Bine ai venit guest
 
User:
Pass:

[Creare cont]
[Am uitat parola]
iBac = materialul ULTRACOMPLET de pregătire pentru bac la mate. Dacă vrei poţi.
Forum pro-didactica.ro  [Căutare în forum]

Forum » Cereri de rezolvări de probleme » Teorema cosinusului
[Subiect nou]   [Răspunde]
[1]
Autor Mesaj
mada24
Grup: membru
Mesaje: 17
01 May 2011, 05:03

Teorema cosinusului    [Editează]  [Citează] 

1)Fie a,b,c vectori in plan.Sa se arate ca vectorii a si b(ac)-c(ab) sunt perpendiculari.(trebuie aratat ca produsul lor scalar este 0?as dori o rezolvare mai explicita) 2)triunghiul ABC are laturile a egala cu 10,b egala cu 5,c egala cu radical din 50.sa se calculeze cos(B+C)sin(2A+B).Cum calculez sin?


---
mada
petrebatranetu
Grup: moderator
Mesaje: 3161
30 Apr 2011, 22:08

[Trimite mesaj privat]


la 2) triunghiul este ascutitunghic,iar
sau afli aria triunghiului si o exprimi apoi cu ajutorul sinusului


---
Doamne ajuta...
Petre
gauss
Grup: Administrator
Mesaje: 6933
01 May 2011, 05:03

[Trimite mesaj privat]


[Citat]
(1) Fie a,b,c vectori in plan.
Sa se arate ca vectorii
a si
(a,c)b - (a,b)c
sunt perpendiculari.
(Trebuie aratat ca produsul lor scalar este 0?
As dori o rezolvare mai explicita.)


Am schimbat ceva notatia pentru a face scalarii sa stea "in fata vectorilor".
Inmultirea cu scalari este de obicei in cam toate manualele definita sa stea (cu scalarii) pe partea stanga.
Mai sus,
(a,c) este produsul scalar al vectorilor a si c. Este un numar real.
(a,b) este produsul scalar al vectorilor a si b. Este un numar real.
Calculam produsul scalar din indicatia cu "Trebuie..."
Avem cat de cat cat se poate de explicit:

Am folosit pe rand
- aditivitatea (din liniaritatea) produsului scalar in a doua componenta, in principiu formula (u,v-w) = (u,v)-(u,w), u,v,w vectori
- "homogenitatea" (din liniaritatea) produsului scalar in a doua componenta, in principiu formula (u,sv) = s(u,v), u,v vectori, s scalar (numar).


P.S. Banuiesc ca si altii au primit mesaje pe aceeasi tema. Nu este tocmai sensul acestei pagini de pe net de a ascunde matematica in mail-uri si mesaje, ci din contra, de a o face accesibila tuturor, indiferent de nivel si inclinatie. Este o parte din matematica libera.


---
df (gauss)
[1]


Legendă:  Access general  Conţine mesaje necitite  47558 membri, 58582 mesaje.
© 2007, 2008, 2009, 2010 Pro-Didactica.ρ