Bine ai venit guest
 
User:
Pass:

[Creare cont]
[Am uitat parola]
iBac = materialul ULTRACOMPLET de pregătire pentru bac la mate. Dacă vrei poţi.
Forum pro-didactica.ro  [Căutare în forum]

[Subiect nou]   [Răspunde]
[1] [2]  »   [Ultima pagină]
Autor Mesaj
alexmath
Grup: membru
Mesaje: 210
17 Jun 2012, 22:07

[Trimite mesaj privat]

Lagrange    [Editează]  [Citează] 





enescu
Grup: moderator
Mesaje: 3403
06 Jun 2012, 20:50

[Trimite mesaj privat]




La 2, sa aplica Lagrange functiei logaritmice pe intervalul [x,y].
La 3, vad o egalitate, nu o inegalitate.

gauss
Grup: Administrator
Mesaje: 6933
13 Jun 2012, 02:39

[Trimite mesaj privat]


La a doua "inegalitate" un grafic grosier (PARI/GP) al functiei diferenta este:

Graficul musca atat din pozitiv, cat si din negativ.
Ce se da si ce se cere in problema (in cea originala)?


Nota:
Chiar este nevoie de un upload de o imagine lata de pe
http://iceimg.com/i/d5/a3/acfa5dba70.png
?


---
df (gauss)
alexmath
Grup: membru
Mesaje: 210
14 Jun 2012, 19:10

[Trimite mesaj privat]


la punctul 2. se da acea inegalitate si trebuie demonstrata cu ajutorul teoremei lui Lagrange.

[Citat]
Nota:
Chiar este nevoie de un upload de o imagine lata de pe
http://iceimg.com/i/d5/a3/acfa5dba70.png
?
nu inteleg exact ce vreti sa spuneti. Doriti ca imaginea sa nu mai fie asa de lata? sa dau un "enter" astfel incat textul sa nu devina asa de lung?

gauss
Grup: Administrator
Mesaje: 6933
15 Jun 2012, 03:13

[Trimite mesaj privat]


[Citat]
la punctul 2. se da acea inegalitate si trebuie demonstrata cu ajutorul teoremei lui Lagrange.

[Citat]
Nota:
Chiar este nevoie de un upload de o imagine lata de pe
http://iceimg.com/i/d5/a3/acfa5dba70.png
?
nu inteleg exact ce vreti sa spuneti. Doriti ca imaginea sa nu mai fie asa de lata? sa dau un "enter" astfel incat textul sa nu devina asa de lung?


Am pomenit punctul 2 in loc de punctul 3...
In orice caz este vorba de relatia din postarea initiala care are de-a face cu doi membrii in care intervin puterile de ordin x pentru
3,6 in membrul stang,
4,5 in membrul drept.
In enunt este o egalitate, ei bine, aceasta are loc doar in zero si unu.
Se cere sa aratam acest lucru?

La partea cu imaginea, incerc sa ma exprim cat de bine printr-un exemplu.
De exemplu formula urmatoare

este tiparita in cod ASCII care poate fi salvat usor si manevrat usor pe pagina.

De exemplu, un clic dreapta pe imagine, apoi [Vezi imaginea], ne duce la
http://www.pro-didactica.ro/forum/math_posts/36548/pP36548p0pos331.png
in orice caz o imagine de pe aceasta pagina, nu de pe o pagina straina!

Am mai avut in trecut neplaceri cu poze de geometrie sintetic mult muncite, care au fost plasate pe o alta pagina din net, pagina care candva s-a restructurat sau a considerat ca se face abuz de ea - da este abuz cand o pagina ca aceasta trimite printr-un link omul pe cealalta, ingloband acest link in propria pagina. Este ca si cum as "fura" printr-un link poza a doi presedinti de pe pagina de "News" a ziarului New York Times, punand-o pe blogul meu (fictiv desigur) cu numele "Crema lu' Manole". In orice caz, Manole primeste in unele conditii / tari note piperate de plata de la avocati specializati pentru un astfel de ghe,seft...


In plus, codul pentru imaginea de mai sus poate fi refolosit in sensul ca daca apasati pe
[Citeaza]
(renuntand apoi)
aveti acces la o frantura de cod folosibila mai departe in raspuns sau in propria colectie de exercitii si probleme sau pur si simplu pentru a vedea cum a facut cineva ceva (din punct de vedere tipografic). Tipografia este o arta, pentru a o intelege ajunge sa se compare Wor|) cu LaTeX.

