Bine ai venit guest
 
User:
Pass:

[Creare cont]
[Am uitat parola]
iBac = materialul ULTRACOMPLET de pregătire pentru bac la mate. Dacă vrei poţi.
Forum pro-didactica.ro  [Căutare în forum]

[Subiect nou]   [Răspunde]
[1]
Autor Mesaj
monicamanole73
Grup: membru
Mesaje: 64
24 Nov 2012, 17:15

[Trimite mesaj privat]

cls a va    [Editează]  [Citează] 

Ma puteti ajuta,va rog?M-am chinuit o jumatate de zi.Trebuie sa pun paranteze astfel incat sa ajung la rezultat.
5*3+5*4/2+3=110.
Multumesc

enescu
Grup: moderator
Mesaje: 3403
23 Nov 2012, 22:51

[Trimite mesaj privat]


[Citat]
Ma puteti ajuta,va rog?M-am chinuit o jumatate de zi.Trebuie sa pun paranteze astfel incat sa ajung la rezultat.
5*3+5*4/2+3=110.
Multumesc


Pute?i verifica dac? e corect? egalitatea postat?? Care e sursa problemei?

petrebatranetu
Grup: moderator
Mesaje: 3161
24 Nov 2012, 09:25

[Trimite mesaj privat]


Cine se imparte la 2?Scrieti cu semnele obisnuite: x si :.


---
Doamne ajuta...
Petre
gauss
Grup: Administrator
Mesaje: 6933
24 Nov 2012, 17:15

[Trimite mesaj privat]


Din nestapanita curiozitate am cautat pe net sa vad care este "miza" pe problema, am dat de exemplu de
http://www.tpu.ro/stiinta-si-filosofie/am-inceput-sa-fiu-pasionata-de-mate-si-acum-cateva-zile-am-gasit-un-exercitiu-printr-o-culegere-pe-care-o-rasfoiam-si-m/
- doar titlul paginii m-a bine dispus pentru toata ziua -
se pare ca problema a mai adus oameni la exasperare.

In orice caz, problema nu este o problema de matematica. Este o ghicitoare. Chiar daca stim solutia acestei ghicitori nu intelegem nimic din operatiile cu numere, din contra, intram mai mult in dimensiunea "babiloniana" sau "astrologica" a numerelor. Acest lucru este atat de periculos pentru gandirea umana, incat rog a se eradica astfel de probleme din culegeri si din lista problemelor propuse candva undeva in cadru de invatamant.
Ca o problema de perspicacitate poate fi pusa, dar nu mai mult.

"Solutia" din link-ul de mai sus muta ultimul +3 mai spre mijloc.

Am incercat si eu sa potrivesc cateva paranteze. Nu am dat de nimic. (In chiar foarte putine cazuri am trecut de o suta. Acea impartire cu doi taie puternic din marimea rezultatelor.)

In astfel de cazuri NU ESTE BINE SA PIERDEM TIMPUL cu problema mai departe, reactia este de a spune "bine, ma dau batut, care este solutia?" cum se spune de fapt la orice ghicitoare.

Daca chiar e miza pe problema, ne putem apuca sa programam punand paranteze peste tot unde putem pune, lasand computerul sa verifice rezultatele. Nu am facut aceasta nerozie, deoarece problema este una de clasa a V-a, nu una de programare de parser.


---
df (gauss)
[1]


Legendă:  Access general  Conţine mesaje necitite  47559 membri, 58582 mesaje.
© 2007, 2008, 2009, 2010 Pro-Didactica.ρ