Bine ai venit guest

User:
Pass:

[Creare cont]
[Am uitat parola]
iBac = materialul ULTRACOMPLET de pregătire pentru bac la mate. Dacă vrei poţi.
Forum pro-didactica.ro  [Căutare în forum]

[Subiect nou]   [Răspunde]
[1]
Autor Mesaj
BEL11
Grup: membru
04 Jul 2012, 01:20

[Trimite mesaj privat]

Calcul Numeric    [Editează]  [Citează] 

Buna ziua, sunt student la UBBCluj, si am careva dificultati, astazi e ultima zi si deja nu mai stiu cui sa ma adresez. Am cautat cine ma poate ajuta si nu am gasit pe nimeni, nici profa de la laborator nu o poate face.

Am stat de 3 continuu pe toate cartile posibile si totul ce am putut gasi pe net, insa oricum sunt confuz, am si mesaje de la prof care mi-a dat indicii.

FROM:

Radu Trimbitas

TO:

Sergiu Chiriac

Message flagged
Wednesday, June 12, 2012 4:16 PM
Prima problema este o problema teoretica. Ai de gasit o formula de cuadratura gaussiana. Trebuie sa determini nodurile, coeficientii si restul.
Atentie, ponderea nu este una clasica (a nu se confunda cu Gauss-Hermite).

Polinoamele ortogonale se pot calcula cu relatie de recurenta sau cu metoda coeficientilor nedeterminati.

Problema 2 este o problema de interpolare Lagrange. Nodurile au forma x_k=cos(k\pi/n), k=0..n.
Pentru viteza mai buna poti folosi metoda baricentrica la calculul polinomului de interpolare.
Codul tau are urmatoarele greseli - nu folosesti noduri Cebisev, functia pe care o folosesti este modul, nu functia din enunt.

Succes!

FROM:

Radu Trimbitas

TO:

Sergiu Chiriac

Message flagged
Friday, June 15, 2012 12:47 AM
Atentie, nu este nici Laguerre, nici Hermite.
Trebuie sa gasesti polinomul de grad 2 ortogonal in raport cu pnderea respectiva.
Radacinile iti dau nodurile. Coeficientii din grad de exactitate, sau integrand polinoamele fundamentale.

Rog foarte mult, cine are posibilitatea si dorinta sa ma ajute macar la 1 din aceste parti, as fi foarte recunoscator, daca este cineva din cluj, va scot la bere! Ms mult anticipat

---