Este ceea ce se afla intre equation si /equation, lucruri care trebuie bagate in []-uri, nu pot sa fac asta, altfel se compileaza ceva ce nu doresc.

Prin [Trimite] se creaza pe pagina "poza", un proces LaTeX probabil ca merge in continuu si asteapa hrana spirituala. Acest LaTeX este in particular educat sa nu accepte greseli de sintaxa LaTeX, de asemenea se verifica depasirea latimii paginii. (Codul apare atunci necompilat in rosu. Stiu, este o mica munca de detectiv legata de gasirea greselii, pentru aceasta [Cutia cu nisip] sau o instalatie proprie de LateX pe masina de acasa pot usor si fara probleme sa ajute bucata cu bucata la gasirea greselii.

Trebuie sa ma implant acum in perna...


---
df (gauss)
alexmath
Grup: membru
Mesaje: 210
15 Jun 2012, 14:51

[Trimite mesaj privat]


Da, la 3 se cere acest lucru (de demonstrat) insa nu neaparat cu teorema lui Lagrange. Daca exista ceva mai usor ar fi perfect.
Iar in legatura cu imaginea, de ce nu exista o functie de upload a pozelor direct pe site?

gauss
Grup: Administrator
Mesaje: 6933
16 Jun 2012, 04:55

[Trimite mesaj privat]


[Citat]
Da, la 3 se cere acest lucru (de demonstrat) insa nu neaparat cu teorema lui Lagrange. Daca exista ceva mai usor ar fi perfect.
Iar in legatura cu imaginea, de ce nu exista o functie de upload a pozelor direct pe site?


Daca se cere acest lucru, atunci trebuie scris acest lucru.
Avem in ultima vreme utilizatoari care joaca jocuri asemanatoare cu cei de pe forum.

In legatura cu imaginea, si cu problema inexistentei unei functii de upload de imagini pe pagina de fata trebuie sa cer scuze, nu se poate pe aceasta pagina, voi insira cateva motive pentru acest lucru, sunt motivele mele personale pentru care nu as face asa ceva, pagina nu imi apartine.

- in primul rand nu se poate din punct de vedere tehnic, daca cineva doreste sa faca o pagina cu
-- intrebari sub forma de poze si
-- raspunsuri sub forma de alte poze care pleaca de la capat cu scrisul
este rugat sa o faca. Probabil ca eu nu voi posta pe aceasta pagina, mi-e prea greu sa iau munca de la capat.

- in al doilea rand este un mod de a obliga oamenii sa invete LaTeX si sa insereze cod LaTeX refolosibil pentru cei ce doresc sa raspunda. Multi utilizatori nu trec de partea cu invatatul primitiv LaTeX-ului, in acest caz nu au cu siguranta nevoie in viata de integrala de la 0 la unu a functiei x arctangenta de x dupa x, problema este rezolvata din start. Cei ce inteleg partea cu LaTeX-ul sunt rugati sa plaseze codul LaTeX pe pagina, daca se poate de asa natura incat codul sa intre pe o pagina de matematica de caiet obisnuit.
Dumneavoastra aveti ceva impotriva acestui lucru, preferati sa plasati intrebarile sub forma (aproximativa)

[ img]http://iceimg.com/i/d5/a3/acfa5dba70.png[/ img]

[ img]http://iceimg.com/i/02/8a/97a2cfd1bb.png[/ img]

urmand ca cel ce raspunde sa retipareasca bucati din enunt. Nici o problema, tiparim cu drag.

- in al treilea rand, pe aceasta pagina accentul cade pe matematica. Banca de date din spatele paginii are un design spartan si functional. Desigur ca cel ce a conceput tabelele si multele selectari in mysql ar exinde cu placere toata functionalitatea pentru multele postari cu poze, asa cum se vede avem un trafic exorbitant, din pacate trebuie sa mearga la lucru, are familie si viata de toate zilele de dus in spate. Pe aceasta pagina nu exista reclama, deci bani de programatori platiti sa faca treburile importante de mentinere din punct de vedere informatic nu exista. In plus, daca exista reclama mai mult sau mai putin controlabila, s-ar putea ca unii utilizatori (sa zicem cei vegetarieni sau cei nefumatori) sa nu treaca pe aici mai departe.
Este o problema de intretinere mult mai complicata decat pare la inceput. Este nevoie de oameni care sa contribuie cumva.
Daca dumneavoastra doriti sa contribuiti cu ceva la buna functionare a paginii, un prim pas ar fi trimiterea de cod LaTeX.

