Bine ai venit guest
 
User:
Pass:

[Creare cont]
[Am uitat parola]
iBac = materialul ULTRACOMPLET de pregătire pentru bac la mate. Dacă vrei poţi.
Forum pro-didactica.ro  [Căutare în forum]

[Subiect nou]   [Răspunde]
[1]
Autor Mesaj
Mihaii
Grup: membru
Mesaje: 5
15 Dec 2011, 22:38

[Trimite mesaj privat]

Culegere>...    [Editează]  [Citează] 

Salutare

Am o problema...:Fie expresia E(x)=(x+2)/(x+1)- (3-x)/(2-x) - (5-x^2)/(x^2-3x+2)

a)Determinati valorile lui x pentru care E(x)Nu are sens...

b)Aratati ca E(x)=(x+6)/(x+1)

c)Determinati x apartine lui Z pentru care E(x)=Z


!




^=la putere

/=supra


---
...
gauss
Grup: Administrator
Mesaje: 6933
15 Dec 2011, 20:48

[Trimite mesaj privat]


Se pare ca toate problemele de forma asta vin prin copiere din cine stie ce format, nu pot sa cred ca omul chiar tipareste asa ceva si nu se gandeste la ce tipareste...
m-am plans de nenumarate ori ca asa ceva e la limita dintre tolerabil si spam.

Ce inseamna de exemplu
E(x)=x+6/x+1
?

Am doua propuneri:

In toata lumea, din
E(x)=x+6/x+1
se intelege a doua varianta. (Iar informaticienii sunt depunctati pana la netrecerea examenului in facultate pentru astfel de gafe - in fine, la nivel de facultate.)

Pentru a intelege prima varianta, trebuie TIPARIT macar
E(x) = (x+6)/(x+1)
si formatarea textului incat sa poata fi digerata imediat cu ochii nu e rea.

Rog a se rescrie enuntul.
Prin apasare pe [Citeaza] se vede cum am tiparit eu in LaTeX expresiile.
Mai devreme sau mai tarziu...


---
df (gauss)
Mihaii
Grup: membru
Mesaje: 5
15 Dec 2011, 21:47

[Trimite mesaj privat]


Pai nu reusesc ....Ce sa fac>Cu Mate Type Nu se poate?AS Propune ca acolo jos sa fie trecut ceva de genu"Rasfoire" Si adaugai poza sau ceva..[equation][/equation]


---
...
gauss
Grup: Administrator
Mesaje: 6933
15 Dec 2011, 22:20

[Trimite mesaj privat]


Ne ajunge sa stim ca e vorba de

E(x) = (x+2)/(x-1) - (3-x)/(2-x) - (5-x^2)/(x^2-3x+2)

in loc de cele tiparite mai sus.
Cu un semn am avut probleme... dar am lasat pari/GP sa mearga si am inceput sa ghicesc...

(21:13) gp > E = (x+2)/(x-1) - (3-x)/(2-x) - (5-x^2)/(x^2-3*x+2)
%1 = (-x - 6)/(-x + 1)
(21:14) gp > E = (x+2)/(x+1) - (3-x)/(2-x) - (5-x^2)/(x^2-3*x+2)
%2 = (-x^2 - 5*x - 2)/(-x^2 + 1)


Plusul care e minus m-a deranjat ceva, da'...

Parantezele sunt esentiale! Lucrul acesta m-a suparat rau.

Multumesc oricum pentru raspuns si pentru promptitudine, am vazut unde este problema in orice caz impreuna!

In latex, arata asa un pas din mijloc:


Si acum pe rand...

(a) Determinati valorile lui x pentru care E(x) nu are sens.
Daca corectam, atunci trebuie sa ne facem viabili numitorii, deci
ce valori evitam?

(b) Aratati ca E(x) = (x+6)/(x-1) .
Ca mai sus. (Si am evitat trucaje.)

(c) Determinati x intreg pentru care E(x) este intreg.
No, aici mai e ceva de explicat, dar primul pas sa-l facem impreuna:

Daca E(x) este intreg atunci si E(x) - este intreg.
Cum il luam pe (constanta INTREAGA) incat in ce obtinem sa nu mai avem un numarator asa "variabil" ?


---
df (gauss)
gauss
Grup: Administrator
Mesaje: 6933
15 Dec 2011, 22:38

[Trimite mesaj privat]


[Citat]
Cu Mate Type nu se poate?

Nu se poate, exceptand cazul in care MathType ne ofera noua si tuturor utilizatorilor o licenta gratuita pe toate timpurile.

[Citat]

As propune ca acolo jos sa fie trecut ceva de genul "Rasfoire" si adaugai poza sau ceva...


Da, dupa cum se vede, pagina nu exceleaza la capitolul CSS, flash, CyberArt.
Nici eu nu consider ca este o pagina acceptabila ergonomic.
Dar scopul paginii este altul, iar administrarea e facuta de cativa tatici cu mai multe joburi.

Problema este ca fiecare "butonash" isi are nashul lui propriu, in spate e o banca de date care trebuie sa manevreze si asa destul de multe lucruri. Desigur, putem sa ne inchiriem si noi cateva servere ftp si sa punem pe ele toate jpg-urile, mp3-urile (nu sunt libere intre noi fiind vorba, doar asa ca sa se inteleaga unde sunt problemele dintre utilizator pe propria masina plina de filme si utilizator pe o masina publica), flv-urile pe care se poate da un salvat.

Lucrurile ar fi fost din start simple, daca in loc de minus nu ar fi aparut un plus si daca parantezele ar fi fost puse corect. Dupe zece postari in formatul ascii rudimentar, ne-am fi plans noi, dar tot am fi raspuns dupa puteri.
De ce ne-am fi plans? Pana la urma cineva tot trebuie sa tipareasca fractiile in latex. De ce sa comparam, tiparim, rezolvam, toate pe cap, daca lucrurile s-ar putea reduce la a trece direct la solutie. Cum am spus, ne plangem usor, dar tot incercam sa solutionam. In definitiv, la scoala, nu spune nimeni profesoarei sau profesorului ceva de forma:
"As avea o intrebare la problema 3 de la pagina 167. Cartea deschide-o singur(a)..." Dar daca spune... poate ca e mai usor a se trece direct la rezolvare, decat la partea mai importanta cu educatia.


---
df (gauss)
[1]


Legendă:  Access general  Conţine mesaje necitite  47559 membri, 58582 mesaje.
© 2007, 2008, 2009, 2010 Pro-Didactica.ρ