E bine, atunci suntem doi...
Din pacate cunostintele de liceu nu ajung, dar CR (conjectura lui Riemann) da un drum bun de urmat in matematica.
Eu am o propunere.. prin mai multe postari mici si la obiect de ambele parti incercam sa ajungem cat de departe. Daca la un moment dat e ceva "de acceptat", vom accepta, dar doar pentru moment.
Planul ar fi pentru inceput:
- definitia pentru zeta(s), s real > 1
- luarea la cunostinta a valorilor speciale ale functiei zeta in 2,4,6,... (Euler)
- intelegerea valorii zeta(2) = ...
- intelegerea formulei lui Euler ce transforma seria din definitie in produs infinit, legatura cu factorizarea "unica" (modulo...) pe "inelul aritmetic" ZZ.
- intelegerea functiei exponentiale ca functie C -> C (C = planul complex)
- intelegerea "unei inverse" a (restrictiei) functiei exponentiale
- definitia pentru zeta(z), z=s+it, s=Re z> 1
- functii analitice, pr
- luarea la cunostinta a prelungirii meromorfe a functiei zeta (fasie cu fasie) la intreg planul complex.
- luarea la cunostinta a valorilor lui zeta in -1, -2, -3, ...
- ecuatia functionala pentru xi, o modificare inofensiva a functiei zeta. Ea are ceva de-a face cu simetria s <---> 1-s fata de axa...
- enuntul CR.
Pe rand asadar.
Este clara definitia functiei zeta in s real cu s>1? De ce are loc convergenta? Ce minorari/majorari (grosiere) se pot da pentru zeta(s)?