Buna!
Multumesc pentru "sinceritatea" din prezentarea problemei, destul de repede am vrut sa incerc cu metodele de a IX-a sa vad daca 45 si 25 au vreo sansa.
Mai sus, in scrierea exacta intra de doua ori 30 de grade, asa ca am modificat usor enuntul incat sa corespunda cu cel descris uman.
[Citat] ... Enuntul scris matematic:
Fie ABC un triunghi isoscel cu
AB = AC ,
m(<A) = 20 de grade .
Fie M pe AC astfel incat m(<MBC) = 30 de grade si
fie N pe AB astfel incat m(<NCB) = 40 de grade.
Aflati m(<MNC) si m(<BMN) .
|
Incerc deci sa scriu cateva randuri la nivel de a IX-a.
Daca "nu am voie" o sa incerc sa scriu atunci si ceva la nivel de a IV-a, dar este foarte greu...
Nota:
Daca urmarim deznodamantul pe aceeasi cale pentru problema "asemanatoare" cu unghiurile de 50 si 60 de grade in loc de 30 si 40 de grade, dam (cu aceleasi notatii) de ecuatia transcendenta:
sin( 130-x ) / sin x
=
( sin 20 . sin 80 ) / ( sin 30 . sin 60 )
care rezolvata numeric conduce la:
? solve( x = 10, 90, sing( 130-x ) / sing(x) - sing(20) * sing(80) / sing(30) / sing(60) )
%7 = 80.00000000000000000000000000000000000000000000000000000
000000000000000000000000000000000000000000000
(Linie din nou rupta)
Sper ca nu am gresit pe undeva... (Duminica timpul imi este volatil, de aceea si tiparitul, care are prioritate inaintea gandirii si consuma majoritatea operatiilor...)
[Citat]
Eu cred ca profesorul a complicat problema fara sens,
cel putin asta este punctul meu de vedere,
era destul de grea pentru un elev de clasa a 6a si cu unghiurile standard de 50 si 60 de grade. Multumesc anticipat!
|
Cine a propus initial problema? (Cine este profesorul de mai sus? Uneori, profesorul trebuie sa isi invete propriile lectii, de exemplu venind pe pagina, citind acest mesaj si nemairevenind in viata din partea mea. Este un lucru bun in orice caz cand un astfel de profesor coboara de pe soclul lui inalt si monumental, cum mi s-a intamplat si mie de mii de ori in viata si de cateva zeci de ori pe aceasta pagina...)
Multumesc desigur pentru postare!