Autor |
Mesaj |
|
[Citat] atat timp cat am aratat ca pentru x<0 functia este crescatoare iar ponderea lui x^x (x<0)este mica in raport de ceilalti termeni si nu poate modifica alura curbei indiferent daca x este par sau impar. |
Despre ce functie si ce curba este vorba aici? Nu le-am vazut definite inca. Sper ca nu va referiti la f(x)=3x^2-3x^3+x^4-x^x ca fiind functia crescatoare. [Citat] Apoi ve valori ramase mai trebuiesc studiate? |
Odata eliminate cazurile
si
ce valori intregi ale lui x au ramas de studiat?
--- Pitagora,
Pro-Didactician
|
|
Off!Sant nevoit sa revin cu niste detalii.
Deci domeniul functiei f(x)formata astfel se imparte in doua:
zona 1 f(x) -infinit,zero)-R
ZONA 2 f(x) 3,infinit)-R
Se utilizeaza domeniul R din cauza termenului x^x altfel ar fi Z(fara importanta)
Functia este pe ambele domenii descrescatoare. Eu am zis initial ca in partea stanga este crescatoare pt.ca am privit-o trecand prin x=-1,-2,-3..etc.adica de la dreapta spre stanga(fara importanta)
Revin si arat ca ponderea termenului x^x pentru valori ale lui x negative este neinsemnata,si de asemeni nu are nici o imprtanta daca in cadrul domeniului de definitie functia este crescatoare sau descrescatoare.
Principalul este ca incepand de la x=0 si x=4 pe diagrama nu se mai poate niciodata atinge valoarea zero pentru f(x)datorita caracterului strict monoton(injectiv)al functiei studiata pe zone.
Am exclus x=0 asa cum a aratat si dl.profesor Gauss.
Ce valori mai trebuie sa analizam?Eu personal nu vad -solutiile sant x=1,2,3 si atat.
Cu stima
|
|
[Citat] Off!Sant nevoit sa revin cu niste detalii.
Deci domeniul functiei f(x)formata astfel se imparte in doua:
zona 1 f(x): (-infinit,zero)-R
|
Deci considerati functia f(x)=3x^2-3x^3+x^4-x^x pe intervalul de mai sus si sustineti ca ati aratat ca este descrescatoare. Inainte sa ne aratati aceasta demonstratie, puteti sa evaluati f(-1/2)?
--- Pitagora,
Pro-Didactician
|
|
Prin ipoteza x apartine lui Z(numar intreg).Cum o sa analizez eu functia daca x=-1/2 nu apartine domeniului de definitie?
Daca vreti putem spune ca variatia functiei (descrescatoare)este privita ca o variabila de valori discrete si nu continui iar trecerea de la o valoare la alta a lui x apartinand lui Z se face fara a trece prin valori intermediare.
Situatia analizei punctelor care nu apartin domeniului de definitie se poate face doar la studiul unor asimptote dar aici evident nu este cazul.
|
|
[Citat] Off!Sant nevoit sa revin cu niste detalii.
Deci domeniul functiei f(x)formata astfel se imparte in doua:
zona 1 f(x): (-infinit,zero)-R
ZONA 2 f(x): (3,infinit)-R
Se utilizeaza domeniul R din cauza termenului x^x altfel ar fi Z(fara importanta)
|
Nu v? bate?i joc de noi. Tocmai a?i scris c? domeniul nu este Z, ci R. Nu e f?r? importan??.
|
|
Stimate dleprofesor Imi cer scuze dar am impresia ca suferiti de mania persecutiei.
Pai de unde ati tras oncluzia ca eu am definit functia pe R?
Eu am scris clar ca f minus infinit,3)care este domeniul de definitie cu valori in R(liniuta aia este cu rol de sageata)care este domeniul de valori.
La fel f 3,infinit)cu valori in R.
Deci una este domeniul de definitie si alta domeniul de valori.
Bineinteles ca domeniul de definitie tine cont de ipoteza si anume x apartine nr.intregi.Mai voiati sa scriu f minus infinit,3/x apartine lui Z)?
Pai din moment ce prin ipoteza x apartine lui Z nu mai cred sa fie cazul sa ma repet.Confundati cele doua domenii -de definitie si valori-se mai intampla nicio problema
|
|
[Citat]
Se utilizeaza domeniul R din cauza termenului x^x altfel ar fi Z(fara importanta) |
|
|
Da, m-a?i prins. Spuneam c? nu mai polemizez cu dv. N-am putut s? m? ab?in. Asta îns? se termin? acum. Toate cele bune!
|
|
ok multa sanatate si succes in activitatea Dvs
|
|
[Citat] Stimate dleprofesor Imi cer scuze dar am impresia ca suferiti de mania persecutiei. |
Nu intelegeti mare lucru din matematica, dar asta nu va impiedica sa va dati cu parerea cu aere de cunoscator, folosind formulari pompoase si goale de continut. Cei care nu va aproba sufera de mania persecutiei.
Daca postati ca sa cereti ajutorul pentru intelegerea si rezolvarea unor probleme de matematica, o puteti face in continuare. Poate cineva isi va lua din timpul liber ca sa va ajute.
Ca si dl Enescu eu renunt sa va mai arat numeroasele greseli. Insa in calitate de administrator nu pot sa va las sa incurcati utilizatorii ProDidactica cu pretinse rezolvari sau idei de rezolvare. Ca atare, daca veti continua in aceasta directie nu veti mai putea folosi ProDidactica. Acesta este ultimul avertisment!
--- Pitagora,
Pro-Didactician
|