Bine ai venit guest
 
User:
Pass:

[Creare cont]
[Am uitat parola]
iBac = materialul ULTRACOMPLET de pregătire pentru bac la mate. Dacă vrei poţi.
Forum pro-didactica.ro  [Căutare în forum]

Forum » Cereri de rezolvări de probleme » Domeniu de definitie
[Subiect nou]   [Răspunde]
[1]
Autor Mesaj
dado98
Grup: membru
Mesaje: 90
23 Mar 2013, 18:11

[Trimite mesaj privat]

Domeniu de definitie    [Editează]  [Citează] 

Se da functia
unde
.
a) Sa se determine multimea
;
b) Sa se arate ca:
.

Am rezolvat punctul b), insa la a) nu ma prea descurc... Nu stiu sa determin domeniul de definitie, functiile pot fi definite pe multimi finite, intervale,
etc.
Daca este posibil, rog sa mi se explice cum sa determin domeniul de definitie, la aceasta prolema si pe caz general.Multumeasc!

Sursa:Problema apartine domnului profesor Artur Balauca.


dado98
Grup: membru
Mesaje: 90
22 Mar 2013, 20:39

[Trimite mesaj privat]


Imi cer scuze pentru cele de mai sus, nu reusesc sa-mi dau seama ce am gresit cand am editat.

minimarinica
Grup: moderator
Mesaje: 1536
22 Mar 2013, 20:45

[Trimite mesaj privat]


[Citat]
Se da functia
unde
.
a) Sa se determine multimea
;
b) Sa se arate ca:
.

Am rezolvat punctul b), insa la a) nu ma prea descurc... Nu stiu sa determin domeniul de definitie, functiile pot fi definite pe multimi finite, intervale,
etc.
Daca este posibil, rog sa mi se explice cum sa determin domeniul de definitie, la aceasta prolema si pe caz general.Multumeasc!


Datorati cativa dolari.....


Numitorul are ca zerouri, radacinile de ordinul n ale unitatii, cu exceptia celei reale (x=1), asa ca



(urmeaza meciul cu Ungaria)


---
C.Telteu
dado98
Grup: membru
Mesaje: 90
22 Mar 2013, 21:17

[Trimite mesaj privat]


Hai Romania!!!
Explicati-mi va rog inca o data (preferabil la nivel de clasa a VIII-a), nu am inteles.

minimarinica
Grup: moderator
Mesaje: 1536
22 Mar 2013, 22:26

[Trimite mesaj privat]


[Citat]
Hai Romania!!!
Explicati-mi va rog inca o data (preferabil la nivel de clasa a VIII-a), nu am inteles.



E pauza la meci si Romania merge PROST!
Explicatii la nivel de clasa a VIII-a, nu prea vad.(acum)


---
C.Telteu
npatrat
Grup: membru
Mesaje: 1592
22 Mar 2013, 23:07

[Trimite mesaj privat]


Pai, D={x|numitorul lui f(x) este nenul(adica, exista f(x))}.

minimarinica
Grup: moderator
Mesaje: 1536
23 Mar 2013, 08:37

[Trimite mesaj privat]


[Citat]
Pai, D={x|numitorul lui f(x) este nenul(adica, exista f(x))}.



Daca
nu trag concluzia ca fractia este definita pe
.

De fapt in exercitiul dat trebuie aratat ca numitorul fractiei nu are radacini. Dar ca la clasa a VIII-a...


---
C.Telteu
npatrat
Grup: membru
Mesaje: 1592
23 Mar 2013, 10:15

[Trimite mesaj privat]


[Citat]
[Citat]
Pai, D={x|numitorul lui f(x) este nenul(adica, exista f(x))}.



Daca
nu trag concluzia ca fractia este definita pe
.

De fapt in exercitiul dat trebuie aratat ca numitorul fractiei nu are radacini. Dar ca la clasa a VIII-a...

Cand am "amplificat" cu x-1, am eliminat cazul x=1, de aceea am pus
, adica fractia
e definita pe
si, dupa cum am zis, aceasta fractie este nenula pt x diferit de 1(numaratorul e nenul)!

minimarinica
Grup: moderator
Mesaje: 1536
23 Mar 2013, 13:48

[Trimite mesaj privat]


[Citat]

Cand am "amplificat" cu x-1, am eliminat cazul x=1, de aceea am pus
, adica fractia
e definita pe
si, dupa cum am zis, aceasta fractie este nenula pt x diferit de 1(numaratorul e nenul)!


De unde stie elevul de clasa a VIII-a ca fractia aceasta este nenula pentru x diferit de 1?


---
C.Telteu
npatrat
Grup: membru
Mesaje: 1592
23 Mar 2013, 14:46

[Trimite mesaj privat]



minimarinica
Grup: moderator
Mesaje: 1536
23 Mar 2013, 18:11

[Trimite mesaj privat]


[Citat]


Cred ca exact aceasta trebuie scris de catre un elev de clasa a VIII-a. "Amplificarea" , de fapt rezultatul ei, este cunoscut multor elevi ca fiind suma termenilor progresiei geometrice cu ratia diferita de 1. (Multi stiu suma, dar nu au auzit de progresie geometrica!)


---
C.Telteu
[1]


Legendă:  Access general  Conţine mesaje necitite  47559 membri, 58582 mesaje.
© 2007, 2008, 2009, 2010 Pro-Didactica.ρ