Autor |
Mesaj |
|
|
|
Pai desfacem mai intai suma,apoi dam un factor comun pe n.
Ne uitam la numarator,nu ne intereseaza cat este,ci doar sa ne asiguram ca este un numar real.
Calculand
, observam ca acesta poate fi maxim 2. Deci limita este egala cu 0.
Sper sa nu fi gresit cumva,ceva...In caz afirmativ,se poate rezolva si altfel ?
|
|
Mai sus este desigur o greseala,
acel 0 pur care vine din aer in paranteza mare nu este bine venit.
Fie trecem la limita in "tot", fie majoram cumva pentru ca sa se vada ca acele "multe aproape zero-uri" nu se cumuleaza la ceva....
In orice caz putem usor minora si majora in termenul general de sub limita originala...
--- df (gauss)
|
|
[Citat] Mai sus este desigur o greseala,acel 0 pur care vine din aer in paranteza mare nu este bine venit.
Fie trecem la limita in "tot", fie majoram cumva pentru ca sa se vada ca acele "multe aproape zero-uri" nu se cumuleaza la ceva.... |
Am inteles unde era greseala,va multumesc.
|
|
Si eu multumesc pentru postarea rapida a unei incercari de solutionare (din pacate gandurile nu s-au dus pe drumul bun, da, in matematica din pacate/fericire se vede dupa rezultat daca drumul are vreo sansa sau nu... dar confruntarea cu problema este un lucru rar in zilele noastre, de aceea foarte laudabil),
in primul rand postarea de formule vine intr-o forma ireprosabila,
in al doilea rand se poate vedea imediat cum a fost gandita rearanjarea sumanzilor (din pacate/fericire la fel de repede si greseala)
si in NU in ultimul rand pentru intelegerea greselii. Aceasta "cumulare de lucruri marunte" este exact ceea ce vrea sa ne invete analiza de liceu! In acest punct se deschid drumurile... de la perceperea legilor (diferentiale) din fizica pana la controlul multelor maruntisuri din viata... totul va fi de acum altfel...
(Eu am dat de cateva ori nota zece pe bune cand un elev mi-a explicat cu convingere si argumente puse in ordine locul unde gresise cu o ora inainte.)
In plus, dintr-o astfel de discutie in public pot profita multi cititori,
fie ei elevi ce tocmai la un punct asemanator au probleme, iar aici sunt propozitii cu cap si coada care mai ancoreaza cumva realitatea,
fie ei cadre didactice care mereu au problema de a gasi la timp astfel de greseli, iar in modul in care ele apar, ele trebuie "eradicate" cu tact. (Si in sfarsit, fiind in piata, cineva maine sau peste ani va putea citi si intreba mai departe pe marginea celor de mai sus...) Eu mai dau uneori cu toporul, dar invat din astfel de discutii care este drumul scurt si fara rani..
--- df (gauss)
|