Un lucru important in matematica este definirea la timp a obiectelor cu care lucram. Cel tarziu pe clasa a XI-a cand dam de definitii calitative (continuitate, convergenta,..) este important sa pomenim ceva de cuantificatori.
Problema pusa nu are sens, deoarece nu se precizeaza (deloc, nu se pune problema lui "la timp") ce se intampla cu a si b.
Se dau a si b cu valori speciale? Nu cred, atunci ar trebui sa vad valorile speciale.
Se pune problema pentru ORICE a si b numere reale?
Daca da, litera E care vine DUPA inventarea lui a si b trebuie poate prevazuta cu indicii a si b, ca sa putem distinge "multele functii".
Apoi vine cineva care incearca sa vada ce se intampla in cazul a=b=0.
Debusolarea este imediata.
Apoi partea cu
[Citat]
Aratati ca:
a) exista un singur numar real strict pozitiv t pentru care
;
b)
. |
nu are nici un fel de sens logic. S-ar putea incerca cu:
Aratati ca exista un singur numar real strict pozitiv t pentru care (au loc doua lucruri):
(a) E(t)>0
si
(b) t se afla in intervalul (0,1).
Cele de mai sus sunt false in cazul de fata, dar macar au sens.
(De asemenea, daca stim ca t este pozitiv, t>0, atunci in (b) ajunge sa fim mai economici, scriind doar t<1 .
Aceasta demontare a problemei propuse este foarte improtanta (daca vine la timp si e luata in serios), doar stapanind partea de logica si simt comun se poate percepe matematica (de nivel liceal cel putin).
Banuiesc ca problema este cu totul alta, dar in postare ni s-au "izolat" doar partile mai grele. Ei bine, izolarea nu a reusit de nici un fel.
Care este problema initiala de fapt?