14

[Trimite mesaj privat]


[Citat]

2. Sa se verifice daca sunt egale multimile
{radical din 2}
si
{ x apartine R , x > 0 | xx - 2 = 0 }

Care este problema de fapt?

Prima multime contine un singur element, anume pe radical(2) .
A doua multime este prin definitie multimea solutiilor unei ecuatii de gradul doi care se face cel tarziu pe clasa a IX-a, solutiile acestei ecuatii sunt
+ radical(2) > 0 si
- radical(2) < 0
deci doar prima verifica conditia de a fi > 0 ,
deci a doua multime este tio { radical(2) } .

Care a fost deci problema cu acest exercitiu?
(Rog a se raspunde, si cei ce predau matematica au un drept sa afle acest lucru, personal nu stiu care a fost - pe bune!)


---
df (gauss)
gauss
Grup: Administrator
Mesaje: 6933
16 Sep 2013, 17:19

[Trimite mesaj privat]


[Citat]
3. Fie multimile (scrise ceva mai putin inghesuit si mai citibil)
A = { x apartine R | x^2 - 2x - 3 > 0 } si
B = { x apartine R | x^2 - 36 < 0 }

Sa se determine multimile
B \ A si
A \ B


In primul rand care este multimea A?
Apoi cxare este multimea B?
(Scrise explicit.)


Pentru aceasta trebuie sa stim / intelegem semnul unor functii de gradul II.
Care sunt de aceea radacinile celor doua functii (polinomiale) de grad II ce apar?

Aceste radacini impart axa reala in fiecare caz in trei parti.
Pe care din fiecare din cele trei parti avem semnul coresopunzator din definitia lui A, respectiv B?


---
df (gauss)
[1]


Legendă:  Access general  Conţine mesaje necitite  47559 membri, 58582 mesaje.
© 2007, 2008, 2009, 2010 Pro-Didactica.ρ