|
|
iBac = materialul ULTRACOMPLET de pregătire pentru bac la mate. Dacă vrei poţi.
|
|
|
|
|
[1]
Autor |
Mesaj |
|
Se considera punctele coliniare A, B, C in aceasta ordine.Fie M, N, P mijloacele segmentelor [AB], [BC], [AC] si O un punct oarecare in plan. Sa se arate ca [MN], [BP] au acelasi mijloc<=> MN(vector)+BP(vector)=2MP(vector)
Va rog mult sa ma ajutati cu aceasta problema urgent pentru ca am nevoie de ea maine!
|
|
[Citat] Se considera punctele coliniare A, B, C in aceasta ordine.Fie M, N, P mijloacele segmentelor [AB], [BC], [AC] si O un punct oarecare in plan.
Sa se arate ca
[MN], [BP] au acelasi mijloc
<=>
MN(vector) + BP(vector) = 2MP(vector) |
M este mijlocul lui AB daca si numai daca are loc relatia
OM = (1/2)(OA + OB) .
Totul se poate rezolva in acest limbaj greoi.
Oamenii prefera insa sa scrie in aceste cazuri 2M = A+B , limbajul devenind mai simplu (daca stim ce facem cand facem acest lucru).
Prefer insa sa dau solutia "intr-o dimensiune", cu care ne scapam de astfel de probleme.
Daca A,B,C sunt coliniare, ele sunt pe o dreapta.
(De exemplu abscisa. Luam pur si simplu asa abscisa.)
Notam cu a,b,c coordonata (e doar una) pentru A,B,C.
La fel cu m,n,p pentu M,N,P.
Desigur ca
m = (a+b) / 2
n = (b+c) / 2
p = (a+c) / 2
Mijloacele coincid daca si numai daca
(m+n) / 2 = (b+p)/2 .
Echivalent: a+2b+c = 2b+a+c .
Echivalent: a = b.
Cealalta relatie este (n-m) + (p-b) = 2(p-m).
Echivalent: (c-a)/2 -b = c-b .
Echivalent: (c-a)/2 = c .
Hm... MN sau NM in enunt?
--- df (gauss)
|
|
[Citat]
[Citat] Se considera punctele coliniare A, B, C in aceasta ordine.Fie M, N, P mijloacele segmentelor [AB], [BC], [AC] si O un punct oarecare in plan.
Sa se arate ca
[MN], [BP] au acelasi mijloc
<=>
MN(vector) + BP(vector) = 2MP(vector) |
M este mijlocul lui AB daca si numai daca are loc relatia
OM = (1/2)(OA + OB) .
Totul se poate rezolva in acest limbaj greoi.
Oamenii prefera insa sa scrie in aceste cazuri 2M = A+B , limbajul devenind mai simplu (daca stim ce facem cand facem acest lucru).
Prefer insa sa dau solutia "intr-o dimensiune", cu care ne scapam de astfel de probleme.
Daca A,B,C sunt coliniare, ele sunt pe o dreapta.
(De exemplu abscisa. Luam pur si simplu asa abscisa.)
Notam cu a,b,c coordonata (e doar una) pentru A,B,C.
La fel cu m,n,p pentu M,N,P.
Desigur ca
m = (a+b) / 2
n = (b+c) / 2
p = (a+c) / 2
Mijloacele coincid daca si numai daca
(m+n) / 2 = (b+p)/2 .
Echivalent: a+2b+c = 2b+a+c .
Echivalent: a = b.
Cealalta relatie este (n-m) + (p-b) = 2(p-m).
Echivalent: (c-a)/2 -b = c-b .
Echivalent: (c-a)/2 = c .
Hm... MN sau NM in enunt? |
In carte scrie MN(vector)
|
|
Cer scuze, am tiparit fara hartie.
Este clar ca am gresit la calcule, deoarece daca iau a=b=c=1 totul trebuie sa fie bine. (Toate punctele intra sub A, relatia vectoriala este in particular satisfacuta, nu ca la mine mai sus.)
Ma corectez: [Citat] Se considera punctele coliniare A, B, C in aceasta ordine.Fie M, N, P mijloacele segmentelor [AB], [BC], [AC] si O un punct oarecare in plan.
Sa se arate ca
[MN], [BP] au acelasi mijloc
<=>
MN(vector) + BP(vector) = 2MP(vector)
M este mijlocul lui AB daca si numai daca are loc relatia
OM = (1/2)(OA + OB) .
Totul se poate rezolva in acest limbaj greoi.
Oamenii prefera insa sa scrie in aceste cazuri 2M = A+B , limbajul devenind mai simplu (daca stim ce facem cand facem acest lucru).
Prefer insa sa dau solutia "intr-o dimensiune", cu care ne scapam de astfel de probleme.
Daca A,B,C sunt coliniare, ele sunt pe o dreapta.
(De exemplu abscisa. Luam pur si simplu asa abscisa.)
Notam cu a,b,c coordonata (e doar una) pentru A,B,C.
La fel cu m,n,p pentu M,N,P.
Desigur ca
m = (a+b) / 2
n = (b+c) / 2
p = (a+c) / 2
Mijloacele coincid daca si numai daca
(m+n) / 2 = (b+p)/2 .
Echivalent: a+2b+c = 2b+a+c .
Echivalent: Asa este.
Cealalta relatie este (n-m) + (p-b) = 2(p-m).
Echivalent: (c-a)/2 +p-b = c-b .
Echivalent: (c-a)/2 +(c+a)/2 = c .
Echivalent: Asa este.
|
Cele doua lucruri au deci loc intotdeauna, ele sunt echivalente.
--- df (gauss)
| [1]
Legendă:
|
Access general
|
Conţine mesaje necitite
|
47559 membri,
58582 mesaje.
|
|
|
|
|
|
|
© 2007, 2008, 2009, 2010 Pro-Didactica.ρ
|