Problema este deci urmatoarea.
(Fiecare litera este inventata inainte de folosire. Este uin principiu bun de urmat la formulat probleme.
Altfel sunt iritat, dar nu este "nici o problema", chiar manualele ma irita in proportie de 80% cu propozitii de forma
"Fie D piciorul perpendicularei din E pe AC, unde E este mijlocul lui BC in triunghiul ABC".
Ar fi cumva mult prea usoara problema care urmeaza daca se scrie pentru elevi mai multe propozitii organizate si ordonate, ceva de forma...
"Fie ABC un triunghi. Fie E mijlocul lui BC. Din E se duce perpendiculara pe AC, piciorul acesteia se noteaza cu D..."
Nici nu e de mirare ca nu se poate produce o ordine in gandire la astfel de formulari. Chiar si elevii buni nu isi dau seama de ordinea lucrurilor, decat cand sunt nevoiti sa chiar rezolve probleme de geometrie. Lucrurile devin serioase cel tarziu in momentul in care facem analiza si trebuie sa punem cuantificatorii care trebuie in ordinea care trebuie pe epsilon si delta... Foarte des am vizionat propozitii de forma
"Sa se arate ca exista un delta(epsilon) pentru orice epsilon..."
Da...)
Nota:
Rog a se folosi \log pentru logaritmul din LaTeX.
O solutie poate sa mearga in modul urmator.