Bine ai venit guest
 
User:
Pass:

[Creare cont]
[Am uitat parola]
iBac = materialul ULTRACOMPLET de pregătire pentru bac la mate. Dacă vrei poţi.
Forum pro-didactica.ro  [Căutare în forum]

[Subiect nou]   [Răspunde]
[1]
Autor Mesaj
divine12
Grup: membru
Mesaje: 48
07 Apr 2012, 11:28

[Trimite mesaj privat]

probleme    [Editează]  [Citează] 

1.rombul abcd are ab=6 cm si m(adc)=120 grade.lungimea diagonalei bd este egala cu..cm


2.intr-o incapere sunt sapte copii.fiecare da mana o singura data cu fiecare din ceilalti copii.cate strangeri de mana au loc?

gauss
Grup: Administrator
Mesaje: 6933
02 Apr 2012, 20:19

[Trimite mesaj privat]


1.rombulestefacutdindouatriunghiuriechilaterale.Totab.
2.21


---
df (gauss)
edy11
Grup: membru
Mesaje: 281
02 Apr 2012, 20:44

[Trimite mesaj privat]


[Citat]
1.rombul abcd are ab=6 cm si m(adc)=120 grade.lungimea diagonalei bd este egala cu..cm





Rombul ABCD are AB = 6 cm si m < (ADC) = 120 grade.

Lungimea diagonalei BD este egala cu ... cm.





S-au strecurat unele greseli, din graba...

De aici rezulta (ne)graba rezolvarilor.

petrebatranetu
Grup: moderator
Mesaje: 3161
05 Apr 2012, 14:38

[Trimite mesaj privat]


6.21


---
Doamne ajuta...
Petre
edy11
Grup: membru
Mesaje: 281
06 Apr 2012, 09:13

[Trimite mesaj privat]




Intr-o înc?pere sunt 7 copii.

Fiecare copil d? mâna, o singur? dat?, cu fiecare din ceilal?i copii.

Câte strângeri de mân? au loc?




Fiecare copil strânge mâna celorlalti 6 copii.

S-ar putea spune ca au fost 7x6=42 de strangeri de mana.

Dar, fiecare strangere de mana a fost socotita de 2 ori. (De ce ?)

Atunci, vor fi 42:2 = 21 de strangeri de mana

gauss
Grup: Administrator
Mesaje: 6933
06 Apr 2012, 15:26

[Trimite mesaj privat]


La o clasa am prezentat si eu solutia de mai sus.
Trebuie sa recunosc ca jumatate din elevi mi-au acceptat solutia, iar ceilalti m-au considerat aerian. Din fericire, partea umana legata de vizitarea aceluiasi robot de macinat cafea si livrat in forma lichida m-a favorizat prin faptul ca un elev si-a spus deschis parerea, intreband ce inseamna a "numara" si cum am numarat "de doua ori". Toate incercarile de a-i clarifica problema cu numararea au condus spre urmatoarea solutie "fenomenologica":
7 jucatori de sah au terminat turneul. Ei stau aliniati cam asa
x x x x x x x .

Cel mai slab dintre ei, cel cel mai din dreapta, isi primeste lingura de lemn, da mana cu ceilalti 6 trecand pe la fiecare si paraseste sala. Raman
x x x x x x .

Cel mai slab dintre cei ramasi, cel cel mai din dreapta, da mana cu ceilalti 5 ramasi trecand pe la fiecare si paraseste sala. Raman
x x x x x .

Cel mai slab dintre cei ramasi, cel cel mai din dreapta, da mana cu ceilalti 4 ramasi trecand pe la fiecare si paraseste sala. Raman
x x x x .

Cel mai slab dintre cei ramasi, cel cel mai din dreapta, da mana cu ceilalti 3 ramasi trecand pe la fiecare si paraseste sala. Raman
x x x .

Cel mai slab dintre cei ramasi, cel cel mai din dreapta, da mana cu ceilalti 2 ramasi trecand pe la fiecare si paraseste sala. Raman
x x .

Cel mai slab dintre cei ramasi, cel cel mai din dreapta, da mana cu ceilalti 1 singurul jucator ramas trecand si paraseste sala. Ramane
x
care zambeste.

Cate strangeri de mana au fost?
6+5+4+3+2+1 .

(Am regretat destul de repede faptul ca am scris mai intai pe tabla 6+5+4+3+2+1+0.)

Sper ca devine clar ce inseamna didactica la nivel de putere de improvizare la fata locului. Eu joc sah (din clasa a V-a in tot felul de turnee), asa ca prima solutie pe care am prezentat-o dupa plangerea de neclaritate a fost cea cu tabelul tipic

*XXXXXX
X*XXXXX
XX*XXXX
XXX*XXX
XXXX*XX
XXXXX*X
XXXXXX*

si am vrut sa numar jumatate din X-uri...
Oamenii nu au acceptat. Dupa solutia cu 6+5+4+3+2+1 macar au inteles ce am vrut sa spun, dar simetria din

*XXXXXX
X*XXXXX
XX*XXXX
XXX*XXX
XXXX*XX
XXXXX*X
XXXXXX*

unde cele doua X-uri trebuie numarate o data tot a fost supusa la vot, daca este clara. Am avut sansa sa trec mai departe cu 80% pentru, 20% contra si nici un veto...





---
df (gauss)
edy11
Grup: membru
Mesaje: 281
07 Apr 2012, 11:28

[Trimite mesaj privat]


[Citat]
La o clasa am prezentat si eu solutia de mai sus.
Trebuie sa recunosc ca jumatate din elevi mi-au acceptat solutia, iar ceilalti m-au considerat aerian.


Copiii, pân? la întâlnirea cu o asemenea problem?, au avut parte de

acumularea unor informa?ii clare de (ne)matematic?. O simpl? tendin?? de

feed-before, din partea actorilor scenariului didactic (profesor, elevi), ar

limita intona?iile nu tocmai senine ale tendin?ei feed-back.


Trebuie l?sate întreb?rile s? vin? :


Cum limitam distorsiunea informatiei ?

Cum transmitem (recept?m) segmentele informa?iei?

Cum regl?m procesul de percep?ie a informa?iei?

Cum prelungim, prin continuitate, informa?ia ?

....................................................

[1]


Legendă:  Access general  Conţine mesaje necitite  47559 membri, 58582 mesaje.
© 2007, 2008, 2009, 2010 Pro-Didactica.ρ