Autor |
Mesaj |
|
Marin si Costel joaca urmatorul joc.Primul dintre ei spune un numar intre 1 si 49, al doilea adauga la numarul spus tot un numar intre 1 si 49 si tot asa pana cand unul din ei spune numarul 2011.Ce numar spune primul jucator si ce strategie are pentru a fi sigur ca spune primul numarul 2011?
|
|
Enuntul este neclar.
|
|
[Citat] Enuntul este neclar. Trebuie revazut, formulat clar, matematic.
|
Dimpotriva, este foarte clar.
Indicatie: primul spune
|
|
Cel care a propus problema a trimis solutia gresita.Profesorii si invatatorii nu au reusit s-o rezolve.Si lor li s-a parut enuntul prost formulat.
|
|
Primul spune
. Apoi, daca al doilea spune
, cu
, primul spune
. Astfel, la suma initiala se adauga
. Repetand aceasta strategie, primul va spune
, deoarece
.
|
|
Reformulez :
Se admite un spa?iu cu entit??ile M ?i C . Fiecare entitate genereaz?, pe rând,
un num?r natural nenul mai mic decât 50, îl adun? num?rului precedent ?i
afi?eaz? suma ob?inut?.
Entitatea M, care genereaz? primul num?r, imagineaz? un algoritm care
s? (nu) permit? afi?area sumei 50k+11, k = natural neneul. Algoritmul
este acceptat de entitatea C. Care este primul num?r generat ?
|
|
[Citat] Entitatea M, care genereaz? primul num?r, imagineaz? un algoritm care
s?-i permit? evitarea afi??rii num?rului 50k+11, |
Daca nu ati inteles,hai sa spunem ca eu sunt Marin. Spun 11. Ce numar spuneti?
|
|
Am inteles !!!
Problema merita reformulat?. La nivel de enun? minimal.
Entit??ile M ?i C vor redescoperi, în acest fel, zâmbetul !
|
|
[Citat]
Problema merita reformulat?. |
Nu cred. Mi se pare un enunt OK.
|
|
Lua?i copiii, Marin ?i Costel, din clasa a treia, ?i experimenta?i problema. Da?i fiec?ruia textul ?i a?tepta?i.... ?i, dup? a?tept?rile consemnate sârguincios (ce cuvânt !), ve?i fi convins de reformularea problemei .
Subiectul se refer? strict la reformularea problemei.
Întrebare :
De câte ori comunica?i, zilnic, cu copii din clasa a treia ?
|
|
[Citat] Lua?i copiii, Marin ?i Costel, din clasa a treia, ?i experimenta?i problema. Da?i fiec?ruia textul ?i a?tepta?i.... ?i, dup? a?tept?rile consemnate sârguincios (ce cuvânt !), ve?i fi convins de reformularea problemei .
Subiectul se refer? strict la reformularea problemei.
Întrebare :
De câte ori comunica?i, zilnic, cu copii din clasa a treia ?
|
Asta e o alta chestiune.
Ia sa vedem, cum ati reformula dv. problema?
|