- in al patrulea rand, dorim sa o ajutam pe m*m*73 sa invete sa se exprime in limba romana, sa tipareasca in limba romana si sa raspunda in limba romana la interpelarile celorlalti utilizatori. Nu dorim sa ii facilitam decizia de a cumpara mai bine un aparat de scanat prin care sa trimita nedigerate problemele
direct pe site, probabil scanate din culegeri sau din manuale, astfel incat pagina sa poata fi usor data in judecata de firme specializate. Sau si mai bine prin copiere de pe alte pagini.


- in ultimul rand o sa trec la tiparirea enuntului si a solutiei problemei, lucru care imi va lua mai putin timp decat tiparitul celor de mai sus. Cer scuze pentru cele de mai sus, este insa din punctul meu de vedere important sa spun lucrurilor pe nume.



Note:

  • Problema este una construita / compusa,
    anume compusa incat sa fie o "aplicatie" a teoremei lui Lagrange. Studierea monotoniei functiei este mult mai complicata.

  • Trucul de a aduna si scadea de exemplu ( 4.5 / 6 ) la puterea x
    si de a grupa un produs mai mare sau egal cu zero factorizand suma a patru din cei sase termeni
    si a ne lega de semnul celor doi ramasi
    nu merge pe toata axa reala.

  • Problema data nu ne ajuta sa intelegem cat de cat cadrul mai general, de exemplu...
    Tema de casa:


  • ---
    df (gauss)
    alexmath
    Grup: membru
    Mesaje: 210
    17 Jun 2012, 10:32

    [Trimite mesaj privat]


    Din pacate nu stiu sa o rezolv... se vede clar ca x=0 este o radacina, insa nu pot afla daca mai sunt si alte radacini. Ce trebuie facut in astfel de probleme? (la nivel de a 11-a daca se poate face ceva).
    Iar daca vreau sa aflu monotonia functiei cum procedez? Daca aflu f'(x) si f"(x) nu rezolv nimic, functia devine si mai complicata. Cum se afla in acest caz punctele de extrem si toate radacinile functiei? Multumesc mult.

    cristi2011
    Grup: membru
    Mesaje: 345
    17 Jun 2012, 14:39

    [Trimite mesaj privat]


    [Citat]
    Din pacate nu stiu sa o rezolv... se vede clar ca x=0 este o radacina, insa nu pot afla daca mai sunt si alte radacini. Ce trebuie facut in astfel de probleme? (la nivel de a 11-a daca se poate face ceva).
    Iar daca vreau sa aflu monotonia functiei cum procedez? Daca aflu f'(x) si f"(x) nu rezolv nimic, functia devine si mai complicata. Cum se afla in acest caz punctele de extrem si toate radacinile functiei? Multumesc mult.


    Rescrii ecuatia sub forma (eroare: eq.0/36578)$19^x-17^x$=13^x-5^x$
    si aplici Lagrange functiei de variabila t, (eroare: eq.1/36578)f(t)=t^x.

    alexmath
    Grup: membru
    Mesaje: 210
    17 Jun 2012, 14:57

    [Trimite mesaj privat]


    sa presupunem ca nu as sti Lagrange, cum se poate face altfel? si cum se afla monotonia functiei folosind f' si f" ?

    cristi2011
    Grup: membru
    Mesaje: 345
    17 Jun 2012, 17:09

    [Trimite mesaj privat]


    [Citat]
    sa presupunem ca nu as sti Lagrange, cum se poate face altfel? si cum se afla monotonia functiei folosind f' si f" ?

    Nu prea vad cum s-ar face altfel.
    La care functie vrei monotonia?
    Sper ca te-ai convins, ca nu la orice functie putem determina asa usor, tot ce vrem. IN matematica nu totul e "determinabil", ba dimpotriva!

    [1] [2]  »   [Ultima pagină]


    Legendă:  Access general  Conţine mesaje necitite  47559 membri, 58582 mesaje.
    © 2007, 2008, 2009, 2010 Pro-Didactica.ρ