Bine ai venit guest
 
User:
Pass:

[Creare cont]
[Am uitat parola]
iBac = materialul ULTRACOMPLET de pregătire pentru bac la mate. Dacă vrei poţi.
Forum pro-didactica.ro  [Căutare în forum]

[Subiect nou]   [Răspunde]
[1]
Autor Mesaj
vlad94
Grup: membru
Mesaje: 2
02 Nov 2011, 20:40

[Trimite mesaj privat]

Recurente    [Editează]  [Citează] 

As dori si eu o rezolvare la o recurenta de gradul I si II. La scoala am facut cate un exemplu da nu inteleg.
Cea de gradul I: a_n+1=3+a_n, a_0=1 si n>=1;

Cea de gradul II: 3a_n+1=2a_n+a_n-1, a_0=2 si a_1=2/3, n>=1.


---
2 lucruri sunt infinite: universul si prostia omului...dar despre univers nu sunt inca sigur-Einstein
gauss
Grup: Administrator
Mesaje: 6933
01 Nov 2011, 22:36

[Trimite mesaj privat]


[Citat]




La prima recurenta avem un exercitiu usor, trebuie sa vedem doar cum arata primii cativa termeni. De aici se vede usor forma termenului general (in orice caz mai usor decat intelegerea termenului de recurenta).
Daca totusi e nevoie de formula termenului general:
1+3n este formula pentru termenul general de index n. Ea se verifica pentru n=0 si se verifica recursiv/inductiv. Conform principiului inductiei matematice...


A doua problema este tipica pentru clasa a XI-a, sectiunea arme secrete.
(Nu cred ca este ceva explicat in manual in mod programatic.)



---
df (gauss)
vlad94
Grup: membru
Mesaje: 2
02 Nov 2011, 19:40

[Trimite mesaj privat]


Dupa niste calcule cred ca exacte am ajuns la termenul general a_n=-2+(2/3)^n


---
2 lucruri sunt infinite: universul si prostia omului...dar despre univers nu sunt inca sigur-Einstein
gauss
Grup: Administrator
Mesaje: 6933
02 Nov 2011, 20:32

[Trimite mesaj privat]


Si se verifica formula pentru n=0 si n=1?
Si care sunt cele doua radacini?


---
df (gauss)
gauss
Grup: Administrator
Mesaje: 6933
02 Nov 2011, 20:40

[Trimite mesaj privat]


Eu mereu tot am vrut sa-i fac pe oameni sa scrie cod...
De ce? Deoarece "vazand rezultatele" omul bajbaie mai usor in intuneric.
Cod pari:

(19:37) gp > u=2;
(19:37) gp > v=2/3;
(19:37) gp > for( n=2,20, w = 2/3*v + 1/3 * u; print( "a(", n, ") = ", w, " ~ ", w+0.0); u=v;v=w )
a(2) = 10/9 ~ 1.111111111111111111111111111
a(3) = 26/27 ~ 0.9629629629629629629629629630
a(4) = 82/81 ~ 1.012345679012345679012345679
a(5) = 242/243 ~ 0.9958847736625514403292181070
a(6) = 730/729 ~ 1.001371742112482853223593964
a(7) = 2186/2187 ~ 0.9995427526291723822588020119
a(8) = 6562/6561 ~ 1.000152415790275872580399329
a(9) = 19682/19683 ~ 0.9999491947365747091398668902
a(10) = 59050/59049 ~ 1.000016935087808430286711037
a(11) = 177146/177147 ~ 0.9999943549707305232377629878
a(12) = 531442/531441 ~ 1.000001881676423158920745671
a(13) = 1594322/1594323 ~ 0.9999993727745256136930847764
a(14) = 4782970/4782969 ~ 1.000000209075158128768971741
a(15) = 14348906/14348907 ~ 0.9999999303082806237436760863
a(16) = 43046722/43046721 ~ 1.000000023230573125418774638
a(17) = 129140162/129140163 ~ 0.9999999922564756248604084540
a(18) = 387420490/387420489 ~ 1.000000002581174791713197182
a(19) = 1162261466/1162261467 ~ 0.9999999991396084027622676060
a(20) = 3486784402/3486784401 ~ 1.000000000286797199079244131

Sper ca e clar de ce e bine sa vrem/stim sa programam...


---
df (gauss)
[1]


Legendă:  Access general  Conţine mesaje necitite  47559 membri, 58582 mesaje.
© 2007, 2008, 2009, 2010 Pro-Didactica.ρ