Din nestapanita curiozitate am cautat pe net sa vad care este "miza" pe problema, am dat de exemplu de
http://www.tpu.ro/stiinta-si-filosofie/am-inceput-sa-fiu-pasionata-de-mate-si-acum-cateva-zile-am-gasit-un-exercitiu-printr-o-culegere-pe-care-o-rasfoiam-si-m/
- doar titlul paginii m-a bine dispus pentru toata ziua -
se pare ca problema a mai adus oameni la exasperare.
In orice caz, problema nu este o problema de matematica. Este o ghicitoare. Chiar daca stim solutia acestei ghicitori nu intelegem nimic din operatiile cu numere, din contra, intram mai mult in dimensiunea "babiloniana" sau "astrologica" a numerelor. Acest lucru este atat de periculos pentru gandirea umana, incat rog a se eradica astfel de probleme din culegeri si din lista problemelor propuse candva undeva in cadru de invatamant.
Ca o problema de perspicacitate poate fi pusa, dar nu mai mult.
"Solutia" din link-ul de mai sus muta ultimul +3 mai spre mijloc.
Am incercat si eu sa potrivesc cateva paranteze. Nu am dat de nimic. (In chiar foarte putine cazuri am trecut de o suta. Acea impartire cu doi taie puternic din marimea rezultatelor.)
In astfel de cazuri NU ESTE BINE SA PIERDEM TIMPUL cu problema mai departe, reactia este de a spune "bine, ma dau batut, care este solutia?" cum se spune de fapt la orice ghicitoare.
Daca chiar e miza pe problema, ne putem apuca sa programam punand paranteze peste tot unde putem pune, lasand computerul sa verifice rezultatele. Nu am facut aceasta nerozie, deoarece problema este una de clasa a V-a, nu una de programare de parser.