Bine ai venit guest
 
User:
Pass:

[Creare cont]
[Am uitat parola]
iBac = materialul ULTRACOMPLET de pregătire pentru bac la mate. Dacă vrei poţi.
Forum pro-didactica.ro  [Căutare în forum]

[Subiect nou]   [Răspunde]
[1]
Autor Mesaj
five
Grup: membru
Mesaje: 15
11 May 2012, 03:04

[Trimite mesaj privat]

expresie    [Editează]  [Citează] 

Pentru orice numar real x se noteaza


Aratati ca:
a) exista un singur numar real strict pozitiv t pentru care
;
b)
.

enescu
Grup: moderator
Mesaje: 3403
09 May 2012, 22:42

[Trimite mesaj privat]




P.S. Sper s? nu spune?i c?, de fapt, trebuia

Astfel de am?nunte transform? o problem? bun? în una gre?it?.

gauss
Grup: Administrator
Mesaje: 6933
10 May 2012, 02:23

[Trimite mesaj privat]


Un lucru important in matematica este definirea la timp a obiectelor cu care lucram. Cel tarziu pe clasa a XI-a cand dam de definitii calitative (continuitate, convergenta,..) este important sa pomenim ceva de cuantificatori.

Problema pusa nu are sens, deoarece nu se precizeaza (deloc, nu se pune problema lui "la timp") ce se intampla cu a si b.


Se dau a si b cu valori speciale? Nu cred, atunci ar trebui sa vad valorile speciale.

Se pune problema pentru ORICE a si b numere reale?
Daca da, litera E care vine DUPA inventarea lui a si b trebuie poate prevazuta cu indicii a si b, ca sa putem distinge "multele functii".
Apoi vine cineva care incearca sa vada ce se intampla in cazul a=b=0.
Debusolarea este imediata.

Apoi partea cu

[Citat]

Aratati ca:
a) exista un singur numar real strict pozitiv t pentru care
;
b)
.


nu are nici un fel de sens logic. S-ar putea incerca cu:

Aratati ca exista un singur numar real strict pozitiv t pentru care (au loc doua lucruri):
(a) E(t)>0
si
(b) t se afla in intervalul (0,1).

Cele de mai sus sunt false in cazul de fata, dar macar au sens.
(De asemenea, daca stim ca t este pozitiv, t>0, atunci in (b) ajunge sa fim mai economici, scriind doar t<1 .

Aceasta demontare a problemei propuse este foarte improtanta (daca vine la timp si e luata in serios), doar stapanind partea de logica si simt comun se poate percepe matematica (de nivel liceal cel putin).

Banuiesc ca problema este cu totul alta, dar in postare ni s-au "izolat" doar partile mai grele. Ei bine, izolarea nu a reusit de nici un fel.

Care este problema initiala de fapt?


---
df (gauss)
five
Grup: membru
Mesaje: 15
10 May 2012, 20:52

[Trimite mesaj privat]


Imi cer scuze ,prefer sa nu dau sursa problemei , dar va asigur ca problema nu este modificata. Oricum va multumesc frumos.

gauss
Grup: Administrator
Mesaje: 6933
11 May 2012, 03:04

[Trimite mesaj privat]


In cazul acesta doar eu sunt cel care trebuie sa-si ceara scuze si cer scuze, nu am vrut sa aflu enutul exact sau sa pun o problema la zid.

Ajunge sa stiu ca asa a fost pusa problema.
In plus, nu vreau sa il acuz pe cel ce a propus initial problema, tot ce am vrut a fost sa incurajez propriul simt comun al fiecarui elev. Daca un elev (sau student) simte ca un enunt nu sta bine pe picioare, trebuie sa se poata articula pentru a cere clarificare, daca poate trebuie sa o si faca. Astfel se invata mult pentru viata, mai ales daca elevul sau studentul devine cadru de conducere, profesor, persoana care scrie multe mailuri, ziarist(a)/jurnalist(a), scriitor/scriitoare, s.a.m.d.



---
df (gauss)
[1]


Legendă:  Access general  Conţine mesaje necitite  47559 membri, 58582 mesaje.
© 2007, 2008, 2009, 2010 Pro-Didactica.ρ