[Citat] 5 avantaje si 5 dezavantaje ale dilatarii corpurilor solide. |
Scriu doar trei...
Dezavantaje:
1 - asfaltul din Romania ingheata iarna, mai rau, toata fundatia care vedem iarna ca de fapt nu este ingheata si ea si da de goluri, in fine, primavara totul se dilata la loc, soselele sunt asa de bine nou formate, incat iar este nevoie de noi miliarde de la EU pentru a repara. Miliardele ajung in forma de munca efectiva de reparare cu randamentul de 5% . Restul de procente raman pe drum, nu se dilata, nu se ingheata, se transforma.
Este de mentionat ca efectele verii cu asfaltul din Bucuresti, caz in care chiar intelegem ce inseamna dilatarea si pierderea consistentei sunt la fel de bine fundate.
2 - podurile de metal (de cai ferate) trebuie prevazute la capete cu un mic lagar de glisare. Nu este o afacere simpla, oamenii trebuie sa intretina locurile respective. (Daca apare rugina pe rulmenti, este ca si cand nu ar fi nici un lagar de glisare...)
3 - in unele case mai vechi, tocurile usilor se dilata / contracata de la anotimp la anotimp altfel decat mixturile de beton armat din jurul lor. (La care de fapt principala forta de distrugere este propria greutate, nu micul volum adaugat prin dilatare, dar crapaturile vin uneori din dilatare.) Trebuie din cand in cand reparate aceste tocuri.
Avantaje:
1 - de mai sus este un avantaj enorm pentru cei ce sunt la sursa cererii de bani de la EU pentru infra(stru)ctura.
2 - de mai sus este un avantaj enorm pentru companiile de autobuze ambulante, care profita astfel de lipsa concurentei din domeniul feroviar, chiar mai mult, uneori nici nu este nevoie de mita pentru a amana repararea cate unui pod de pe Olt, pur si simplu se repara greu.
3 - de mai sus este un avantaj esential pentru toate firmele de reparat clante si tocuri. (Ma refer la cele de la usi.)
Un avantaj real:
- exista o inventie numita bimetal, care poate fi folosita... (wiki...)