Bine ai venit guest
 
User:
Pass:

[Creare cont]
[Am uitat parola]
iBac = materialul ULTRACOMPLET de pregătire pentru bac la mate. Dacă vrei poţi.
Forum pro-didactica.ro  [Căutare în forum]

[Subiect nou]   [Răspunde]
[1]
Autor Mesaj
larisa2011
Grup: membru
Mesaje: 98
08 Nov 2012, 03:23

[Trimite mesaj privat]

un exercitiu    [Editează]  [Citează] 

imi puteti arata va rog un model ca sa vad cum se rezolva?


Daca (bn)n mai mare sau egal cu 1,este o progresie geometrica cu ratia q,calculati:

a)b50 stiind ca b1=3 si q=2
b)b100 stiind ca b1=1 si q=3


(Nu am facut niciun model in clasa,deci nu stiu cum se rezolva.Iar formula nu stiu cum sa o aplic,deci va rog sa ma ajutati.)

algoritm
Grup: membru
Mesaje: 198
07 Nov 2012, 21:45


[Citat]
imi puteti arata va rog un model ca sa vad cum se rezolva?


Daca (bn)n mai mare sau egal cu 1,este o progresie geometrica cu ratia q,calculati:

a)b50 stiind ca b1=3 si q=2
b)b100 stiind ca b1=1 si q=3






Folositi LaTeX.

Iata un exemplu (recent):



gauss
Grup: Administrator
Mesaje: 6933
08 Nov 2012, 03:23

[Trimite mesaj privat]


[Citat]
imi puteti arata va rog un model ca sa vad cum se rezolva?


Daca (bn), n mai mare sau egal cu 1,
este o progresie geometrica cu ratia q, calculati:

a) b50 stiind ca b1=3 si q=2
b) b100 stiind ca b1=1 si q=3


(Nu am facut nici un model in clasa,
deci nu stiu cum se rezolva.
Iar formula nu stiu cum sa o aplic, deci va rog sa ma ajutati.)



Lucrurile sunt simple, rog a nu se invata formulele.
Trebuie facute cat se poate de multe exemple.
In cele de mai jos o sa folosesc punctul (si) pentru inmultire.
Deci "2.2.2" se citeste "doi ori doi ori doi" si are valoarea 8.
Dar noi NU vrem sa vedem valorile de obicei, ci doar sa intelegem structura.

(a) Plecam cu
b1 = 3 .

Avem o progresie geometrica, deci orice termen al sirului se obtine din cel precedent prin inmultire cu ratia q = 2 la noi. Sa scriem atunci urmatorii termeni FARA a efectua calculele.

b1 = 3 .
b2 = 3.2 .
b3 = 3.2.2 .
b4 = 3.2.2.2 .
b5 = 3.2.2.2.2 .
b6 = 3.2.2.2.2.2 .
b7 = 3.2.2.2.2.2.2 .
b8 = 3.2.2.2.2.2.2.2 .

si asa mai departe.
Avem mai sus suficient de multe instante ale unui "acelasi fenomen".

Mare rugaminte: Cum se poate exprima in propriile cuvinte ce obtinem dupa ce facem ce am facut? Exprimarea in propriile cuvinte este esentiala! (Formula se intelege si se retine pe baza propriilor cuvinte. USOR!)

Dupa raspunsul la aceasta intrebare se clarifica totul.
Cu incredere asadar, pagina aceasta incearca sa raspunda in primul rand la astfel de intrebari! (Cand este clar ca la clasa nu se face matematica.) Este un prim pas mic, dar acest pas -odata trecut- este pe drumul de a intelege ceea ce este necesar din matematica in domeniul financiar (nu numai o facultate de economie, ci propriile finante (venit sau datorie) sunt afectate...)

Rog a ni se spune mereu care este nivelul si care este motivul neintelegerii.
In tara sunt multe mii de elevi care se lupta cu aceasi problema, primii pasi. Sunt convins ca daca doar cateva mii sunt lamurite, vom avea curand o tara mai buna... (Increderea in puterea de invatare si intelegere este aici mult mai importanta decat afacerea matematica in sine, prin comunicare vom sti curand mult mai mult ce avem si ce vrem...)

(b) ... va fi fost clar, cand (a) va fi inteles si digerat.

Curaj la scris proza si pus pe hartie ganduri! In definitiv, scriitorii si jurnalistii asa incep, este un drum la fel de bun sau rau ca cel al unui matematician... Aici, anonimatul are lucruri bune in acest sens, nu avem nimic de pierdut... decat numele. Se invata repede cat conteaza numele si cuvantul!


---
df (gauss)
[1]


Legendă:  Access general  Conţine mesaje necitite  47559 membri, 58582 mesaje.
© 2007, 2008, 2009, 2010 Pro-Didactica.ρ