Autor |
Mesaj |
|
Greseli pe edu.ro
IV indicatiile la punctele (c) pana la (e) sunt decalate in numerotare, iar la punctul (f) lipseste
--- Pitagora,
Pro-Didactician
|
|
Greseli pe edu.ro
IV (e) : Gafa mare: Din x=1 minim LOCAL nu rezulta
IV (f) : rezultat gresit
IV (g) : nu este gresit, doar ca lipseste argumentul crucial ca membrii inegalitatilor sunt pozitivi
--- Pitagora,
Pro-Didactician
|
|
Greseli edu.ro
III (g): fara a fi gresita, calea de rezolvare sugerata este extraordinar de complicata pentru un exercitiu atat de simplu.
IV (c): iar ni se cere (INVOLUNTAR!) o derivata laterala. Bineinteles indicatia nici nu mentioneaza asa ceva
--- Pitagora,
Pro-Didactician
|
|
Greseli pe edu.ro
III (c): lipseste indicatia, in schimb la (b) apare de doua ori
IV (b): rezultat gresit; corect este
IV (c): enuntul este iar dat de indicatie
IV (g): se rezolva un alt exercitiu (care nu este din aceasta varianta)
--- Pitagora,
Pro-Didactician
|
|
Greseli pe edu.ro
I (e) : Se cere
si nu sin x. De altfel semnul lui sin x nu poate fi determinat din ipoteze.
--- Pitagora,
Pro-Didactician
|
|
Greseli pe edu.ro
I (c) : Cuvantul "nu" este in plus acolo
--- Pitagora,
Pro-Didactician
|
|
Greseli pe edu.ro
II (e) : semnul = trebuie inlocuit cu +
III (e): det(-I)=1 si nu -1
III (f): Nu stim ca A-I este inversabila
IV (g): Nu putem folosi direct punctul (d) caci nu este valabil pentru x=0
--- Pitagora,
Pro-Didactician
|
|
Greseli pe edu.ro
II 1(b): enuntul este incomplet si din pacate pare sa fie o moda (vezi de exemplu si punctul II (a)). O regula nescrisa pentru cei care fac subiecte de examene, concursuri, etc spune ca in dubiu fiind este preferabil sa faci enuntul plictisitor de explicit, in loc de incomplet. In cazul de fata prin
banuiesc ca propunatorul s-a gandit la multimea numerelor impare dintre 1 si 23 (rezultatul din indicatie corespunde acestui caz). Iata insa cateva alte posibilitati:
- Un elev vrea sa considere aceasta multime fiind exact
si da raspunsul 5.
- Un altul considera equation] $\{1,3,5,7,9,11,23\}$[/equation] (cate un numar scris in loc de fiecare punctulet)
- Un alt elev se gandeste la multimea numerelor prime dintre 1 si 23 (la care adaugam 1 pentru cei ca mine care nu-l considera pe 1 prim)
Ma opresc aici cu exemplele. In nici unul din ele comisia nu are cum sa nu dea punctaj maxim.
II 2(a) Fara a fi nici o greseala aici, nu pot sa nu ma gandesc ce punctaj va lua un elev care da exemplul perfect f(x)=0, pentru orice x nenul si f(0)=1
II 2(b) La fel nu sunt convins ca exemplul foarte bun al sirului cu primul termen 0 si toti ceilalti 2 va primi punctaj maxim.
IV (c): nu este suficient "crescatoare". Trebuie adaugat cuvantul "strict"
IV (e): indicatia aceasta nu numai ca este enuntul dar mie imi suna a bataie de joc
IV (g) argument incomplet. Trebuie justificat ca obtinem inegalitate stricta
--- Pitagora,
Pro-Didactician
|
|
Una din cele variantele cu indicatiile pe edu.ro cele mai neglijente:
I(d) : nu numai rezultatul este gresit, dar chiar sistemul
I(e) : conditiile sunt nu numai complicare inutila, dar si scrise gresit
II 2(a): derivata lui x este 1 nu 2
II 2(b): dubla greseala de calcul
III(b): a_{20} este gresit
III(c): calcul gresit
--- Pitagora,
Pro-Didactician
|
|
Greseli pe edu.ro
II 2(b) si II 2(c) ar fi trebuit inversate
II 2(c): inegalitatea nu este stricta peste tot
IV (a) : ni se cer 2 derivate laterale
IV (b) : iar se cere 1 derivata laterala; indicatia demonstreaza ca functia este crescatoare, dar s-a cerut STRICT crescatoare
IV (c) : un semn de inegalitate ar trebui sa fie strict in prima linie
--- Pitagora,
Pro-Didactician
|